Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleding voor dunne beentjes

Hee allen! In de afgelopen maanden schiet mijn dochter de lucht in (ze is bijna 4, nu maat 104), en wordt ze steeds meer een dun sprietje. Ik merk dat de laatste tijd al haar leggings af beginnen te zakken, en ze heeft momenteel geen enkele korte broek die op zijn plek blijft zitten. Joggers met een koordje lukken nog wel, maar zijn niet altijd geschikt (zoals vandaag - eigenlijk te heet). Spijkerbroeken weigert ze te dragen; ze vindt denim niet fijn voelen. Heeft iemand tips voor slank-vallende kleding? 
H&M en Hema zijn sowieso te wijd, en al onze favo merken van haar dreumes en peutertijd (Frugi, Toby Tiger, Smafolk etc) ook. 


Zara en Name It vallen (in ieder geval voor jongens) vaak smal. 

Kiabi

Juist korte broeken zijn toch geen probleem? Dan zijn ze dus wat korter en koop je ze in een kleinere breedtemaat. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 13:14

Hier hebben ze, vind ik, heel leuke kleding voor mooie prijsjes. Valt klein(er)/smal(ler).
https://nl.okaidi.be/meisjes/shorts-driekwartbroeken-2/n-4183-taille~4j

mijn kleinzoon draagt nu veel wielrennerbroekjes of leggings, kost niet veel, is niet zo warm en het elastiek kun je wat innemen als het moet 

Gingergirl schreef op 18-07-2022 om 13:12:

Kiabi

Mijn ervaring hiermee is dat het juist voor korte dikke kindjes is... maar misschien verschilt het voor jongen/meisje. 

Aviendha schreef op 18-07-2022 om 13:16:

[..]

Mijn ervaring hiermee is dat het juist voor korte dikke kindjes is... maar misschien verschilt het voor jongen/meisje.

Nee totaal niet; zowel zoon als dochter zijn dunne sprietjes en wij kopen juist daar omdat het zo smal valt. 

Ze hebben wel een kledinglijn voor stevige kinderen maar verder valt alles daar heel smal.

Renmuis

Renmuis

18-07-2022 om 13:21 Topicstarter

Kerstin75 schreef op 18-07-2022 om 13:13:

Juist korte broeken zijn toch geen probleem? Dan zijn ze dus wat korter en koop je ze in een kleinere breedtemaat.

De korte broeken die ze vorige zomer zonder problemen droeg, zijn nu wel een stuk korter, maar ook opeens te wijd! Echt bizar. Helaas herken ik het van mijn eigen kindertijd - ik was ook broodmager (in de puberteit kwam het pas "goed").

Renmuis

Renmuis

18-07-2022 om 13:23 Topicstarter

Tickel schreef op 18-07-2022 om 13:14:

Hier hebben ze, vind ik, heel leuke kleding voor mooie prijsjes. Valt klein(er)/smal(ler).
https://nl.okaidi.be/meisjes/shorts-driekwartbroeken-2/n-4183-taille~4j

Oh, dit ziet er leuk uit, dank!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-07-2022 om 13:24

Op warme dagen: jurk of rok met elastiek. Op koelere dagen zou ik naar kleding met knoopsgatelastiek kijken. Dat staat misschien wat minder elegant, maar daar zou ik me zeker voor een 4jarige niet druk om maken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 13:25

Renmuis schreef op 18-07-2022 om 13:23:

[..]

Oh, dit ziet er leuk uit, dank!

Misschien een maatje kleiner nemen, of de paperbagpants met strikceintuur. 

Gingergirl schreef op 18-07-2022 om 13:20:

[..]

Nee totaal niet; zowel zoon als dochter zijn dunne sprietjes en wij kopen juist daar omdat het zo smal valt.

Ze hebben wel een kledinglijn voor stevige kinderen maar verder valt alles daar heel smal.

Dan had ik die denk ik te pakken op Vinted. Wel hele leuke shirtjes qua motiefjes vond ik het

misschien is een jumpsuit iets?

Gingergirl schreef op 18-07-2022 om 13:12:

Kiabi

Kiabi weet je dat zeker ? Voor jongens zijn her net jute zakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.