Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Envelop schreef op 22-07-2021 om 08:54:

[..]

Kinderen verschillen zo enorm, 5,5 hoeft zeker niet te vroeg te zijn.

Mijn ervaring als juf is dat dit wel zo is. Vooral de eerste periode in groep 3 moeten die zoveel harder er tegen aan en zitten gewoon nog niet in de leerfase zoals het in groep 3 gaat. Een hoogbegaafd kind of heel snel kind zou het wel kunnen, maar moet je dat willen?

Maar goed dat is weer een heel andere discussie. En ik wil het topic niet die kant op laten gaan. Sorry.

JtM schreef op 22-07-2021 om 08:54:

Phil, geen ervaring mee, zoon moet nog starten op de basisschool. Persoonlijk zou ik het even aankijken en kan je later het schooljaar alsnog bespreken met de juf of meester.

Hier een drama nacht gehad, zoon had opeens flinke oorpijn. Zetpil lukte niet dus zoon overstuur. Net de HA gebeld en daar kunnen we eind van de ochtend terecht. De assistente dacht aan een oorontsteking. Net voordat ik de HA belde heb ik hem een ibuprofen (kleine) gegeven omdat we niks anders in huis hadden. Nu voelt hij zich zichtbaar beter, is ook aan het spelen en voelt niet meer zo heet aan. Straks ook maar even paracetamol voor hem halen...

Wat ontzettend zielig dat hij zich zo slecht voelt 

Hier ook kauwtabletten. Zetpillen drukt ze er weer uit 

We moeten naar het Gemeentehuis voor een nieuwe idkaart voor haar.
"Maar gelukkig zijn er in het GEMEENtehuis geen gemene mensen"
:rolf: 

Dit soort uitspraken vind ik zo leuk aan de kleuterleeftijd. En hoe ze helemaal op kunnen gaan in de fantasie. 

PinkFlower schreef op 22-07-2021 om 08:55:

[..]


Heel eerlijk: ik ben blij dat mijn dochter niet op de school van je zoon zit. Ik vind 5,5 jaar naar groep 3 echt niet normaal jong. Ze moeten al zoveel naar school en leren. Laat ze eerst maar even kind zijn en lekker veel spelen voor ze in de schoolbanken zitten en gaan lezen, schrijven, rekenen.

1 januari is echt al heel lang de grens in Nederland zoals ik begreep. Toen ik op school zat hielden ze 1 oktober aan en mocht ik ook door als oktober kind 😉. Gelukkig kijkt de school naar het kind, niet ieder kind vindt het fijn om lekker veel te spelen en mist dan uitdaging. 

Rapport hier was soort overzicht van hoe iemand zit qua ontwikkeling op leeftijd schaal. Vond hem vrij onduidelijk. 

Dochter is ook van november 2016 en gaat nu naar groep 2. Ze laten de kinderen uit okt-nov-dec meedoen met de oudste kleuters en kijken halverwege het jaar of ze doorgaan naar groep 3, of nog een jaar in groep 2 blijven. Ik vertrouw op het oordeel van de juf, die heeft er genoeg ervaring mee.

Sterkte JTM! 
Wat schattig pink flower, zo leuk die uitspraken!

hebben jullie nog plannen tijdens de zomer? Wij hopen over een paar weken naar een agriturismo vlakbij Florence te gaan. Wij zijn dan beiden volledig gevaccineerd. 

Olive schreef op 22-07-2021 om 09:43:

Sterkte JTM!
Wat schattig pink flower, zo leuk die uitspraken!

hebben jullie nog plannen tijdens de zomer? Wij hopen over een paar weken naar een agriturismo vlakbij Florence te gaan. Wij zijn dan beiden volledig gevaccineerd.

Wij gaan naar Oostenrijk begin augustus. We zouden naar Frankrijk maar we zijn pas halverwege de vakantie voor Franse begrippen volledig gevaccineerd dus hebben de plannen gewijzigd.

Lekker die vakantieplannen!

Wij hebben morgen dus een nachtje op de pop up camping en gaan dan een week flink klussen thuis. Daarna gaan wij twee weken naar camping Dierenbos met onze tent, zijn er meer mensen hier wel eens daar geweest toevallig?
Als wij op de camping zijn gaat de stucadoor aan de slag, tussendoor zal man nog wel even terug gaan om te kijken hoe het gaat dus we zijn bewust niet te ver van huis, ik heb mij niet laten vaccineren dus dat komt nu ook wel goed uit.

Ja wij er voor een paar terug geweest. Hele leuke camping. 
Die geiten waren zo grappig. 
Wel oppassen want ze vraten je T-shirt bijna op terwijl je aan hebt 🤣

Wij zijn nu lekker op de camping voor 2 weken. Gewoon in NL

PinkFlower schreef op 22-07-2021 om 11:11:

Ja wij er voor een paar terug geweest. Hele leuke camping.
Die geiten waren zo grappig.
Wel oppassen want ze vraten je T-shirt bijna op terwijl je aan hebt 🤣

Goed om te horen! Die geiten zijn niks voor onze peuter, die vind dat doodeng denk ik. Benieuwd hoe kleuter er mee omgaat.

Nog tips voor must do of must see dingen in de buurt?

Envelop schreef op 22-07-2021 om 12:48:

[..]

Goed om te horen! Die geiten zijn niks voor onze peuter, die vind dat doodeng denk ik. Benieuwd hoe kleuter er mee omgaat.

Nog tips voor must do of must see dingen in de buurt?

Nee sorry. We zijn vooral op de camping gebleven en wat gewandeld in de buurt. Ik was toen zwanger en kotsmisselijk. Was niet de beste combi in de tent 😅

JtM

JtM

22-07-2021 om 13:40 Topicstarter

Hier geen ervaring met campings, ik ben totaal niet van 'kamperen' (nee, ook niet in een caravan of camper). Vorig jaar wel op Ter Spegelt geweest bij mijn broer en dit jaar naar De Paal naar vrienden. Maar dat zijn dus maar dagjes, uiteindelijk slapen we lekker in ons eigen bed.

Wij gaan in onze vakantie naar de efteling met een overnachting en willen nog naar de dierentuin en eventueel bioscoop.

Zoon heeft inderdaad oorontsteking. De huisarts zag het meteen. Omdat het een virus is geven ze geen antibiotica, dus ze adviseerde om een spiegel van paracetamol op te bouwen. Meteen even bij de apotheek gestopt en daar smelt tabletten gekocht, deze hebben banaansmaak. Zoon vond het eerste tabletje in ieder geval lekker hopelijk verdwijnt de ontsteking nu snel.
Ondertussen wachten we ook op de testuitslag van vanochtend. Hopen dat deze niet al te lang op zich laat wachten.

Super sneu. Hopelijk helpt de paracetamol.

Leuk de Efteling!
Vriendinnetje van dochter mag deze zomer daar naar Villa Pardoes. Had ze al heel zin aan.

wat een leuke plannen allemaal! 
Sneu JtM, hopelijk werkt de paracetamol snel. En slim om smelttabletten te kopen, zal ik ook eens in huis halen voor peuter want ze vindt zetpillen helemaal niks. 
En leuk de Efteling! Ik heb nog kaartjes via de ah actie, was het nog prijzig. Gaan we nog plannen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.