Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje in Ikea


Waarom noemt niemand de fiets als optie om te gaan?
Met 6hadden we nog feestjes thuis maar met 7 werd het al op de fiets gedaan. Er was maar 1 vriendje met de auto, maar die werd voor 500m al met de auto gebracht. 

Ysenda schreef op 31-08-2022 om 15:36:

Waarom noemt niemand de fiets als optie om te gaan?
Met 6hadden we nog feestjes thuis maar met 7 werd het al op de fiets gedaan. Er was maar 1 vriendje met de auto, maar die werd voor 500m al met de auto gebracht.

Zes kinderen van zes met de fiets? Dat lijkt me erg gevaarlijk. 

Lisabette

Lisabette

31-08-2022 om 15:51 Topicstarter

Wauw wat veel reacties. Ik heb geen tijd om op iedereen individueel te reageren. Ik heb de moeder van het kindje nog even gebeld om te vragen wat nu precies de bedoeling is. De kinderen gaan even spelen bij Smaland. Ook blijkt kind een nieuwe kamer te krijgen voor haar verjaardag. De moeder heeft nu een speurtocht met allemaal kaartjes gemaakt naar de nieuwe meubels voor haar kind. Aan het einde krijgen ze nog een ijsje. Kind woont vlakbij de Ikea, dus vervoer is gelukkig geen probleem. Ik vind het nog steeds een bizar plan, maar ik denk dat ik mijn kind toch laat gaan. Wat mensen zeggen over veiligheid ben ik het mee eens. Dat vind ik het belangrijkste. Ik denk dat de medewerkers bij Smaland prima op de kinderen passen. Moeder blijft zelf ook in de winkel (dat heb ik uiteraard nagevraagd). Gezien kind een hele nieuwe kamer voor de verjaardag krijgt, lijkt geld geen rol te spelen. Toch blijf ik het vreemd vinden. We zullen zien hoe het afloopt. Ik hou jullie op de hoogte. 

Ysenda schreef op 31-08-2022 om 15:36:

Waarom noemt niemand de fiets als optie om te gaan?
Met 6hadden we nog feestjes thuis maar met 7 werd het al op de fiets gedaan. Er was maar 1 vriendje met de auto, maar die werd voor 500m al met de auto gebracht.

Dat zou ik echt nooit doen. Zeven kinderen van zes jaar in een groep laten fietsen? Zeker niet in mijn eentje. Heel, heel misschien als die kinderen allemaal elke dag naar school fietsen en er minstens twee volwassenen bij zijn.

Lisabette schreef op 31-08-2022 om 15:51:

Wauw wat veel reacties. Ik heb geen tijd om op iedereen individueel te reageren. Ik heb de moeder van het kindje nog even gebeld om te vragen wat nu precies de bedoeling is. De kinderen gaan even spelen bij Smaland. Ook blijkt kind een nieuwe kamer te krijgen voor haar verjaardag. De moeder heeft nu een speurtocht met allemaal kaartjes gemaakt naar de nieuwe meubels voor haar kind. Aan het einde krijgen ze nog een ijsje. Kind woont vlakbij de Ikea, dus vervoer is gelukkig geen probleem. Ik vind het nog steeds een bizar plan, maar ik denk dat ik mijn kind toch laat gaan. Wat mensen zeggen over veiligheid ben ik het mee eens. Dat vind ik het belangrijkste. Ik denk dat de medewerkers bij Smaland prima op de kinderen passen. Moeder blijft zelf ook in de winkel (dat heb ik uiteraard nagevraagd). Gezien kind een hele nieuwe kamer voor de verjaardag krijgt, lijkt geld geen rol te spelen. Toch blijf ik het vreemd vinden. We zullen zien hoe het afloopt. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik vind het nog steeds een apart plan. Waarom moeten de vriendjes mee om de meubels op te halen? En hoe gaat ze die meubels dan thuis krijgen? Of is het meer even 'kijken' wat kind allemaal gaat krijgen?

Ik vind het nog steeds een raar uitje voor een kinderfeestje, maar als ze wel bij die kinderen blijft, vooruit. Het is voor mijn gevoel wel in het belang van haar kind en niet in het belang van alle kinderen. Een beetje alsof ze met zijn allen naar de speelgoedwinkel gaan en alleen haar kind iets mag uitkiezen, nog een ijsje eten en dan weer naar huis. 

Lisabette schreef op 31-08-2022 om 15:51:

Wauw wat veel reacties. Ik heb geen tijd om op iedereen individueel te reageren. Ik heb de moeder van het kindje nog even gebeld om te vragen wat nu precies de bedoeling is. De kinderen gaan even spelen bij Smaland. Ook blijkt kind een nieuwe kamer te krijgen voor haar verjaardag. De moeder heeft nu een speurtocht met allemaal kaartjes gemaakt naar de nieuwe meubels voor haar kind. Aan het einde krijgen ze nog een ijsje. Kind woont vlakbij de Ikea, dus vervoer is gelukkig geen probleem. Ik vind het nog steeds een bizar plan, maar ik denk dat ik mijn kind toch laat gaan. Wat mensen zeggen over veiligheid ben ik het mee eens. Dat vind ik het belangrijkste. Ik denk dat de medewerkers bij Smaland prima op de kinderen passen. Moeder blijft zelf ook in de winkel (dat heb ik uiteraard nagevraagd). Gezien kind een hele nieuwe kamer voor de verjaardag krijgt, lijkt geld geen rol te spelen. Toch blijf ik het vreemd vinden. We zullen zien hoe het afloopt. Ik hou jullie op de hoogte.

