Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sjon

sjon

25-05-2009 om 11:14

Kinderfeestje manege?

Ik denk erover om het kinderfeestje van dochter die 6 wordt op een manege te houden die ook feestjes organiseert voor die doelgroep. Zelf wil ze dit ook heel graag.
Mijn vraag is eigenlijk, wat vinden jullie? Weet zelf eigenlijk niets van paarden, ponnies, maneges. Weet dus ook niet zo goed hoe risicovol dit is. (kan de manege dus ook niet inschatten) Kan ik dit doen? Zullen ouders dit over het algemeen waarderen? En kinderen? (als ik de kinderen die ze wil uitnodigen zo inschat zal het gros het wel leuk vinden denk ik, sommigen misschien niet)
Vooral dus zouden jullie zelf er problemen mee hebben als je kind voor zo´n feestje wordt uitgenodigd. Ik zal de ouders zelf ook nog wel gaan polsen maar er is best haast bij het reserveren ed, moet een aantal zaken regelen.
Twijfel of het hier moet of bij schoolkinderen, dochter is best al ´groot´ nu, maar ze zal ook nog kindjes van 5 uitnodigen. Hoewel ik denk dat ik zelf dit niet aandurf met de kinderen die nog een erg jonge indruk maken. Verder ´moet´ er ook een kind komen op feestje dat erg druk kan zijn, en nogal een brokkenpiloot is. Over dat kind twijfel ik het meest. Maar misschien wil moeder wel mee. Wil dat kind er wel graag bij hebben. (omdat dochter dat natuurlijk graag wil)
hoop op jullie reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vrij jong

persoonlijk vind ik de kinderen vrij jong voor een manegefeestje. Ik weet niet hoeveel kinderen er op het partijtje moeten komen maar het lijkt me snel erg onoverzichtelijk worden gezien de veiligheid die je in acht moet nemen (niet achterlangs lopen bijv. bij een paard/pony). Ik zou er zelf nog een jaartje of 2 mee wachten. Wat geeft de manege zelf voor leeftijdsindicatie aan??

Vic

Vic

25-05-2009 om 12:03

Kan wel

Mijn dochter heeft haar 9e verjaardag gevierd op een manege (www.staljasper.nl). De andere partijtjes die daar waren waren van kinderen die beduidend jonger waren. Mijn dochter en haar gasten wilden na het ponyrijden nog wel spelen in de hooischuur, maar hadden toch ernstige bezwaren tegen de K3-muziek die werd gedraaid Het lijkt me wel handig om een manege te kiezen die partijtjes organiseert, zeker bij 6-jarigen.

sjon

sjon

25-05-2009 om 13:23

manege doet het feestje, maar is voor zover ik weet de enige hier die dat doet op beetje rijafstand dus vergelijken is er niet bij.
Haha, k3, daar zou mijn dochtertje ook al grote bezwaren tegen hebben dus misschien even de muziek eerst checken? (vond dat leuk toen ze 3 was)
De manege hanteert 6 jaar. Ze zeiden dat 5 ook kon, maar dan moest er meer begeleiding mee.(heb ik wel) Maar als het een manege feestje wordt dan houd ik de groep sowieso klein denk ik, en de beste vriendjes en vriendinnetjes zijn 6 en ouder, dus misschien vallen die van 5 wel af. Voelt voor mezelf toch ook wel wat veiliger. Maar veilig genoeg..??
Vic, was het feestje leuk?
Zo´n feestje lijkt me een beetje nu of nooit, de manege gaat ervan uit dat kinderen onervaren zijn. Het is de hartewens van dochter om paard te gaan rijden, en misschien mag ze dit jaar wel beginnen. Dan is zo´n feestje misschien ook nog wel leuk maar voor dochter toch al een stuk minder lijkt me.

Mwaa

Persoonlijk zou ik niet heel gelukkig worden van als mijn kinderen op een manegefeestje werden uitgenodigd.

Ik ben na een ongeluk met een paard als de dood voor paarden en zou niet zonder meer vertrouwen op de begeleiding die gegeven wordt op zo'n manege of door ouders die geen ervaring met paarden hebben.

Ik hoop dat de ouders van de kinderen die jullie gaan uitnodigen er anders over denken

Veel plezier in ieder geval!

Marlies

Annet

Annet

25-05-2009 om 18:43

Ik vind kleuters wel erg jong

Ik neem aan dat ze nog in groep 2 zitten.
Groep 4 lijkt me veel geschikter.

Rafelkap

Rafelkap

25-05-2009 om 19:28

Ook mwaa

Ik zou zelf ook niet staan te springen. 5 is wel erg jong.
Maar ben ook bang uitgevallen.

Zoon vond het erg leuk

dit schooljaar al twee managefeestjes achter de rug (krijg je met meisjes.....zijn woorden niet die van mij . Hij vond het erg leuk, hebben paard gereden en geholpen en mogen picknicken. Eerste keer was hij nog 5 en jarige dame werd 6(overige kids ook allemaal 6) en vorige week feestje allemaal 6 jaar. Dus hier gaat het goed.
Ik heb geen moment gedacht toen hij de eerste keer werd uitgenodigd dat het eng of gevaarlijk of zo kon zijn.

Maylise

Maylise

25-05-2009 om 22:11

Leuk

Hier zijn ook meerdere manege feestjes geweest en mijn kinderen vonden het altijd super leuk. Dit jaar ben ik mee gegaan met mijn nichtje (groep 3) naar een feestje van een van haar klasgenootjes op een manege waarvan ik de moeder goed ken en die wat meer begeleiders nodig had. Was heel leuk georganiseerd. Ze kregen eerst taart en limonade in de kantine. Daarna mochten ze ponies borstelen en knuffelen. Daarna allemaal een paar rondjes rijden (stappen door de bak met iemand naast de pony). Dat was wel een hoogtepunt.
Vervolgens was er nog een tochtje met een huifkar rond het terrein (20 minuten of zo, uiteraard begeleid door iemand van de manege zelf).

Kinderen waren dus rond de 6 jaar.

Maylise

Ruif

Ruif

25-05-2009 om 22:14

Jong

Mijn dochter kwam pas op het idee om een manegefeest te geven toen ze al zelf op ponyrijden zat. Het werd de achtste verjaardag dus, ponyrijden mag hier op de manege vanaf zeven jaar, en ik denk de feestjes ook. Ik denk dat het er ook helemaal vanaf hangt wat er op het feest gedaan wordt. Bij ons krijgen de kinderen eerst een korte verzorgles en mogen ze de pony's borstelen. Daarna krijgen ze een beginners rijles. Er lopen dan wel mensen naast de pony's als de ruiter onervaren is. Daarna friet eten, limonade drinken en cadeaus uitpakken.
Overigens vonden alle kinderen het feestje geweldig. Alle kinderen die waren uitgenodigd mochten komen, maar we hadden ook wel duidelijk verteld in de uitnodiging wat de bedoeling was en de ouders uitgenodigd voor een drankje in de kantine. De meeste ouders zijn er ook bijgebleven. Of voor de gezelligheid of omdat ze het eng vonden of allebei.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik zou, met een onervaren kind van vijf, als ouder precies willen weten wat er gaat gebeuren, en er zeker bijblijven. Dan zou mijn kind mogen komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.