Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Ze hebben wel gekeken. Ze deed er luchtig over. Wel zorgen over een vriendinnetje dat onder de indruk was. 

Geen R kunnen zeggen  dat klinkt vast grappig.

Veel plezier iedereen tijdens dit Sinterklaasweekend!

Zo de eerste zwemles gehad en we hebben lang moeten wachten, maar als ik dan een filmpje van haar zie dat ze lachend het water inspringt en dat er op speelse wijze geoefend wordt, dan ben ik blij dat ik bij de eerste zwemschool weg ben gegaan en heb gewacht tot hier plek was. Ik begreep dat ze met de easyswim methode in 1x zwemdiploma a,b en c halen wanneer ze afzwemmen.

Hier geen spanning om het Sinterklaasjournaal. Straks eerst Sint Maarten lopen en morgen naar de intocht!

iLavendel schreef op 11-11-2022 om 17:13:

Zo de eerste zwemles gehad en we hebben lang moeten wachten, maar als ik dan een filmpje van haar zie dat ze lachend het water inspringt en dat er op speelse wijze geoefend wordt, dan ben ik blij dat ik bij de eerste zwemschool weg ben gegaan en heb gewacht tot hier plek was. Ik begreep dat ze met de easyswim methode in 1x zwemdiploma a,b en c halen wanneer ze afzwemmen.

Wij hebben ook zwemschool die 1 diploma doet ipv abc. Scheelt weer examenspanning.

hoe gaat het met alle kleuters? Ik merk dat het drukke tijden zijn voor de kinderen. Morgenmiddag gaan we Sint vieren met de opa’s en oma’s, dan kunnen ze zondag lekker met de cadeautjes spelen. Wat zijn jullie plannen?

Wij hebben een leuk sinterklaas weekend gehad, er was gezonde spanning maar zeker niet vervelend. Zelf hebben wij geen cadeaus gedaan omdat de opa's en oma's al e.e.a. hadden gekocht. Ze zijn verwend maar niet te, was allemaal goed in balans!

Vandaag Sint op school was een groot succes, de jongste heeft het ook leuk op het kdv gehad. Hij is nu een paar keer wezen wennen en mag vanaf volgende week ook echt naar school!

Wij hebben gisteren Sint bij schoonouders gevierd en vanavond nog dunnetjes thuis. Bij schoonouders krijgen ze altijd meer dan genoeg. Nav tip op dit forum of viva had man een brief gekregen van een Piet en moesten ze in huis de cadeautjes zoeken 🥰. Jongens waren helemaal blij met hun onesies, dierenboek of kleurboek en hun hotwheelssets.  

Onze matteo is 18 maanden en mijn dochter Mila 5 j

Due-scimmie schreef op 05-12-2022 om 20:41:

Wij hebben gisteren Sint bij schoonouders gevierd en vanavond nog dunnetjes thuis. Bij schoonouders krijgen ze altijd meer dan genoeg. Nav tip op dit forum of viva had man een brief gekregen van een Piet en moesten ze in huis de cadeautjes zoeken 🥰. Jongens waren helemaal blij met hun onesies, dierenboek of kleurboek en hun hotwheelssets.

Wat leuk,gisteren is hij bij ons ook langsgekomen.

leuk met zo'n brief due! Zijn er nog meer kids die al 100 vragen over de sint hebben?

Ik heb het idee dat dochter wel in de pieten geloofd maar niet zo in de sint. Op school zag hij er heel echt uit maar ze vertelde "het was heel leuk met de Sint, het was niet de echte want hij had een andere streep op zijn mijter maar hij had wel goed z'n best gedaan"

Vooral omdat laatste zinnetje moet ik lachen. Op de bso had ze schijnbaar ook verteld dat de cadeaus daar gewoon van de juffen kwamen en niet van de sint maar daar heeft ze thuis niks over gezegd.

Vorige week hebben we weer een ei-provocatie gehad in het zkh. Tot grote verbazing van ons en het zkh heeft ze niet gereageerd! Dat betekent dat ze nu ei mag eten wat ergens in is verwerkt en verhit op 200C of meer. Zo gaaf!

Ze vertelde dat ze vooral heel graag eens een echte cupcake wilde versieren en dus heb ik spontaan 5 vriendinnen uitgenodigd. Wat een feest was dat, helemaal leuk!

Onze kleuter heeft geen vragen, maar ook niet mega veel interesse in Sint. Schoenzetten vergaten ze vaak, Sinterklaasjournaal vroegen ze thuis ook niet om. 

