Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderschoenen die de winter doorkomen

Ieder seizoen vind ik het weer lastig om goede schoenen te kopen voor de meiden.  Het gaat allemaal zo snel stuk! 
Ritsen, klittenband, neuzen... de schoenen van de Decathlon overleven wel, maar die zijn niet echt leuk natuurlijk.
Wat kopen jullie? Wat overleeft?


Temet schreef op 20-09-2023 om 13:24:

Ik had laatst eens een paar Skechers vast, ik vond ze zo enorm licht! Zijn die wel warm en waterafstotend genoeg in de winter?

De winter Skechers wel. Goede ervaringen mee.

Hier heel goeie ervaringen met Munich kinderschoenen. Toen we die hadden ontdekt wilde een van de kinderen alleen nog maar dat merk.

 Niet goedkoop (ook niet het duurste wat er is), maar de schoenen zagen er hier altijd nog bijna als nieuw uit als ze te klein werden... en ik heb kinderen met kleine schoenmaten, dus de schoenen gingen zomaar een jaar mee. 

bij ons komen alle schoenen de winter wel door en we hebben een echte buitenspeler. Meestal kopen we ze online dus zijn meestal duurdere schoenen voor een lage prijs, momenteel loopt hij op Nike Air Max van 20 euro en voor de winter passen zijn Levis leren stappers nog die hij vorige winter droeg.

Hier ook nooit last van schoenen die snel kapot gaan, ondanks veel buitenspelen. Ook schoenen van goedkopere merken gaan hier prima mee totdat ze te klein worden.
Binnen dragen wij geen schoenen, dus met op de grond spelen slijten ze niet.

Het lijkt me toch niet gebruikelijk dat hele volksstammen elke zes weken nieuwe schoenen moeten kopen voor hun kinderen. Genoeg mensen die dat helemaal niet kunnen betalen.

Evaluna

Evaluna

20-09-2023 om 21:15 Topicstarter

Gingergirl schreef op 20-09-2023 om 16:50:

[..]

De winter Skechers wel. Goede ervaringen mee.

Goed te horen!

Evaluna

Evaluna

20-09-2023 om 21:17 Topicstarter

MamaE schreef op 20-09-2023 om 18:35:

Hier ook nooit last van schoenen die snel kapot gaan, ondanks veel buitenspelen. Ook schoenen van goedkopere merken gaan hier prima mee totdat ze te klein worden.
Binnen dragen wij geen schoenen, dus met op de grond spelen slijten ze niet.

Het lijkt me toch niet gebruikelijk dat hele volksstammen elke zes weken nieuwe schoenen moeten kopen voor hun kinderen. Genoeg mensen die dat helemaal niet kunnen betalen.

Binnen gaan de schoenen ook uit, buiten op het schoolplein slijt er veel.

Buiten spelen doen ze ook met laarzen of oude schoenen. Ik denk dat ik gewoon wat onvoorzichtige kinderen heb. 

Het is ook tegenstrijdig. Goedkope schoenen voor de kleine beurs, maar dan kan je wel 3 paar aanschaffen wil je niet dat de flarden eraan hangen met bepaald type kinderen.

troelahoep schreef op 20-09-2023 om 17:50:

Hier heel goeie ervaringen met Munich kinderschoenen. Toen we die hadden ontdekt wilde een van de kinderen alleen nog maar dat merk.

Niet goedkoop (ook niet het duurste wat er is), maar de schoenen zagen er hier altijd nog bijna als nieuw uit als ze te klein werden... en ik heb kinderen met kleine schoenmaten, dus de schoenen gingen zomaar een jaar mee.

Hier ook heel tevreden over de duurzaamheid en het comfort van munich schoenen. 

MamaE schreef op 20-09-2023 om 18:35:

Hier ook nooit last van schoenen die snel kapot gaan, ondanks veel buitenspelen. Ook schoenen van goedkopere merken gaan hier prima mee totdat ze te klein worden.
Binnen dragen wij geen schoenen, dus met op de grond spelen slijten ze niet.

Het lijkt me toch niet gebruikelijk dat hele volksstammen elke zes weken nieuwe schoenen moeten kopen voor hun kinderen. Genoeg mensen die dat helemaal niet kunnen betalen.

Ik snap het ook niet.  Al mijn kinderen spelen evenveel buiten maar bij mijn oudste twee had ik er ook nooit problemen mee maar bij de jongste gaat altijd alles heel snel kapot.  Zo ook de schoenen.  En het is geen opzet bij haar

Evaluna

Evaluna

20-09-2023 om 21:26 Topicstarter

MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-09-2023 om 21:18:

[..]

Hier ook heel tevreden over de duurzaamheid en het comfort van munich schoenen.

Wel alleen jongens schoenen volgens mij, helaas.

Evaluna schreef op 20-09-2023 om 21:17:

[..]

Binnen gaan de schoenen ook uit, buiten op het schoolplein slijt er veel.

Buiten spelen doen ze ook met laarzen of oude schoenen. Ik denk dat ik gewoon wat onvoorzichtige kinderen heb.

Het is ook tegenstrijdig. Goedkope schoenen voor de kleine beurs, maar dan kan je wel 3 paar aanschaffen wil je niet dat de flarden eraan hangen met bepaald type kinderen.

Dat is de "Boots Theory"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boots_theory

Hier ook goede ervaringen met skechers. Koop ze vaak (nieuw) op vinted, scheelt ook in de kosten.

Evaluna

Evaluna

20-09-2023 om 21:39 Topicstarter

Auwereel schreef op 20-09-2023 om 21:27:

[..]

Dat is de "Boots Theory"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boots_theory

Grappig! Ik kende de term niet, maar kom het gegeven wel vaak tegen. Ik koop ook liever duurdere en goede producten dan 3 paar schoenen. Ook qua duurzaamheid een stuk beter.

Met schoenen is het ook wel geluk hebben.  Soms binnen no time al praatschoenen of dat de rits niet meer dichtgaat en andere schoenen blijven wel mooi.

We kopen geen kinderschoenen meer uit het hogere segment na slechte ervaringen. Nu alles bij Van Haren en dan niet het goedkoopste. 

Evaluna schreef op 20-09-2023 om 21:26:

[..]

Wel alleen jongens schoenen volgens mij, helaas.

Als ik Google vind ik wel wat meisjesschoenen. Maar heel weinig wel. Gek is dat. Misschien dat bij meisjes het model vaker de voorkeur krijgt boven duurzaamheid en comfort. Is bij mannen VS vrouwen ook zo, mannen zouden echt niet op naaldhakken gaan lopen om er sexy uit te zien.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-09-2023 om 21:49:

[..]

Als ik Google vind ik wel wat meisjesschoenen. Maar heel weinig wel. Gek is dat. Misschien dat bij meisjes het model vaker de voorkeur krijgt boven duurzaamheid en comfort. Is bij mannen VS vrouwen ook zo, mannen zouden echt niet op naaldhakken gaan lopen om er sexy uit te zien.

Misschien juist omdat er verder zo ontzettend veel keuze is in meisjes schoenen voor jongens is die keuze zoveel kleiner.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.