Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje in Ikea


LydiaDietz schreef op 31-08-2022 om 17:02:

[..]

Nou, ik veroordeel anders nog lekker verder hoor. Ik vind het er niet veel beter op geworden. Vooruit, moeder blijft erbij in het smaland deel, maar het blijft gewoon een winkel waar je dus tussen het winkelend publiek een speurtocht organiseert? Doe je in de Intertoys, Albert Heijn of Xenos toch ook niet met 6 uitgelaten kleuters?

Nou dit

Volstrekt idioot

Dat mensen dat hier " leuk" vinden

BeneficialJay65

BeneficialJay65

31-08-2022 om 18:57

LydiaDietz schreef op 31-08-2022 om 17:02:

[..]

Nou, ik veroordeel anders nog lekker verder hoor. Ik vind het er niet veel beter op geworden. Vooruit, moeder blijft erbij in het smaland deel, maar het blijft gewoon een winkel waar je dus tussen het winkelend publiek een speurtocht organiseert? Doe je in de Intertoys, Albert Heijn of Xenos toch ook niet met 6 uitgelaten kleuters?

Ik bedoelde met veroordelen over het onverantwoord vinden. De moeder blijft erbij, terwijl ze eerst schreef dat ze dan lekker ging winkelen. En daarna die verhalen erbij over de minibieb en nog andere dingen die zij verkeerd (lees “ anders”) zou doen. Het feestje op zich in een winkel vind ik gek als zij daarna zelf gaat winkelen en er niet bijblijft. Blijkt dus wel zo te zijn, ze blijft erbij, laat de kinderen misschien 20 in smalband spelen en gaat daarna een ijsje eten. 

Rennende en schreeuwende kinderen heb je altijd in Ikea, dus dat is niets nieuws. 

Lisabette

Lisabette

31-08-2022 om 19:16 Topicstarter

Ik vind inderdaad wat van deze moeder. Ze houdt ook geen toezicht bij Smaland maar gebruikt die tijd om de speurtocht uit te zetten. Ik heb dus niets verzonnen zoals iemand hier suggereert. Ook met een boekje uit de minibieb heb ik in principe geen problemen mee. Zeker niet als mensen weinig geld hebben. Echter vraagt ze voor haar eigen kind alleen maar dure cadeaus van rond de 20 euro. Dus ja ik heb een probleem met de houding van deze moeder. Ik vind haar erg gierig. Haar kind kan daar natuurlijk niets aan doen. Daarom probeer ik alles zo te regelen dat de kinderen er niets van merken. Maar deze moeder denkt duidelijk anders over de opvoeding dan ik. Ze heeft mijn kind ook al een keer zonder toezicht een hele middag in de plaatselijke speeltuin laten spelen. Toen was mijn kind pas 5. Ik ben bij deze moeder dus wel extra oplettend in wat de plannen zijn. 

Edit: ik denk zeker dat mijn kind het leuk gaat vinden. Mijn kind vindt naar de Ikea gaan altijd heel leuk. Dat is dus ook zeker het probleem niet. Een kinderfeestje geven in een woonwinkel vind ik alleen raar. Ook voor de winkel en ander winkelend publiek zelf. 

je weet nooit wat kinderen leuk vinden. Kans zit erin dat ze dit feestje geweldig vinden. 

Het allereerste feestje van mijn oudste zoon was een totale mislukking. Vonden wij dan. Wij hadden een hele speurtocht bedacht met allerlei spelletjes onderweg maar net die dag zeek het van de regen. En niet een beetje maar de zondvloed. Dus daar zaten wij met een stel 5 jarigen. Dus cakejes versierd en toen maar alle playmobil beneden in de woonkamer gezet. Tafel / meubels opzij zodat ze alle ruimte hadden. Toen het even droog was snel nog even naar buiten en daar hebben ze in een grote modderzooi gespeeld en toen weer terug en verder met de playmobil. Ik vond het genant. Niks iets leuks gedaan. Helemaal niks bijzonders. 

Hoorde ik de dag erna van ouders dat kinderen hadden gezegd dat dit het leukste feestje ooit was. Ze moesten in de modder spelen en er was allemaal playmobil. 

Je weet het gewoon niet. Ik kan mij voorstellen dat de ikea zo anders is dat ze juist heel leuk vinden 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

31-08-2022 om 19:33

Lisabette schreef op 31-08-2022 om 19:16:

Ik vind inderdaad wat van deze moeder. Ze houdt ook geen toezicht bij Smaland maar gebruikt die tijd om de speurtocht uit te zetten. Ik heb dus niets verzonnen zoals iemand hier suggereert. Ook met een boekje uit de minibieb heb ik in principe geen problemen mee. Zeker niet als mensen weinig geld hebben. Echter vraagt ze voor haar eigen kind alleen maar dure cadeaus van rond de 20 euro. Dus ja ik heb een probleem met de houding van deze moeder. Ik vind haar erg gierig. Haar kind kan daar natuurlijk niets aan doen. Daarom probeer ik alles zo te regelen dat de kinderen er niets van merken. Maar deze moeder denkt duidelijk anders over de opvoeding dan ik. Ze heeft mijn kind ook al een keer zonder toezicht een hele middag in de plaatselijke speeltuin laten spelen. Toen was mijn kind pas 5. Ik ben bij deze moeder dus wel extra oplettend in wat de plannen zijn.

Edit: ik denk zeker dat mijn kind het leuk gaat vinden. Mijn kind vindt naar de Ikea gaan altijd heel leuk. Dat is dus ook zeker het probleem niet. Een kinderfeestje geven in een woonwinkel vind ik alleen raar. Ook voor de winkel en ander winkelend publiek zelf.

