Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Thanks voor de Museumtips, heb er een paar van opgeschreven! Zoon zit nog in de 'ik vind alles leuk fase' dus we gaan gewoon het één en ander proberen.

Welkom Krullen-bol en Maisnon, leuk dat jullie mee komen schrijven!

Geen tips om kleuter korter op de wc te laten. Die van ons kan er ook lang over doen. Dan staat hij gewoon te zingen bij de wasbak met de kraan open. Mijn verhalen over zielige kindjes in Afrika die geen water hebben, hebben iets geholpen. Lang op de pot zitten deed hij ook, tot hij een keer slapende benen had gekregen. Ik ga er zelf maar vanuit dat het fases zijn die wel weer overgaan. Misschien het wc-bezoek zo saai mogelijk maken zonder kalender? (edit: al geprobeerd lees ik) Of een kookwekkertje zetten? Al wil je je kind ook weer niet opfokken op de wc natuurlijk

wat gaat de tijd snel maison en krullenbol!

Dochter is laatst naar het teylers in Haarlem geweest met school. Ze hadden eerst het boek beer is los behandeld in de klas. Ze vond het heel leuk!

Geen tips voor de wc, gaat wel snel behalve voor het naar bed gaan.

wij gaan in mei een midweek naar het land van Bartje en in juli twee weken naar zuid Frankrijk. Ik heb er nu al zin in!

Museumjaarkaart hebben wij ook overwogen maar nog niet aangeschaft. Vanaf ons is het meeste toch wel stukje rijden. Kleuter is laatst met zijn klas naar plaatselijke museum geweest jvm thema kunst wat ze nu hebben. Hebben over 2 weken ook een expositie in de klas 😊

JtM

JtM

01-04-2022 om 14:03 Topicstarter

Welkom krullenbol en maison, ik herken jullie nog uit het peutertopic op viva (ik schreef onder een andere nick). 
Hier geen tips om sneller van de wc af te komen, hier gaat zoon soms té snel van de wc af. Is dan eigenlijk nog niet helemaal klaar met plassen maar wil al van de wc af.

Zo schattig, vorige week wilden zoon en een vriendinnetje afspreken maar dat ging toen niet. Moeder van het vriendinnetje zei dat ze dan vandaag mochten afspreken. Zoon vroeg de hele week of het al vrijdag was en of hij met vriendinnetje mocht spelen. Vandaag kwamen ze hand in hand naar buiten ze wilden graag bij ons spelen. Zo grappig om te zien hoe anders het meisje speelt ten opzichte van zoon. 

Dank jullie wel!

Geen tips voor sneller toiletbezoek, dat verloopt hier in principe vrij vlot, alhoewel ze soms wel eens wat kan treuzelen.

Museumjaarkaart hebben we (nog) niet. Op dochter haar vierde verjaardag van de week wel samen met haar naar Naturalis geweest, dat vond ze erg leuk. De trein en de bus erheen overigens minstens zo leuk. 

Olive, is Teylers al leuk voor die kleintjes? In mijn beleving is het een ouderwets museum met vooral vitrine na vitrine aan stenen, fossielen, enz. Cool in zijn oudheid, maar of dat een kleuter al echt aanspreekt? Ben er als kind geweest en vriend niet zo lang geleden voor een tentoonstelling, maar misschien is het nu veel leuker?

Mijn 6 jarige zit ook heel lang op de wc. Soms wel een kwartier. Ik zie het als een rust momentje voor zichzelf en vind het prima. Stiekem daardoor ook extra rust voor mij 😅

Mijn kleuter vindt eigenlijk alle musea leuk. Slot Loevestein zijn we vorig jaar geweest, heeft hij het nog over. Water museum was ook leuk, Openluchtmuseum in Arnhem, het Archeon. Wij zijn ook met hem naar het Rijksmuseum geweest, was hij ook van onder de indruk. We gebruiken onze Museumkaart heel veel. 

