Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
alleen

alleen

12-10-2009 om 21:01

Kinderen die een vuurtje maken

MIjn 2 kinderen van 7 en 10 jaar hebben vorige week in ons loods hout in de brand gestoken, boven op zolder, het is allemaal goed gegaan. Ze hebben het zelf weer uitgemaakt met hun voeten.
Maar nu is mijn vraag wat voor straf moet ik ze geven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Caillic

Caillic

12-10-2009 om 21:06

Vorige week?

En dan wil je nu nog gaan bedenken wat voor straf? Geen dus, so wie so te laat.

Guinevere

Guinevere

12-10-2009 om 21:09

Geen straf, voorlichting

Het lijkt me zinvoller om ze goede voorlichting te geven over brand en wat dat kan aanrichten. En ga eens naar de open dag van de plaatselijke brandweer. Gecontroleerd (met een volwassene) vuurtje stoken én weer blussen kan ook best helpen. En dan marshmallows erin steken aan een stokje. Een stuk beter dan fikkie stoken in een loods.

koentje

koentje

12-10-2009 om 22:08

Laat ook vooral

plaatjes zien van brandwonden, voor kinderen spreekt het persoonlijke leed het meest aan. Gebouwen die in de brand gaan zijn vooral mooi, maar au, pijn; ziekenhuis, verband en dergelijke laat ze nadenken.

Een week verder

Voor straf is het na een week een beetje te laat. Ik neem aan dat je al wel een goed gesprek met je kinderen hebt gehad? Je hoeft geen angst voor vuur te kweken, je kan ze beter leren er veilig mee om te gaan. Uitleggen dat wat ze deden erg gevaarlijk was en waarom.

tonny

tonny

13-10-2009 om 08:28

Alleen....

Je bent toch 'alleen' uit een ander draadje? Zou het kunnen zijn dat je kinderen door hun (zeer gevaarlijke!!) gedrag jullie aandacht vragen? Ze voelen zich misschien wat 'vergeten', aangezien je het erg druk hebt?

Ik hoop echt dat je samen met je partner een manier vindt om uit deze moeizame situatie te geraken... Zoek hulp om iets goeds van het leven te kunnen maken! Sterkte!!

tonny

alleen

alleen

13-10-2009 om 20:38

Tonny

ja ik ben de alleen. Het zou kunnen dat mijn kinderen om aandacht vragen en dit soort dingen doen, zoals een vuurtje maken en weer uit maken. Ik heb hun ook wel verteld hoe gevaarlijk of het is en ben ook heel erg boos geweest en hun vader ook, ze mogen dus 1 maand niet in de schuur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.