Dat je je kind er nog durft achter te laten zeg! Breng ze er dan gewoon niet heen als je die moeder niks vind ipv die moeder hier af te fikken. 

Lekker goedkoop feestje. Maar even serieus daar ga je jouw 6 jarige kind niet naar toesturen?

Je hoeft geen cadeau van 20 euro te geven als je dat niet wil. Als iemand mijn kind van vijf de hele middag in een speeltuin dumpt zonder er naar om te kijken (mijne mocht wel zelfstandig naar de speeltuin in de straat, maar niet de hele middag als er niemand verantwoordelijkheid nam) dan ging mijn kind daar niet meer spelen. Dat meisje kwam dan maar mooi bij ons. Als je niet thuis bent, zeg dan gewoon dat er niet bij jou gespeeld kan worden. 

Ik vind een speurtocht in een winkel nog steeds gek en ik denk niet dat de winkel en andere mensen er blij van worden, maar oké. Ik zie dit ook eerder mislukken dan dat het goed gaat. 

Leene

Leene

31-08-2022 om 20:32

Poe.. ik denk dat je het gewoon moet laten gaan, zolang het veilig is. 
Cadeautjes van 20 euro geef je gewoon zelf niet. Onzin! 5 tot 7 euro voor een kinderfeestje is zat. 
En verder is het vaak idioot druk in de Ikea en rennen er wel meer dan 6 kleuters rond. En lang niet alle ouders letten op hun kinderen.
Gewoon niet zo mauwen... jij doet het anders. je mag deze moeder niet. Ik vind ook niet alle moeders van vriendinnen van mijn dochter wat. en misschien vinden ze mij ook niets.
Alleen een hele middag in de speeltuin zonder toezicht, daar zou ik wat van zeggen.
ik ben er ook niet zo goed in maar ( in navolging van echtgenoot) probeer ik het gewoon zakelijk te houden en mijn eigen ideeën van wat goed of juist raar is er buiten te houden.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

31-08-2022 om 21:07

Lisabette schreef op 31-08-2022 om 19:16:

Ik vind inderdaad wat van deze moeder. Ze houdt ook geen toezicht bij Smaland maar gebruikt die tijd om de speurtocht uit te zetten. Ik heb dus niets verzonnen zoals iemand hier suggereert. Ook met een boekje uit de minibieb heb ik in principe geen problemen mee. Zeker niet als mensen weinig geld hebben. Echter vraagt ze voor haar eigen kind alleen maar dure cadeaus van rond de 20 euro. Dus ja ik heb een probleem met de houding van deze moeder. Ik vind haar erg gierig. Haar kind kan daar natuurlijk niets aan doen. Daarom probeer ik alles zo te regelen dat de kinderen er niets van merken. Maar deze moeder denkt duidelijk anders over de opvoeding dan ik. Ze heeft mijn kind ook al een keer zonder toezicht een hele middag in de plaatselijke speeltuin laten spelen. Toen was mijn kind pas 5. Ik ben bij deze moeder dus wel extra oplettend in wat de plannen zijn.

Edit: ik denk zeker dat mijn kind het leuk gaat vinden. Mijn kind vindt naar de Ikea gaan altijd heel leuk. Dat is dus ook zeker het probleem niet. Een kinderfeestje geven in een woonwinkel vind ik alleen raar. Ook voor de winkel en ander winkelend publiek zelf.

HM dat is wel heel onverantwoord om jouw kind in de speeltuin te laten zonder toezicht. Hoe komt ze daar nou bij om zoiets te doen?!

Wat betreft die “dure” cadeaus vragen , bespreken jullie dat soort dingen dan op het schoolplein? Ik kan me toch niet voorstellen dat er iemand is die €20 gaat neerleggen voor een verjaardag van een klasgenootje?

Oooh, maar dit is wel een iets ander verhaal inderdaad. 

Een beetje vreemd, maar best een grappig plan.

Ik zou tot slot thuis nog een wedstrijdje Kallax-monteren doen 😜

wat een idioot plan en ook dat mensen het een goed idee vinden, nou ja zeg,  daar is een winkel toch niet voor! Ik raak trouwens mijn kind regelmatig kwijt in de ikea dus een groepje lijkt me al helemaal niet te doen 

Ayla schreef op 01-09-2022 om 01:35:

wat een idioot plan en ook dat mensen het een goed idee vinden, nou ja zeg, daar is een winkel toch niet voor! Ik raak trouwens mijn kind regelmatig kwijt in de ikea dus een groepje lijkt me al helemaal niet te doen

Nou dit dus! Ineens zie ik meer problemen met die hele ikea-speurtocht dan met dat Smaland-gebeuren. Bij het laatste is nog toezicht en is het een afgesloten ruimte. De rest van de Ikea is gigantisch. Hoe gaat zij zes kleuters hier bij elkaar houden? Die rennen toch in no time allemaal een andere richting op??

Nee, ik zou het nog steeds niet zien zitten.

Battle-Royale schreef op 31-08-2022 om 19:33:

[..]

Dat je je kind er nog durft achter te laten zeg! Breng ze er dan gewoon niet heen als je die moeder niks vind ipv die moeder hier af te fikken.

Ik vind het juist goed dat to ziet dat het haar allergie is richting die moeder en ervoor kiest om haar kind en dat andere kind er niet de dupe van te laten worden. Vind ik juist positief

ah nee, dit is echt van de zotte! Een speurtocht door de ikea, dat kan toch niet waar zijn. Stel dat nog meer moeders zo denken, heeft de ikea er dadelijk 10 kinderfeestjes en 100 kinderen die een speurtocht lopen door de ikea!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.