Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleinschalig partijtje (jongen, 8 jr)

Ik heb pasgeleden een vraag gesteld over de positie van zoon in een klas met slechts 5 jongens jongens. Maar nu komt ook zijn verjaardagspartijtje eraan. Hij nodigt zelf liefst 2 vriendjes uit en heeft daar ook wel ideetjes over (dvd kijken, tshirts beschilderen). Ik heb geen ervaring met zo'n klein groepje. Vorig jaar had hij er ook een aantal meisjes tussen, maar geen één heeft hem teruggevraagd omdat de meiden onderling keus genoeg hebben. Sja, het is wel relaxed natuurlijk en we kunnen iets grootser uitpakken. Ik denk erover om er dan een slaappartijtje van te maken, weet hij zelf nog niet, maar ik denk dat ik hem daar een groot plezier mee doe... en 2 logeetjes kan ik wel handelen. Iemand meer ideetjes hoe dit een echt partijtje kan worden (voor mijn gevoel lijkt zo'n select gezelschap op een gewone speelafspraak... waarbij 3 jongens geen fijn aantal zijn, maar oudere broer is er ook bij). En is er iemand die ervaring heeft met zo'n kleinschalig partijtje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hartstikke leuk toch,

om die 2 jongens te logeren te vragen! Als ze elkaar een beetje 'liggen' wordt dat reuze leuk!. En dan 's avonds een thuis een leuke film kijken met veel popcorn erbij, en de volgende ochtend een uitgebreid ontbijt met gebakken eieren en zo (daar worden ze hier erg blij van). Nou, dat noem ik geen speelafspraak, dat is echt FEEST!

Gewoon doen hoor! En je niks aantrekken (of door laten schemeren naar je zoon) dat een feestje met 3 te weinig is.

Ingrid

Trouwens...(over ervaring)

Oudste zoon zat vroeger op de babsisschool in een vriendenclubje van 4 jongens, waarvan 1 jehova Getuige was. Die mocht dus nooit naar verjaardagsfeestjes. Vrienden vonden het erg sneu voor het jongetje, en bedachtwen een snood plan. Vanaf dat ze een jaar of 8 organiseerden ze minstens 1 keer per jaar een logeer'feestje' met zijn 4en. Ter ere van het begin van de herfstvakantie of zo. Of om de langste dag te vieren. Dat mocht wel van het jehovah-geloof. Wegens royale slaapkamer waren die feestejs meestal bij ons thuis, en ik kan je verzekeren dat dat altijd reuze leuk was! En feestelijk.

Ingrid

Maxime.M

Maxime.M

24-03-2011 om 17:43

Oh ja hoor

dochter is wel eens op een feestje geweest met maar 2 genodigden. Ze waren totaal met zijn drietjes dus. Maar er was taart, er werd gezongen, ze hadden een kadootje meegebracht...dus in haar ogen een echt verjaardagsfeestje hoor. Ik denk dat ze het zelfs wel leuker vond zo.

Fransien

Fransien

24-03-2011 om 17:50

Klimmen?

Hartstikke leuk en stoer, dat hebben wij voor onze net 5 jarige en zijn beste vriendje gedaan. Ze hebben het geweldig gevonden, en een echt verjaardagsfeestje.
Een nachtelijke speurtocht is ook vreselijk leuk, maar het is nu te laat nog licht...

koentje

koentje

24-03-2011 om 22:30

Ja!

MIjn (adhd) zoon gaf aan dat hij een partijtje 'te druk' vond. Ik vroeg hem wat hij dan zou willen. Daar had hij een heel duidelijk idee over! Een vriendje uitnodigen en iets leuks gaan doen. En wat dan?
'Weet niet; iets met treinen...'
Wil je naar het spoorwegmuseum? 'Jaaaaaaa'
En wie wordt het vriendje? 'h... neefje Guus'
Oke, deal!

Heerlijk dagje gehad. Zoon heeft erg genoten en was erna niet helemaal over zijn theewater zoals na ieder partijtje.
Inkoppen!!

Jesse_1

Jesse_1

24-03-2011 om 23:01

Was hier het leukste feestje!

Zoon wilde ook maar 2 jongens vragen (nee, echt geen anderen!!). Toen hebben wij de 2 broertjes uitbesteed aan Oma en zijn met z'n vijven naar het Ecodrome vertrokken. Gelijk uit school (vrijdagmiddag hadden ze vrij), onderweg picknicken. In het Ecodrome was het rustig en de eerste plotselinge lentedag, fantastisch! Op de terugweg ook nog langs de Mac.
We hebben het GEWELDIG gehad, zowel kinderen als wij hebben genoten (en dat zeg ik niet vaak na een kinderfeestje :-S).
Jesse
NB Jaar erna 3 vriendjes, toen 4 en misschien vraagt zoon dit jaar zelfs wel VIJF vriendjes! Het moet niet gekker worden

Leanne

Leanne

24-03-2011 om 23:33 Topicstarter

Leuke reacties!

Nou, alleen maar positieve geluiden dus... leuk! Ik zie er zo langzamerhand wel de voordelen van... En inderdaad, natuurlijk is er taart en de kamer is versierd... En zoon is nu al helemaal zenuwachtig, telt de nachtjes af terwijl hij pas over ruim een week jarig is... zoals 't hoort...

Ingridt

Goed bedacht van je zoons en zijn vrienden, om één keer per jaar een niet-verjaardagsfeestje-maar-toch-eigenlijk-wel te geven.

Ik heb in een tijdschrift eens een stuk gelezen over opvoeden in verschillende culturen en religies. Daar las ik tot mijn verbazing dat Jehova's getuigen zelf ook van die trucen uithalen. Een feestje op de verjaardag zelf mag niet, maar een paar weken later wel. Tracteren of kadootjes krijgen voor je verjaardag mag niet, maar 'zomaar' een keer tracteren of een kadootje krijgen wel. Waarbij wel heel duidelijk is dat het toch verjaardaggerelateerd is. Die kinderen komen
qua feestjes, tractaties en kadootjes dus niet tekort ten opzichte van andere kinderen.

skik

Oh leuk

een klein aantal, dan kan je dingen doen qua budget die je met 8 kinderen niet kan doen. Bijvoorbeeld karten, pretpark, lasergamen. En lekker eten en logeren inderdaad.

enig !

Lol skik!

Jehovah-vriendje nam ook kaak een kadootje mee voor zijn makkers. een DD stripboek voor allemaal of zo. En ik kan me zelfs herinneren dat we een keer t-shirts beschilderd hebben. Gewoon voor de lol. Alleen maar zorgen dat er niemand jarig was in de week van de logeerpartij, en geen officiele uitnodigingen uitsturen, dan was het allemaal OK...

Ingrid

Vic

Vic

25-03-2011 om 10:02

Hier ook

De beste vriendin van mijn dochter is Jehova's getuige en mag dus niet op verjaarspartijtjes komen. Dochter heeft bedacht dat ze met dat vriendinnetje t.z.t. het einde van het schooljaar wil vieren met een high tea. Daarnaast wil ze ook nog een 'echt' partijtje, en dan gaan bowlen. Ik denk dat ik dan de gastenlijst maar probeer te beperken, anders wordt het een dure grap. Misschien dat ik haar maar een totaalbudget geef voor beide feestjes, mag ze zelf gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Vic

wat een goed idee, budget aan geven en verder zoeken ze het zelf uit. Enig ben benieuwd wat ze dan gaan doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.