Dit is toch wel heel anders dan dat je het eerder deed voorkomen. Blijkbaar blijft die moeder wel de hele tijd bij de kinderen. En een speurtocht door Ikea is toch een hartstikke leuk idee?

Nou, klinkt als potentieel leuk kinderfeestje hoor! Wat ik er op tegen zou hebben dat het in een winkel is (dus gericht op consumptie) maar het klinkt als best goed doordacht. Eigenlijk een themafeestje rond het krijgen van een nieuwe kamer? Ik denk dat dit voor kleuters echt wel leuk kan zijn. En als de jarige het toevallig erg leuk vindt om naar de Ikea te gaan, waarom niet. Sommige mensen zien een bezoek aan deze winkel als een uitje, ieder zijn ding.

 Misschien had ik het ook wel gedaan als ik naast de Ikea had gewoond, in Amersfoort staat de Ikea bijvoorbeeld pal naast een woonwijk en kan je er zo naartoe lopen. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

31-08-2022 om 16:27

MamaE schreef op 31-08-2022 om 10:53:

[..]

Er worden zes kinderen uitgenodigd. Plus het kind dat jarig is zijn dat er zeven.
Moeder wil zelf gaan winkelen. Er wordt nergens over een vader of andere begeleider gesproken. Omdat er overal enkelvoud stond, ging ik er vanuit (ja, aanname) dat de moeder het feestje alleen zou organiseren. En er zijn niet zo gek veel mensen die een dusdanig grote auto hebben om zoveel kinderen te vervoeren. Meestal alleen als ze zelf veel kinderen hebben.

Bij “ons” op school wordt daar vaak zo’n busje van een vervoersbedrijf voor geregeld.

Moeder is er dus de hele tijd bij. Blijft apart, op die manier een feestje houden. Ik denk dat kinderen daar best plezier kunnen hebben. Ik vraag mij wel af hoe het zit met de beweeglijkheid en enthausiasme van de kinderen. Die zullen wel rondrennen, roepen/schreeuwen, lachen, springen enz.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

31-08-2022 om 16:50

Verhaal wordt nu wel anders hoor. Had het eerst even gevraagd voordat je haar hier veroordeelde..
Jij mag haar manier van feestjes geven vreemd vinden, misschien vinden anderen jouw manier wel vreemd.

" En een speurtocht door Ikea is toch een hartstikke leuk idee?"" 
Voor de aanwezige kinderen waarschijnlijk wel, of het voor de rest van het winkelend publiek ook leuk is waag ik te betwijfelen. Maar goed, een tripje naar Ikea is natuurlijk toch al vermoeiend, dan kunnen een paar overactieve zesjarigen er ook nog wel bij. 

Ik denk alleen wel dat die moeder nog spijt gaat krijgen want ze moet nog maar zien dat ze de groep bij elkaar houdt. Maar het is wel een origineel idee. 

Als het een succes wordt, dan verwacht ik binnenkort bij elke Ikea een bordje op de deur "geen kinderfeestjes/speurtochten". Of ze gaan zelf inderdaad een arrangement aanbieden

Phoebe1982 schreef op 31-08-2022 om 15:33:

[..]

Als je geen cent te makken hebt kun je wel iets creatiever zijn...(juist dan...) spelletjes spelen, een speurtocht, naar de speeltuin, het bos (heb ik wel eens gedaan, een lol dat we hadden! Kinderen vermaken zich toch wel), naar het strand enz.Dat mens spoort gewoon niet... (bovendien ga je niet naar een winkel als je arm bent lijkt mij...)


Komt bij de verantwoordelijkheid voor die kids maar ik vind het sowieso een achterlijk idee.. naar ikea voor een kinderpartijtje, hoe verzin je het...

Wel een origineel idee om een speurtocht in de winkel te houden. Wel wat anders dan de speurtochten die ik vroeger regelde door het dorp. De kinderen vinden het vast leuk, het winkelend publiek misschien iets minder?

Caramelzeezoutchocola schreef op 31-08-2022 om 16:50:

Verhaal wordt nu wel anders hoor. Had het eerst even gevraagd voordat je haar hier veroordeelde..
Jij mag haar manier van feestjes geven vreemd vinden, misschien vinden anderen jouw manier wel vreemd.

Nou, ik veroordeel anders nog lekker verder hoor. Ik vind het er niet veel beter op geworden. Vooruit, moeder blijft erbij in het smaland deel, maar het blijft gewoon een winkel waar je dus tussen het winkelend publiek een speurtocht organiseert? Doe je in de Intertoys, Albert Heijn of Xenos toch ook niet met 6 uitgelaten kleuters?

PriceyRook54

PriceyRook54

31-08-2022 om 17:08

Ik zie nog steeds allemaal haken en ogen. Wat als Smaland vol zit? Wat als het personeel de speurtochtkaartjes opruimt voor de speurtocht klaar is? 
Nou ja, ik ben vooral héél benieuwd hoe het gegaan is, hou ons zeker op de hoogter, Lisabette!

Als ik zoiets zou organiseren, wat ik wel echt een grappig idee vind, zou ik natuurlijk toestemming vragen aan de winkel. Misschien vinden ze het ook een leuk idee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.