Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


@Krullenbol: dochter moet van mij van te voren haar afspraakjes maken. Dus van te voren bedenken met wie ze een keer wil spelen. Ze vraagt zelf overdag aan het kindje of hij/zij ook wil. Als dat zo is, dan zoek ik contact met de ouder om de speelafspraak te plannen. Dat is dus vrijwel nooit op de dag zelf. 

@ Krullenbol: Ik laat het zoon op school zelf regelen en dan wordt het aan de schoolpoort besproken. Ik app dus geen ouders vooraf voor speelafspraakjes want wij vinden dat als zoon wil spelen, dat hij daar zelf initiatief in mag nemen. (Alleen in begin paar keer, maar dat was vooral uit initiatief van de andere ouder en waren ouders die ik vanuit kdv kende/nu nog soms als het betreffende kind naar opa/oma gaat en voor een keer wel kan). 

En ja dan is het soms vervelend voor zoon als iemand toch niet kan, maar daar leert hij ook weer van. 

Due-scimmie schreef op 31-01-2023 om 21:46:

@ Krullenbol: Ik laat het zoon op school zelf regelen en dan wordt het aan de schoolpoort besproken. Ik app dus geen ouders vooraf voor speelafspraakjes want wij vinden dat als zoon wil spelen, dat hij daar zelf initiatief in mag nemen. (Alleen in begin paar keer, maar dat was vooral uit initiatief van de andere ouder en waren ouders die ik vanuit kdv kende/nu nog soms als het betreffende kind naar opa/oma gaat en voor een keer wel kan).

En ja dan is het soms vervelend voor zoon als iemand toch niet kan, maar daar leert hij ook weer van.

Ja precies zo jij omschrijft gaat het eigenlijk ook altijd en ben ik ook voorstander van en ook helemaal voor dat ze het zelf regelen. En idd gewoon op de schooldag zelf, ik heb daarover nooit van te voren contact over met ouders. Dat wil ik ook niet want ik kan wel bedenken jij gaat op dinsdag naar pietje.. maar wie weet hoe de schooldag verloopt en hebben pietje en zoon helemaal geen trek is spelen samen.

Ik vroeg me dus ook vooral af hoe het bij andere gaat. Omdat het nu gewoon wel echt elke keer pech is  maar ik hem van te voren sochtends en daarna ook echt aangeef dat hij het van te voren moet bedenken/afspreken. Is een harde leerschool voor hem

Ben er ook wel van overtuigd dat het weer op z'n pootjes terecht komt hoor.

Hier was het laatst ook paar keer pech na elkaar want dan vergat hij weer dat bepaalt vriendje nooit kan op woensdag. Sindsdien gaat dat weer beter en kiest hij kinderen die wel kunnen. 

Fijn Tara dat het zo goed ging! Hier is kleuter helemaal gewend (gaat sinds de herfstvakantie). Zijn ontwikkeling gaat met sprongen vind ik; soms vanalles nieuws maar soms ook even een terugval naar meer peutergedrag. Hij gaat in elk geval met veel plezier en heeft steeds vaker speelafspraakjes. Eerste gesprek met de juf gehad, hij is de super light versie van zichzelf op school (durft wat grapjes te maken, kijkt wat bozig als hij geïrriteerd is). Thuis is hij de clown óf een boos monstertje. Nouja hij weet zich in elk geval te gedragen denk ik dan maar

Vandaag de laatste wen ochtend en ondanks slecht slapen wilde ze heel graag naar school. Gisteren kregen we toegang tot Parro en vorige week stond ze bij de maand viering dus al vooraan mee te zingen. Heel leuk om de foto's te zien en dat ze meteen zo lekker mee doet. Ze lijkt in dat opzicht niet op mij. Ik was erg verlegen als kleuter. In de laatste dozen die bij mijn moeder vandaan kwamen zaten mijn rapporten. Wel grappig om te lezen hoe ik toen zelf was. Ik mis alleen mijn moeder wel erg. Ik had alles wat dochter nu mee maakt zo graag met haar gedeeld. 

Morgen heeft ze lekker een pyjama dagje met papa. Ik denk dat het ook wel nodig is. We merken dat ze best wel moe en dwars is thuis. Het is ook wel een spannende tijd, dus niet gek natuurlijk. Zaterdag even samen de stad in om wat uit te zoeken om te trakteren op de peuterspeelzaal. 

Leuk om te horen Tara

Hier merken we wel echt dat dochter een stuk vermoeider is sinds ze hele dagen naar school gaat. Heerlijk dat ze dan een pyjama dag kan hebben morgen en even kan bijkomen.

Leuk om dat van jezelf weer terug te lezen he! Ik probeer daarom ook wel dingen op te schrijven over onze kinderen zodat zij dat later ook weer terug kunnen lezen en eventueel vergelijken met hoe hun kinderen zijn mochten ze die krijgen. Maar ik doe dit eigenlijk te weinig en consequent..

Ik begrijp wel dat je je ook graag zoiets zou willen delen met je moeder. Verdrietig dat dat dan niet meer kan..

Wat leuk dat je ouders dat soort dingen hebben bewaard. Wij bewaren zelf rapporten wel en schrijven bijzondere mijlpalen en leuke uitspraken in een notitie in de telefoon.

Morgen is onze dochter jarig en gaat ze ijsjes trakteren op school en samen muffins versieren bij de BSO. Dochter is er helemaal blij mee en wij hebben er lekker weinig werk aan.

Dat klinkt heel gezellig voor jullie dochter Envelop! Gefeliciteerd!  

Dochter gaf hier aan dat ze wel zakjes chips wil trakteren. Dat is een beetje wat ze standaard van jarige krijgen. Eigenlijk wil ik dus wel iets anders doen, maar als ze de andere opties niks vind dan wordt het gewoon chips. Ik heb mij voorgenomen om niet zo moeilijk te doen als vorig jaar. Toen heb ik een hele avond zitten knippen en plakken. 

Ik heb een boekje waar ik dingen in opschrijf, maar ik zou het vaker moeten doen. Ik wil na haar verjaardag ook weer een fotoboek maken. Ze heeft er nu eentje van 0 tot tweede verjaardag, dus deze word dan 2 tot vierde verjaardag. Maar man moet nog even kijken of hij nog leuke foto's heeft.

Ik vind het wel fijn dat ze in groep 1 de vrijdag vrij heeft. 4 hele dagen naar school is best veel voor die kleintjes.

Klinkt goed Envelop!

Hier ook op vrijdag nog vrij en dat is de dag dat ik niet werk, dus leuk om nog gezellig met haar te zijn.

Hier heb ik, zowel dit jaar als vorig jaar, samen met dochter zitten knippen, plakken, versieren, ed. Dat het dan soms schots en scheef is, vind ik eigenlijk wel iets hebben. Het is tenslotte een kinderverjaardag. Meteen ook iets leuks samen gedaan dus het voelde dan niet als iets dat ik er nog bij moest doen. Anders hadden we misschien iets anders geknutsel  Maar ik snap helemaal als je daar geen zin in hebt!

Ik heb ook van die goede voornemens om regelmatig een fotoboek/jaarboek bij te houden om het niet elke keer allemaal in te moeten halen. In die fotoboeken schrijf ik dan ook dingen over hun ontwikkeling. Van die voornemens komt nog niet zo veel, haha. Ik loop hopeloos achter... Ik heb nog wel steeds het voornemen een inhaalslag te maken en het dan wel goed bij te houden. 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.