Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kledingkeuze - Pokemon-Ninjago


Zo dit topic ging snel downhill... Ik wens jullie allen een prettige voortzetting, maar ik haak af en ga relaxen 

Zeg je 'ik betaal dus ik bepaal' ook zo tegen je kind of alleen hier op het forum?

Er is denk ik een groot grijs gebied tussen je kind echt alles laten aantrekken wat en wanneer het maar wil en je kind geen enkele vrijheid geven in kledingkeuze. Als je ergens in het midden zit lijkt dat me prima. 

Sommige mensen zullen het vast geen gezicht vinden als mijn kind iets aanheeft met veel glitters of plaatjes, maar zo vind ik het weer sneu als een kind 'gestyled' door het leven gaat en niet die glitterplaatjestrui mag. 

Krisper schreef op 17-06-2022 om 20:29:

Zeg je 'ik betaal dus ik bepaal' ook zo tegen je kind of alleen hier op het forum?

Er is denk ik een groot grijs gebied tussen je kind echt alles laten aantrekken wat en wanneer het maar wil en je kind geen enkele vrijheid geven in kledingkeuze. Als je ergens in het midden zit lijkt dat me prima.

Sommige mensen zullen het vast geen gezicht vinden als mijn kind iets aanheeft met veel glitters of plaatjes, maar zo vind ik het weer sneu als een kind 'gestyled' door het leven gaat en niet die glitterplaatjestrui mag.

Je zou dochter eens moeten vragen hoe vaak ik dat zeg dus nee, niet alleen hier op het forum hoor. Ze weet dat ik het ook leuk moet vinden en als ik online koop dan overleg ik met haar wat ik moet bestellen. Werkt voor ons prima. En glitters heeft ze genoeg  wel vind ik dat boven- en onderkant bij elkaar moet passen. Hier geen bloemetjestrui met een gestreept rokje, legging met polkadot en regenlaarzen er onder. 

Van mij mag bijna alles qua kleren. Ik wilde eerst alles zeggen, maar toen noemde iemand een wapen-opdruk en daar zou ik wel even over nadenken en daarna waarschijnlijk niet goed vinden. Maar al het andere mag, alle kleuren, prints, pailletten. Wel koop ik zo veel mogelijk tweedehands of anders duurzamer spul, maar mijn kind mag bepalen of we iets daadwerkelijk aanschaffen.

Irregular_Choice schreef op 17-06-2022 om 20:33:

[..]

Je zou dochter eens moeten vragen hoe vaak ik dat zeg dus nee, niet alleen hier op het forum hoor. Ze weet dat ik het ook leuk moet vinden en als ik online koop dan overleg ik met haar wat ik moet bestellen. Werkt voor ons prima. En glitters heeft ze genoeg wel vind ik dat boven- en onderkant bij elkaar moet passen. Hier geen bloemetjestrui met een gestreept rokje, legging met polkadot en regenlaarzen er onder.

Klinkt als best een leuke combi hoor.  Voor een kleuter kan dat in ieder geval prima en daarna zou het me eerlijk gezegd ook niks uitmaken.

Als jullie er samen prima uit komen is het geen probleem natuurlijk. Met je uitspraak zou ik wel oppassen, omdat het overkomt alsof je kind niets heeft in te brengen. Voor je kind ook niet heel leuk om steeds te horen te krijgen gok ik.

Irregular_Choice schreef op 17-06-2022 om 20:33:

[..]

Je zou dochter eens moeten vragen hoe vaak ik dat zeg dus nee, niet alleen hier op het forum hoor. Ze weet dat ik het ook leuk moet vinden en als ik online koop dan overleg ik met haar wat ik moet bestellen. Werkt voor ons prima. En glitters heeft ze genoeg wel vind ik dat boven- en onderkant bij elkaar moet passen. Hier geen bloemetjestrui met een gestreept rokje, legging met polkadot en regenlaarzen er onder.

Ik vind zo'n kleur-/patrooncombi juist fantastisch. Lekker eigenzinnig. Als je een (vaak pastel of natuurtinten) gestyleerd kind zit weet je gewoon al dat de ouder (vaak de moeder) Chef Inkoop is en niet het kind zelf. Dat mag natuurlijk maar zegt dus niks over het kind zelf en ik vind het juist erg leuk als kleding past bij de persoon, hoe groot of klein diegene ook is.

