Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje, wat zouden jullie doen?

Mijn zoon wordt in september 7 jaar , als eerste van de klas. Vorig jaar hadden we zijn vriendjes en 2 vriendinnetjes (totaal 8 kids)
Nu weet ik dit jaar niet zo goed wat ik moet. 1 vriendje heeft dit jaar de hele klas uitgenodigd omdat hij bij bij de meesten mocht komen (klas heeft 14 kids) Nu heeft mijn zoon ook dat idee geopperd , maar het is wel veel toch??
En ik denk dat de rest van de ouders echt niet de hele klas gaat uitnodigen....
Wat zouden jullie doen??
Alvast bedankt voor jullie mening!!

groeten mem77

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

24-07-2009 om 14:04

Waarom

zou je de hele klas uitnodigen? Bedenk eerst wat je wil gaan doen en met hoeveel kids dat redelijk kan qua ruimte, financien, plaats in de auto enz. Een hele klas is meer voor groep 8 ofzo. Dan bijv. een ruimte regelen en disco. Bij ons zou het zowiezo niet aan de orde zijn: 28 kids! 14 is nog enigszins te overzien, maar toch. Daarbij: je hoeft niet altijd terug uit te nodigen. Soms kan dat gewoon niet, en moet hij een keuze maken uit z'n beste vriendjes.
Groetjes
Bibi

Wat ga je doen? hoe is de klas?

Of je wel of niet de hele klas uitnodigt hangt denk ik erg af van hoe de klas in elkaar steekt EN natuurlijk wat je van plan bent te gaan doen.

Wij hebben het dit jaar gedaan: 3 jongetjes vierden samen de verjaardag, en nodigden samen de hele klas uit. Dat was een groot succes, en iedereen vond het voor herhaling vatbaar.

Moet te doen zijn ...

mits je genoeg hulp hebt (tienermeisjes in de buurt?)

Met zo'n kleine klas is het wel leuk om iedereen uit te nodigen. Het valt anders wel erg op dat je niet uitgenodigd bent en als je zoon het zelf voorstelt ....

Lekker simpel

Ik zou wel de hele klas uitnodigen, gewoon om het feit dat het er maar 14 zijn. Hoe komt het trouwens dat het er maar 14 zijn? Je zet meteen de toon voor het nieuwe jaar, gezellig met z'n allen. Ga lekker met al die kids naar het strand/ bos/kinderboerderij of speeltuin neem een picknick mee en ze vermaken zichzelf. Neem wat spelletjes mee (bal etc) of organiseer eventueel een schattenjacht (verzamel zoveel schelpen etc.) en ze hebben een heerlijke middag. Vooral omdat het meteen in het nieuwe schooljaar is hoeft het allemaal niet zo spectaculair te zijn.

Jesse_1

Jesse_1

24-07-2009 om 23:52

Wat je wilt

Wat vind je er zelf van? Zie jij het zitten?
Ik zou het niet doen omdat er eerder een kind is geweest die het heeft gedaan, maar als de vriendenkring van je zoon niet heel specifiek is en alle kinderen min of meer vriend(inn)en van hem zijn zie ik niet in waarom je het niet zou doen.
Ik zou het dus meer laten afhangen van mijn kind en hoe die in de groep ligt (en hoe de groep is) dan het persé aan een aantal op te hangen. Wel zou ik kiezen tussen òf de hele groep, of een selectief aantal (dus niet maar 12 kinderen).
Jesse

Laten kiezen

Hier mogen de kinderen altijd een 5-tal vriendjes kiezen. Meer niet. Dit is tot nu toe altijd al gelukt. De verjaardagsfeestjes gaan wel altijd thuis door, met een speurtocht in de buurt, dansfeestje in de woonkamer... Ik heb ook niet de indruk dat andere ouders daar moeilijk over doen. Ieder gezin beslist toch zelf hoe ze feestjes willen vieren, daarvoor moet je toch niet kijken naar andere mensen. Gewoon je eigen ding doen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.