De kleuter zit bij ons nooit heel lang op de wc. Wel hebben we een leuke wc waar veel te zien is. Onze verzameling hangt daar aan de muur. Maar hij vindt spelen veel leuker. Wel merk ik dat hij er langer over doet als hij moe is. Maar ik denk dat het dan ook meer terugtrekken is. Ik zie dat verder geen probleem in. Maar hij zit er dan niet langer dan 10 minuten ofzo.

wij moeten nog een zomervakantie boeken. Maar we weten het niet. Zoveel opties, maar toch nog een beetje bang vanwege corona. Willen een beetje kindvriendelijk met zon. Vorig jaar hadden we een vakantie in Nederland, maar dat gaan we dit jaar niet weer doen. Heb wel het gevoel dat we een knoop moeten doorhakken

Dank voor het meedenken over wc-bezoek! Ik vind het ook prima als hij zich even terugtrekt op het toilet, maar als ik m z’n gang laat gaan zit ie er rustig een half uur 🤣 Dat vind ik echt te gortig.

de kinderen kregen een hele leuke rondleiding, ze mochten aan een krokodillen tand voelen en dingen doen. Dus dat was wel een succes. En de kinderen waren super geboeid door alles. 
Ja begrijp ik bloempot, vorige zomer viel ik al van mijn stoel van de prijzen dus nu hadden we al heel vroeg twee accomodaties via Booking.com geboekt. 
Dit weekend loopt helaas anders dan normaal. Na zoon hebben man en ik een virus te pakken.. echt lang geleden dat ik me zo heb gevoeld. 

We zijn vanmorgen bij het Natuurmuseum Tilburg geweest. Hele dikke aanrader voor kleine kinderen! Andere tips weer opgeschreven, Watermuseum ziet er idd leuk uit!

Wilde in de zomervakantie graag naar Disneyland, maar wat is dat duur geworden zeg! Het was altijd al aardig aan de prijs, maar nu schrok ik gewoon van de prijzen. Ook hof van Saksen (waar wij buiten het seizoen al een paar keer zijn geweest) is niet te betalen. Nu in meivakantie naar een klein Landalpark en in zomervakantie naar Zeeland.

Beterschap Olive, er heerst vanalles momenteel. In klas van zoon weer kinderen met waterpokken. Eens kijken of hij dit keer ook aan de beurt is.

Wij mogen met een net vierjarige nog één jaar buiten de vakanties, dus hebben nu een weekje in de Eiffel geboekt bij een kleiner Landalpark rond Pinksteren. De prijs viel me mee!

Nu gaan we een weekje. Hoe doen/deden jullie dat, gingen jullie ook meerdere weken buiten de schoolvakanties weg?

Wij zouden buiten de schoolvakantie om weggaan vlak voor oudste z'n 5e verjaardag en toen kwam corona en ging de wereld zo ongeveer op slot. En inmiddels is hij bijna 7 dus helaas betalen we nu voortaan volle mep.

wij gingen bewust in de schoolvakantie omdat er dan meer te doen is voor de kinderen en er meer kans is op vriendjes.

Dit jaar gaan we weer met onze tent in Nederland kamperen 

Mijn man werkt in het onderwijs dus wij waren ook voordat we een kind hadden al gebonden aan schoolvakanties.

Maar ik denk dat we anders ook niet daarbuiten weg zouden gaan. Ik vind het een beetje een vreemd concept om kind mee te geven dat dat zomaar kan en na een jaar opeens niet meer. Ik vind school niet iets waar je alleen heen gaat als je zin hebt en wegblijft als het uitkomt, ook niet het eerste jaar. En op zich is er in de vakantie voldoende tijd om weg te gaan.

Mijn man heeft op vrijdag zijn vrije dag en als ik dan verlof neem kunnen we wel makkelijker een weekendje weg. Tot en met groep vier heeft dochter op vrijdagmiddag nog vrij. Maar ze heeft op zaterdag zwemles en door corona kon het ook een periode beperkt dus in de praktijk komt het niet zo gek vaak voor dat we dat doen.

Man heeft een dochter uit een eerdere relatie dus wij zijn al jaren gebonden aan schoolvakantie. 

Merk ook wel dat ik concept buiten vakantie weg gek vindt zodra ze 4 jaar zijn. Maar vriendjes van kind zijn vorig jaar wel buiten seizoen weg geweest. Eentje zelfs 6 weken (wilden ze jaar eerder doen maar kon door Corona toen niet)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.