Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

05-07-2011 om 13:52

Kleine viespeuk

Komt dit ooit nog goed, en zo ja, hoe?
Onze 4-jarige zoon is een kleine viespeuk. Vertikt het zijn handen te wassen, ook na toiletgang. Glijdt zó van de wc-bril af als hij net gepoept heeft, je kunt je voorstellen wat dat oplevert op de bril. Billen afvegen doet ie niet aan, piemel ook niet.
Tegenwoordig is hij zo inventief om de kraan bij de wc even te laten lopen, zodat wij (misschien) denken dat hij zijn handen heeft gewassen. Thuis kan ik er natuurlijk zoveel mogelijk bovenop blijven zitten. Op school en BSO heb ik niet de illusie dat ze hier energie in kunnen steken. Al mijn opvoedkundige pogingen op dit vlak hebben tot nu toe nog geen resultaat opgeleverd, iemand een ideetje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

05-07-2011 om 21:21

Haha

Sorry, ik lach natuurlijk niet echt Ik zie het gewoon helemaal voor me.
Geen tips, mijn kinderen 'mankeert' van alles maar dit heb ik (nog?) niet meegemaakt.
Doet me wel denken aan vroeger. Wilde ik niet douchen (kan ik me nu niks bij voorstellen) dan zat ik op de wasmand naast de douche terwijl de douche aanstond Waarom ik dan niet even die douche insprong is mij nu ook een raadsel.

Succes met je viespeukje

Guinevere

Guinevere

05-07-2011 om 21:36

Euh ja

Euh, ja. Dit is het exemplaar dat gewoon zegt: "Ik bepaal zelf wat ik doe." Net 4!!! jaar oud he! Dezelfde die beweert dat ie de baas van het land is trouwens. En ik zweer je, er mankeert niets aan dit mannetje.. Is het met jou zelf nog goedgekomen op dit vlak???

Fianna

Fianna

05-07-2011 om 21:50

Ja!

ben de reinheid zelve Douche elke ochtend en op dagen zoals dit als het even kan 's middags of 's avonds nog een keer. Okay, handen wassen doe ik niet altijd, maar de wcbril zo ondersmeren, neuh...
Overigens kan mijn bijna 4-jarige (volgende week jarig) exemplaar er ook wat van hoor qua bijdehand zijn. Daar heb ik dus mooi weer een hele kluif aan. Hoe noemde ze me laatst ook al weer? Oja: mamma je bent een loser!
Haha, ze weet niet eens wat ze zegt! Het ergste is dat ze er dan ook nog haar middelvinger bij opsteekt. Dat heeft ze een keer iemand zien doen en dingen blijven haar erg goed bij...

Guinevere

Guinevere

05-07-2011 om 22:08

Pfoe

Lekkere dingen zijn het toch. Die hier zegt dan ook nog: "Lieve mama, haha stommerdje!". Zou mijn IADH-er niet eens in zijn hoofd halen, zulke opmerkingen.
Goed te lezen dat het tegen zijn 18e wel goed komt. Tot die tijd de wc-bril flink boenen. :-p

Fianna

Fianna

05-07-2011 om 22:20

Maar guinevere

waar heb ik het over 18 jaar gehad? Wie weet duurt het nog veeeel langer
Nou idd mijn IADH-er is ook niet zo scheutig met schelden, behalve als hij erg boos is natuurlijk.

Maar dat van die wcbril is natuurlijk we heel irritant. Overigens gaat er nu ineens een lampje branden en deed mijn eennaoudste zoon dat ook! Ja, klopt ik weet het weer. Erg vies was dat. Ik heb wat afgemopperd! Het is overgegaan (alleen trekt hij nog steeds heel vaak niet door), wanneer weet ik niet, maar hij is nu ruim 5.
Handen wassen deed hij dan wel, maar ik stond er dan bij, dus kon hij het niet facken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.