Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sas

Sas

24-04-2009 om 16:13

Kind mag niet met mijn kind spelen van moeder

Hoi, ik zit ergens mee;
mijn dochter van 8 hoorde vandaag weer eens dat een meisje uit haar klas niet met haar mocht spelen. En nu vandaag toen het meisje jarig was en ging trakteren zei ze dat ze eigenlijk mijn kind niet mocht vragen om de klassen rond te gaan! Ik word hier woest van, wat is dit voor een onzin en moeder zeg! Maar of het waar is, dat is natuurlijk ook de vraag nog.
We wonen hier in het dorp nog niet zo heel lang, komen uit de stad, weet niet of dat meespeelt.
Ik heb de neiging om de moeder te bellen, en te vragen hoe het zit. Ik ken de moeder niet echt, wel eens gezien,verder niet. O ja, één keer heb ik haar gebeld of mijn dochter mocht blijven lunchen omdat ik geen opvang had. Dat mocht dus niet want ze had al iemand te eten.
Wat te doen? Meningen gevraagd.

Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manja

Manja

24-04-2009 om 19:36

Eerst

maar eens afwachten of het idd zo is.
Misschien vond ze het storend dat je een lunchopvang vroeg terwijl je haar dus blijkbaar eigenlijk niet kent. Ze had toch ook kunnen overblijven? Dat zou ik ook liever doen dan lunchen bij een vreemde moeder en vreemd kind.

Speurneus

Speurneus

25-04-2009 om 09:51

Heel eerlijk gezegd

zou ik de boot ook een beetje afhouden als ik zo maar door een vrijwel onbekende werd gebeld of dochter bij me kon eten. Daar krijg ik toch een beetje naar gevoel bij. Had het eens met een studiemiddag. Werd opeens gebeld door een moeder of dochter bij de mijne kon spelen. Ze zaten toen al in groep 5 en dochter had nog nooit met meisje gespeeld. Ja haar dochter wou het zo graag. Toen ze aankwamen was dochter lelijk gevallen en ipv terug naar huis te gaan kwamen ze toch hier. Ik wond verzorgd etc. Moeder leek een beetje te pushen dat ze toch bleef en toen later broertje ook nog even verderop bij een vriendje aan het spelen was, kreeg ik er opeens een naar gevoel bij. Zou moeder gewoon opvang gezocht hebben? Sindsdien heb ik ook de boot een beetje afgehouden. Niet gezegd dat ze niet mochten spelen, maar smoesje verzonnen. Was trouwens maar 1 keer, want de dames hadden dus niks met elkaar.
Ja sorry nu ik je laatste alinea nog eens doorlees krijg ik er eigenlijk een heel naar gevoel bij en ik vind het knap van de moeder dat ze zo assertief reageerde. Ik zou waarschijnlijk al weer ja hebben gezegd en zodoende mezelf en dochter hebben opgescheept met een meisje waar we geen zin in hadden.

Fonneke

Fonneke

25-04-2009 om 11:05

Vragen

Als de meiden wel graag met elkaar willen spelen, zou ik wel aan de moeder of het inderdaad niet mag en zo ja, waarom. Ik vind het een vreemd verhaal en zou willen weten wat er van waar is.
Dat die moeder het afhoudt omdat je één keer hebt gevraagd of je dochter kan komen lunchen lijkt mij vreemd. Die moeder kon nee zeggen en heeft dat gedaan, prima toch.

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2009 om 11:36

En stel nou

Dat het echt zo is. De meisjes willen dolgraag met elkaar spelen, maar moeder is een misbaksel wat het geluk van haar dochter in de weg staat. Wat zou je daar dan aan willen doen?

Tirza

Fonneke

Fonneke

25-04-2009 om 12:20

Dan weinig

Wanneer de moeder echt een misbaksel is doe je er vast weinig aan. Maar het kan toch ook best een misverstand zijn? Meisje mocht misschien op een bepaalde dag niet met de dochter van Sas spelen. En moeder wilde misschien niet dat dochter haar beste vriendin passeerde bij het rondgaan van de klassen. Of zoiets.
Sas schrijft dat ze woest is. Zou ik ook zijn. En ik zou willen weten of die woede terecht is. Anders zou ik mezelf alleen maar steeds kwader maken.

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2009 om 15:45

Waarom woest

Inderdaad, waarom woest? Omdat ze je kind afwijst? Tja. Dat zal wel vaker gebeuren, terecht of niet. Jammer dan.

