Deto
15-03-2026 om 04:38
Kinderfeestje
Hallo allemaal
Mijn zoon wilt een kinderfeestje geven t.b.v. zijn verjaardag. Helemaal prima. Maar wat hij wilt gaan doen met zijn kinderfeestje, kost in totaal +- €400 (hij mag 10 kinderen uitnodigen).
Ik vind dat behoorlijk veel geld voor een kinderfeestje. Wat is jullie mening hierover en wat vinden jullie een "normaal" bedrag aan kosten voor een kinderfeestje met 11 kinderen?
Euphoria
15-03-2026 om 06:45
zoon kan veel willen, jullie bepalen of dat wel of niet kan/mag.
Wij vierden altijd buitenshuis, je weet daardoor dat de feestjes doorgaans wat duurder zijn. Hoeft niet, is vaak echter wel zo. 11 kinderen uitnodigen is veel. Wanneer wij feestjes organiseerden die flink wat kostten waren het aantal kinderen vaak aangepast aan de plannen. In ieder geval niet lukraak mensen uitnodigen die je verder nooit zag.
MIDA
15-03-2026 om 07:04
Euphoria schreef op 15-03-2026 om 06:45:
zoon kan veel willen, jullie bepalen of dat wel of niet kan/mag.
Wij vierden altijd buitenshuis, je weet daardoor dat de feestjes doorgaans wat duurder zijn. Hoeft niet, is vaak echter wel zo. 11 kinderen uitnodigen is veel. Wanneer wij feestjes organiseerden die flink wat kostten waren het aantal kinderen vaak aangepast aan de plannen. In ieder geval niet lukraak mensen uitnodigen die je verder nooit zag.
Precies dit!
Bij ons lag de grens trouwens altijd bij het aantal kinderen dat we konden vervoeren in twee auto’s. Dat waren er dus 8 inclusief de jarige. Als er een duurdere activiteit was besloten we ook wel eens om dan daarna thuis zelf friet en snacks te bakken (tafelfriet) in plaats van op locatie te eten.
Onze kinderen hadden wel echt een vast clubje vrienden die ieder jaar werden uitgenodigd en waar ze ook terug gevraagd werden.
Valeria
15-03-2026 om 07:17
Is het zijn eerste feestje, dat je deze vraag stelt? Je vraag past bij een eerste feestje, het bedrag past meer bij een groep 8er.
Vanaf zijn eerste feestje heb je toch immers al een afweging gemaakt tussen aantal kinderen en totale uitgave (of idd aantal auto's)?
Herfstappeltaart
15-03-2026 om 07:28
Voor onze kleinkinderen worden feestjes georganiseerd door mijn dochter en schoonzoon in de sfeer van : een zelfgemaakte speurtocht met een tijdje ravotten in een lokaal speeltuintje en daarna pannenkoeken eten gewoon thuis. Die mogen ze dan versieren met allerlei lekkers, bussen slagroom enz. Een kind of 6/7 in totaal.
Ze zijn 6 en 5 jaar. Vierhonderd euro vind ik totaal over the top.
Phalange
15-03-2026 om 07:38
wij hadden altijd een budget en de kinderen hadden inspraak. Iets duurs gaan doen met een paar kinderen of iets goedkopers mer een grotere groep? Ze kozen altijd voor het laatste.
Lena55
15-03-2026 om 07:43
Ik vind het ook wel fors. Net een kinderfeestje gehad van zoon in groep 8 met 9 kinderen en wij waren 280 kwijt. Denk in al die jaren altijd wel zo in de 200. We doen alles buitenshuis, dus dan betaal je ook wat meer. Is een bewuste keuze. De feestjes worden ook wel duurder naarmate ze ouder werden. De eerste jaren (corona-tijd ook) hebben we het thuis gedaan en dan heb je een heel ander bedrag natuurlijk.
Zou of minder kinderen uitnodigen of iets anders gaan doen als je het bedrag te hoog vindt.
Tuinfluiter
15-03-2026 om 07:49
Ik vind het veel geld en ook veel kinderen.
Bij ons max 8 kinderen inclusief de jarige.
Hoeveel wij uitgaven wisselden per jaar, toen dochter een keer iets wilde doen wat prijzig was mocht dat maar wel maar met minder kinderen.
Bedenk hoeveel je wilt uitgeven en benoem wat je met dat budget kan doen.
Hoe oud wordt je zoon.
MMcGonagall
15-03-2026 om 08:05
De laatste partijtjes die ik organiseerde lagen rond de € 16,= per kind. Dat was pakweg 10 jaar geleden. Ik kan me voorstellen dat het allemaal wel wat duurder is geworden, maar 400 euro zou ik teveel vinden. Ik hanteerde meestal een budget van rond € 150,=. Dat mocht besteed worden met 3 kinderen of met 7 en werd meestal wel meer, met alles erbij. We hadden plek voor in totaal 8 kinderen in de auto’s.
Mugske
15-03-2026 om 08:11
hier waren de meeste feestjes thuis. Dochter had keus: thuis met meer kinderen of buitenshuis met minder kinderen. Koos ze vaak toch voor meer kinderen.
Feestjes thuis waren met: speurtocht, escape room, maar ook naar de lokale waterseeltuin of natuurspeeltuin. Feestje in groep 8 wel wat uitgebreider en duurder: jumpen (social deal) thuis eten, disco en slaapfeestje.
Happyapple
15-03-2026 om 08:15
Jeetje 400 euro vind ik wel extreem. En 11 kinderen gaat bij ons ook niet lukken, we kunnen max 8 kinderen vervoeren inclusief de jarige en evt ons andere kind dat meestal ook gewoon meegaat als 'genodigde met cadeautje voor de jarige' 😉
Wij zaten de laaste paar keer tussen de 150 en 225 euro voor 8 kinderen.
Gingergirl
15-03-2026 om 08:21
Hier mogen ze altijd 7 kinderen uitnodigen, met de jarige erbij is het een groepje van 8 en dat vinden wij een mooi aantal. Volgende maand wordt mini-Ginger 10 jaar dus we zijn nu haar feestje aan het regelen. Ik reken altijd op ongeveer 20 euro per kind met een max. van 200 euro voor het feestje. We vieren het wel altijd buitenshuis, omdat we thuis niet zoveel ruimte hebben en thuisfeestjes ook niet zo leuk vinden, doen liever een activiteit.
Waarom wil je zoon zoveel kinderen uitnodigen? En wat gaan jullie doen? 400 is behoorlijk veel maar ligt ook aan wat je gaat doen, is het zijn laatste feestje etc?
PhilDunphy
15-03-2026 om 08:30
Mijn budget per feestje is 200 euro.
En maximale aantal kinderen is 6.
Alleen als we thuis blijven mogen het er meer zijn.
Zeespiegel
15-03-2026 om 08:31
€40,- per genodigde dus. Maar eigenlijk minder, als je de kosten voor de jarige zelf en de begeleiding niet meerekent.
Kampeerder
15-03-2026 om 08:43
Zeespiegel schreef op 15-03-2026 om 08:31:
€40,- per genodigde dus. Maar eigenlijk minder, als je de kosten voor de jarige zelf en de begeleiding niet meerekent.
Daar als ik echt stijl van achterover. Bij mijn kinderen (10/15 jaar geleden) gaf ik zoiets uit voor het hele feestje. Meestal gewoon thuis, we hadden niet meer te besteden.
Nu zou ik 100 euro voor het hele feestje al heel veel geld vinden.