Fiorah schreef op 17-06-2022 om 20:45:

[..]

Ik vind zo'n kleur-/patrooncombi juist fantastisch. Lekker eigenzinnig. Als je een (vaak pastel of natuurtinten) gestyleerd kind zit weet je gewoon al dat de ouder (vaak de moeder) Chef Inkoop is en niet het kind zelf. Dat mag natuurlijk maar zegt dus niks over het kind zelf en ik vind het juist erg leuk als kleding past bij de persoon, hoe groot of klein diegene ook is.

Haha ik dacht net aan die kinderen in pastelkleuren effen kleding, vaak iets te groot ook, en eerlijk gezegd vind ik dat dan weer geen gezicht.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 20:50

Krisper schreef op 17-06-2022 om 20:29:

Zeg je 'ik betaal dus ik bepaal' ook zo tegen je kind of alleen hier op het forum?

Er is denk ik een groot grijs gebied tussen je kind echt alles laten aantrekken wat en wanneer het maar wil en je kind geen enkele vrijheid geven in kledingkeuze. Als je ergens in het midden zit lijkt dat me prima.

Sommige mensen zullen het vast geen gezicht vinden als mijn kind iets aanheeft met veel glitters of plaatjes, maar zo vind ik het weer sneu als een kind 'gestyled' door het leven gaat en niet die glitterplaatjestrui mag.

Natuurlijk zeggen we gewoon eerlijk dat we iets niet mooi vinden en dat niet gaan kopen, lijdt hij niks mee hoor en het stoort mij dan ook dat mensen dit uitleggen als ouder waar niks van mag en die een slechte ouder  is om die reden. 

Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 20:50:

[..]

Natuurlijk zeggen we gewoon eerlijk dat we iets niet mooi vinden en dat niet gaan kopen, lijdt hij niks mee hoor en het stoort mij dan ook dat mensen dit uitleggen als ouder waar niks van mag en die een slechte ouder is om die reden.

Dat gaat ook te ver.

Ik had vroeger een moeder die werkelijk alles tot in detail bepaalde, waaronder uiteraard ook de kleding. Ik als stoer meisje dat in bomen klom, moest zelfgemaakte bloemenjurken aan. Met strakke nekjes en vele roesjes. Ik kon protesteren wat ik wilde, maar ik deed er niet toe. 

Lijkt me niet dat er hier iemand in die slechte ouder categorie valt.

Als het om jogging kleding gaat, who cares? Die draag je toch alleen thuis? Zou het behoorlijk tokkie vinden als een kind in joggingbroek naar school gestuurd zou worden tenminste.

Pejeka1 schreef op 17-06-2022 om 21:27:

Als het om jogging kleding gaat, who cares? Die draag je toch alleen thuis? Zou het behoorlijk tokkie vinden als een kind in joggingbroek naar school gestuurd zou worden tenminste.

Hoi beter gesitueerd hoe makkelijker de kledingeisen zijn. 

Mevrouw75 schreef op 17-06-2022 om 22:05:

[..]

Hoi beter gesitueerd hoe makkelijker de kledingeisen zijn.

Kledingeisen zou ik het niet willen noemen, een spijkerbroek van de Zeeman die je voor 6,95 hebt gekocht is ook prima, maar je stuurt je kind toch niet naar school in een joggingbroek?

Pejeka1 schreef op 17-06-2022 om 22:11:

[..]

Kledingeisen zou ik het niet willen noemen, een spijkerbroek van de Zeeman die je voor 6,95 hebt gekocht is ook prima, maar je stuurt je kind toch niet naar school in een joggingbroek?

Echt wel. Er zijn nette joggingbroeken dan lompe grijze buggy versies en mijn kind vindt spijkerbroeken niet fijn zitten. 

Pejeka1 schreef op 17-06-2022 om 22:11:

[..]

Kledingeisen zou ik het niet willen noemen, een spijkerbroek van de Zeeman die je voor 6,95 hebt gekocht is ook prima, maar je stuurt je kind toch niet naar school in een joggingbroek?

Waarom niet? Op school hoeft mijn kind wat mij betreft geen modellenwedstrijd te winnen. 

De joggingbroek heeft blijkbaar nog het stigma voor onverzorgde onaangepaste tokkies te zijn, maar het is gewoon een prima broek. Zeker voor kinderen die niet goed tegen strak zittende kleding of harde randen kunnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.