Tirza

Saskia

Ik heb ooit tegen mijn dochter gezegd dat als ze ergens geen zin in had en ze durfde dat niet goed te zeggen, of het andere kind bleef maar aandringen, dat ze dan maar moest zeggen dat ze van mij niet mocht....
Dus misschien heeft die moeder dat ook gezegd?

liora

liora

26-04-2009 om 10:35

Eens met pelle

Hoi,

Ben het eens met Pelle. Je kind moet leren zelf nee te zeggen, zonder zich achter jou te verschuilen.
Bovendien lijkt het mij veel minder erg voor een kind om te horen dat een ander kind niet met hem wil spelen, dan dat het van de moeder niet mag. Ik zou dat echt heel erg hebben gevonden als kind.

Liora

Tirza G.

Tirza G.

26-04-2009 om 11:24

Tja

Dan heeft jullie kind vast nooit te maken gehad met een drammer. Mijn dochter had een S, mijn zoon een D. Nee was gewoon niet genoeg. O, morgen dan? Overmorgen? Na het eten? Zaterdagochtend? Nee nee nee nee ik WIL niet met jou spelen. Kind S verzette zelfs haar verjaardagsfeestje twee (!!) keer omdat dochter niet kon. En niet wilde. Hoe vertel je dat aan iemand die het niet wil weten/horen?
"Het mag niet van mijn moeder" is natuurlijk een breed begrip. Althans, in mijn idee. Het mag niet omdat ze net gestofzuigd heeft, omdat ze hoofdpijn heeft, omdat we naar oma moeten......

Tirza

Je hebt gelijk. maar...

Maar, mijn dochter is niet zo assertief, maar wel populair, en het is al meerdere keren voorgekomen dat ze thuis erg verdrietig was omdat ze voor de volgende dag toch afgesproken had terwijl ze niet wilde maar geen nee kon zeggen omdat het vriendinnetje maar aan bleef dringen.
Natuurlijk leer ik haar dat ze moet zeggen: nee ik heb geen zin. En van de week kwam ze heel trots thuis: "mam, ik ben heel trots op mezelf want ik heb gezegd dat ik geen zin had om te spelen".
Dus , ze leert het wel, en zeggen dat ze van mij niet mag spelen is een tussenoplossing. Ze zegt niet dat ze niet met dat bepaalde kind mag spelen.
Dan kan ze inderdaad ook niet met een ander vriendinnetje spelen, maar dat heeft ze dan nog liever.
Sommige , wel assertieve, vriendinnetjes kunnen heel aanhoudend zijn, en dan is het erg moeilijk om vol te houden nee te zeggen.

Brigitte kaandorp

Had bij haar show een keer een voorbeeld: een kind komt bij haar kind om te vragen of ze wil spelen. Zegt haar kind: "nee, want ik vind jou stòm!"
Als voor beeld voor volwassenen die vaak te omslachtig antwoorden.
Misschien had het klasgenootje van het kind van Sas dat wel het liefst willen zeggen, maar was ze niet bot genoeg.

Vriendje van zoontje

en ik heb ook wel eens tegen mijn zoontje gezegd dat hij een bepaald vriendje voor mij niet meer hoeft uit te nodigen. Het kind is altijd onbeleefd, pikt snoep, maakt speelgoed stuk etc. Die mag van mij thuisblijven.
Dus als mijn zoon tegen hem zegt: dat mag niet van mijn moeder liegt hij niet en is het waarschijnlijk ook niet leuk om te horen voor dat kind, maar jammer dan. Als hij komt moet ik er continu bij blijven terwijl ze oud genoeg zijn om zelf te spelen (11) en ik ben geen politieagent.
Waarmee ik perse niet wil zeggen dat Saskia's dochter zo'n kind is, maar dat het dus best voor kan komen dat een moeder een bepaald kind liever niet in huis heeft.

Jesse_1

Jesse_1

26-04-2009 om 20:21

Wat een kind zegt...

ik ben het wel eens dat je niet weet of het werkelijk zo is, je kunt dat best vriendelijk even navragen (zonder meteen woest te worden, waarom zou je?).
Oudste had ook eens een vriendje, die zei dat hij van zijn moeder niet mocht spelen (of dat specifiek alleen met hem was ben ik vergeten). Toen heb ik gewoon even bij de moeder geïnformeerd of er misschien de vorige keer iets voorgevallen was omdat haar zoon zei dat hij niet meer met Oudste mocht spelen. Zij wist van niets . Haar zoon zat in een selectieve periode wat vriendjes betreft en als hij met iemand niet wilde spelen zei hij gewoon vaak dat hij niet mocht van zijn moeder.
Overigens heeft Oudste nu zelf een klasgenoot die graag met hem wil afspreken en waarbij Oudste (nu 9) de boot afhoudt door steeds te zeggen dat hij niet kan, niet echt slim vertel ik hem, maar is nu zo oud dat hij het zelf maar moet oplossen.
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.