Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

12-07-2010 om 11:20

Kinderwoordenboek

Welk kinderwoordenboek is nu echt een aanrader?
Dit nav mijn eigen opmerking in Ouders en School, om elke dag te scrabbelen met een woordenboek ernaast, en zo de spelling op te krikken. Nu moet ik dat woordenboek nog hebben. De Van Dale lijkt me niet erg kindvriendelijk voor een 8-jarige...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

12-07-2010 om 12:03

Op bol.com

staan er een paar.
(ik dacht: kinderwoordenboek, bestaat dat? Ja dus )

Guinevere

Guinevere

12-07-2010 om 12:13

Winkler prins

Die van Winkler Prins ziet er wel mooi uit in elk geval...

Mijn derde van dale?

Misschien is Van Dale niet meteen het eerste waar je aan denkt, maar ze hebben ook edities speciaal voor kinderen:

http://www.vandale.nl/vandale/producten/productoverzicht/kinderwoordenboeken/article2417.ece

Misschien is dat wat?

Chris

Guinevere

Guinevere

12-07-2010 om 13:40

Die van dale

Die 3e van Dale lijkt me te simpel, die is voor beginnende lezers. Er is wel een Junior Van Dale zag ik, die ziet er beter uit, die is vanaf 8.
Voor mijn zoon moet het allemaal zo smeuïg mogelijk zijn, dus als iemand ervaring heeft, hoor ik het graag!

Ilse Mulder

Ilse Mulder

13-07-2010 om 08:00

Winkler prins kinder woordenboek

Onze jongste vind het een feest om het Winkler Prins Kinderwoordenboek dingen op te zoeken. Dat is voor kinderen van ca. 8 jaar.
Twee van onze kinderen kregen in groep acht van de basisschool het Winkler Prins Jeugdwoordenboek, dat is ook een aanraader maar misschien is hij daar net iets te jong voor (onze zoon van 9 grijpt vaker naar het eerstgenoemde).

Kijkwoordenboek

ik zag onlangs in onze bib een heel leuk kijkwoordenboek (vandale).
Er staat een prent/foto van een voorwerp, met de nederlandse benaming (en afhankelijk van welk kijkwoordenboek, ook nog engels en/of frans).
Ik ga dat in ieder geval eens meenemen voor mijn dochter die dit soort boeken fantastisch vindt.

Sorry

beeldwoordenboek van vandale.

Vera*

Vera*

13-07-2010 om 10:20

Van dale

Ik heb hier het junior woordenboek en het beeldwoordenboek van van Dale. Ze worden op dit moment maar weinig gebruikt maar ze zijn wel leuk en handig.

Guinevere

Guinevere

13-07-2010 om 21:46

Moeilijk hoor

Het is wel lastig hoor. Ze zien er allemaal zo mooi uit, veel leuker dan de volwassen woordenboeken...
Ik zal zoon dan maar laten kiezen denk ik.

Vic

Vic

13-07-2010 om 22:18

Wat is het voordeel?

Wij hebben het grote Bert en Ernie woordenboek en het Richard Scarry woordenboek. Sinds mijn oudste behoefte heeft aan een 'echt' woordenboek gebruikt ze de gewone Van Dale. Ze kan daar prima mee uit de voeten. Wat is dan het voordeel van een kinderwoordenboek?

Guinevere

Guinevere

13-07-2010 om 22:23

Vic

Een gewoon woordenboek is oersaai, en het staat vol rare afkortingen. Bovendien is de "vertaling" van de woorden nou ook niet bepaald helder voor een kind. Tenminste, voor mijn kind dan.

Van dale

Ik heb voor mijn zoon ook de "van dale Junior" is echt een leuk boek en hij kan er ook goed mee overweg..

De gewone van dale is idd erg saai voor kinderen..

X

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.