Envelop, wat een fijn nieuws dat je dochter nu toch weer ei kan eten. Leuk, dat feestje!

Wij hebben gisteren Pakjesmiddag gevierd, direct uit school. We hadden een kruidnotenspoor naar zolder gemaakt. Met zo nu en dan een extra snoepje (zoals een chocolademuntje) en een klein briefje met een hint in dichtvorm. Zoon was echt helemaal aan het nadenken over de hints en wilde bij het uitpakken bij ieder cadeau weten welke hint daar nou bij hoorde. Opa en oma hadden ook cadeaus in de zak gedaan en voor mijn gevoel was het ietwat veel. Maar goed, hij kan weer even vooruit met zijn speelgoed (mooi moment om oud speelgoed te ruimen).

Wij hebben er wat twijfels bij of zoon nog helemaal in Sint gelooft. Hij had al de conclusie getrokken dat Sint van het Sinterklaasjournaal de 'echte' is en die Pieten de 'echte' pieten, de rest is nep. Het geheel gaf hem dit jaar ook veel minder spanning. Alleen de eerste avond schoenzetten was spannend en de avond voor Pakjesmiddag. Ook stelt hij steeds meer vragen en merkt dingen op die niet kloppen. Ik denk dat dit het laatste jaar was dat hij geloofde.

Envelop, wat fijn dat ei nu gewoon mag, in bewerkte vorm!

Fijn dat Sinterklaas leuk was bij iedereen!
Hier hebben we het zaterdag middag gevierd, zodat ze het hele weekend konden spelen met de cadeautjes. Kleuter wist dat die avond pakjesavond zou zijn, maar we hadden expres in de ochtend veel afleiding gepland, en toen waren onverwachts de cadeautjes er 's middags al. Dit werkte erg goed.
Vooraf was ze er niet heel veel mee bezig, ook niet echt interesse in sinterklaasjournaal (ze wilde 1x kijken, want dan kon ze zeggen dat ze het gezien had).

Hier ook veel vragen. Dochter (4,5 jaar) heeft ook besloten dat de sint op tv de echte is, en anderen nepperts zijn. Ook veel pieten zijn nep: deze hadden ze niet op tv, of: deze zijn te klein mama (klopte, waren jonge pubers). Maar zolang ze pepernoten uitdelen was het prima. Ze vindt ze wel wat eng, dus kijkt van een afstandje.

We hebben een leuke Sinterklaastijd gehad met onze meiden. De oudste had dus haar twijfels van tevoren maar zodra ze Sint op tv zag was dat over.
Ze is nu wel erg moe. Ik overweeg haar volgende week een dagje ziek te melden vanwege de vermoeidheid. Manlief gaat daar niet voor zijn vanwege de leerplicht en het geven van een verkeerd signaal maar ze is zo moe. Arm ding 

alhambra schreef op 09-12-2022 om 17:41:

Ze is nu wel erg moe. Ik overweeg haar volgende week een dagje ziek te melden vanwege de vermoeidheid. Manlief gaat daar niet voor zijn vanwege de leerplicht en het geven van een verkeerd signaal maar ze is zo moe. Arm ding

Ik heb even niet meer helder of je oudste inderdaad nog 5 jaar is. Dan mag ze sowieso een dag per week thuisblijven (nou ja, 5 uur officieel geloof ik). 

Als ze ouder is, is er inderdaad schoolplicht. Maar ik weet nog goed dat ik vroeger als kind ook vaak moe was, vooral na feestdagen en als het bijna vakantie was. Ik ben jaren lang alle vakanties ziek geweest als ik niet optijd rust nam. Wij kregen van mijn moeder twee 'schoolziekdagen' per jaar. Was heerlijk, konden we op zo'n moment inzetten en dat was echt even bijkomen. Heeft niets slechts met mijn arbeidsethos gedaan hoor, integendeel. Maar heeft me wel geleerd om naar mijn lijf te luisteren. 

Als ze te moe zijn leren ze toch minder in mijn ogen. Ik weet dat ik zelf letterlijk ziek word als ik te vermoeid ben en knallende hoofdpijn krijg. Ik herinner me nog dat dit voor eerst in groep 4 was. Kleuter hou ik ook thuis als hij te moe is en ik vrij ben, vanmiddag lag hij rond etenstijd ook bijna te slapen op de bank. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.