Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Twee kleuters hier, eentje van 4 en eentje van 6. Die laatste is na de vakantie kleuter-af. 
Ik vind het met de jongste kleuter wel lastig dat hij zichzelf erg meet aan oudste. Oudste mag alleen naar de speeltuin, heeft speelvriendjes en kan moeilijke spellen spelen. Jongste kan/mag dat allemaal nog niet. Oudste heeft ook zakgeld en koopt soms wat voor zichzelf. Jongste heeft dat nog niet en baalt daarvan.
Het levert een hoop driftbuien op momenteel, zelfs met rare acties zoals ineens gillen of ergens tegen aan schoppen. Niet vaak gelukkig. Heel bijzonder, want het is juist een verlegen jochie die tot voor kort ook heel goed zijn boosheid kon reguleren. Hopelijk is het een fase 

hoi! 

Rozetje wordt woensdag 4, heeft afgelopen woensdag gewend op school en vraagt nu elke ochtend of ze naar school mag, ik mag nog tot 6 september 'nee' zeggen. 

Oh nee. Ik kan het me helemaal voorstellen.. zou het helpen als je een kalender voor haar maakt?

ah Rosings, wel heel fijn dat ze er zo'n zin in heeft!
Hier staat er ook eentje te trappelen, ze heeft het wel erg naar haar zin nu op de BSO. Moet zeggen dat ze ook wel hele leuke dingen ondernemen. 
Blijven jullie trouwens hier schrijven? 

PhilDunphy schreef op 19-07-2021 om 08:30:

Oh nee. Ik kan het me helemaal voorstellen.. zou het helpen als je een kalender voor haar maakt?

Wij hebben nu ook een vakantiekalender gemaakt. Het geeft voor kleuter zoveel meer overzicht en inzicht in hoelang de vakantie duurt en wat er allemaal (niet) in de planning staat. 

Ik wil wel hier blijven schrijven.

JtM

JtM

19-07-2021 om 11:02 Topicstarter

Rosings schreef op 19-07-2021 om 00:54:

hoi!

Rozetje wordt woensdag 4, heeft afgelopen woensdag gewend op school en vraagt nu elke ochtend of ze naar school mag, ik mag nog tot 6 september 'nee' zeggen.

Herkenbaar! Zoon is 2 weken geleden 4 geworden en is dus vorige week twee keer gaan wennen. Vanochtend wilde hij ook niet naar het KDV maar naar de basisschool.

Ik blijf graag op dit forum schrijven, vind het gebruikersvriendelijker dan het Viva forum.

Hier een dochter van 5,5. Gaat straks naar groep 2. Ze zit op de vrijeschool en dat vind ze fantastisch. Ze was zelfs boos dat het vakantie was 😂.

Sinds ze naar school gaat zo ontzettend gegroeid. Ze heel veel vriendjes en vriendinnetjes maar helaas ook gepest. Dit jongetje pest/plaagt meerdere kinderen. Juf zat er al bovenop.  Gelukkig gaat die nu naar groep 3.
Ze heeft hem een keer een klap verkocht. Juf en ik waren daar niet heel blij mee maar het hielp wel. Juf zei: voor haar is het wel goed dat ze eens van zich af heeft geslagen. Het hoort niet maar nu is de boodschap wel over gekomen. 

Dochter is soms iets te zacht nl. (Gisteren had ze extra zwemles. Dit jongetje blijkbaar ook. Ik dacht nog: shit.
Komt ze uit de les: "F was er ook maar hij heeft mij niet geplaagd!"
Heel fijn maar het feit dat dit het eerste is wat ze zegt geeft wel aan hoe vaak het gebeurde. Hij maakte haar o.a. uit voor baby omdat ze toen ze net op school zat nog niet poepzindelijk was door een darmziekte)

ja ik vind het ook een prettig forum!
Goed dat je dochter van zich af beet pink flower. Hoort niet maar dat jongetje bond wel in. Ik ben jaren lang gepest en mijn analyse achteraf is dat ik te lief was en niet van me kon afbijten. Fijn dat hij naar een andere groep gaat volgend jaar. 

JtM

JtM

19-07-2021 om 13:39 Topicstarter

Oh wat lijkt me dat erg als je hoort dat je kind (en andere kinderen) gepest worden. Ik ben niet voor slaan, maar in zulke gevallen vind ik het prima als kinderen een keer van zich afslaan. Het heeft gelukkig ook geholpen.

ik meld me ook, kleuter is sinds half juni 5 en gaat na de vakantie naar groep 2. 

Jaaaaa! Wat leuk dat er al een kleutertopic is. Ik meld me ook graag om mee te schrijven en zie al meerdere bekenden.

Onze dochter is in februari 4 geworden en heeft het echt naar haar zin op school. Ze kijkt erg op tegen de oudsten uit groep 2 maar speelt juist veel met de jongsten uit groep1. We hebben al heel wat speelafspraakjes en ze gaat nu 3 dagen naar de BSO maar na de vakantie worden dat er twee. Nog een paar dagen school en dan begint de zomervakantie.

Wat naar dat pesten maar heel goed dat ze zichzelf even heeft laten gelden. Dochter heeft ook een pestkop die haar soms duwt en slaat. Ze laat er niet zoveel over los en het lijkt haar niet heel veel te doen maar ik ben blij dat hij volgend jaar niet bij haar in de klas zit.

JtM

JtM

21-07-2021 om 18:18 Topicstarter

Ook welkom (terug) Envelop!

Vandaag was zoon zijn laatste dag op het kdv. Helaas werd ik rond de middag gebeld dat hij bijna 40 graden koorts had   hij is al een paar dagen flink verkouden. Ik ben hem gaan ophalen en hij zat ook zielig op een stoel iets te eten terwijl de rest lekker buiten aan het spelen was. Heb het zo met hem te doen. Thuis gaat het op en af. Gezien de klachten heeft het kdv geadviseerd een coronatest te laten doen, deze heb ik voor morgen ingepland.
Hij zou eigenlijk morgenmiddag gaan wennen bij de BSO, en a.s. maandag start hij daar ook... dat wennen heb ik maar even afgezegd aangezien we dan de uitslag van de test nog niet zullen hebben.
Dat word maandag even een sprong in het diepe denk ik. Nu maar eerst hopen dat die test negatief is.

aah sneu. Beterschap voor zoon. Hopen dat de test negatief is. Gelukkig is dat bij kinderen meestal zo.

Hoi, 

Ik schrijf ook graag mee. Sneeuwball op viva.

Ik heb een zoon van 4,5 en 1,5.

Kleuter gaat na de zomervakantie naar groep 2.
Ik vond het wel wennen hoor, 5 dagen school. Met vriendjes spelen e.d. maar dat gaat nu goed. Hij gaat ook met zn vriendjes naar groep 2. (Is wel gemengd groep 1 en 2)

Ik vind het wel een lastige leeftijd trouwens. Veel zeuren, beter weten en altijd willen winnen.

Zo heeft elke leeftijd wel wat denk haha.

Hopelijk negatieve test JtM!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.