Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Knutselidee voor verjaardagsfeestje 8 jarige dochter

Weer eens een keer een vraag over een verjaardagsfeestje. Onze dochter wordt binnenkort 8 jaar en heeft bedacht haar feestje thuis te willen houden maar dan iets leuks te gaan maken (eventueel daarna nog wat spelletjes doen als er tijd over is). Nu heb ik niet echt veel inspiratie op dit moment. 2 Jaar geleden hebben we al een fotolijstje geschilderd en versierd dus het moet iets anders worden. Nu loop ik te denken over mozaieken, heeft iemand hier ervaring mee met toch relatief jonge kinderen?? Of heeft iemand andere ideeën??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

T-shirt beschilderen

is volgens mij bij elke basisschoolleeftijd wel een succes.
Bij de Hema kun je ook pakketten kopen om mokken te beschilderen - per 4 stuks, en goed te betalen.

veel plezier,
Caroro

Lou

Lou

15-05-2009 om 13:50

Nog meer ideetjes

Mozaïeken is heel goed te doen voor achtjarigen. Met even googlen vind je denk ik wel kinderfeestje-achtige arrangementen daarvoor, of je koopt er een kant en klaar pakket voor en doet het zelf. Wat wij verder hier op feestjes hebben geknutseld of wat ik bij anderen heb gezien:
- snoepschilderij maken van eetbaar papier en glazuur als lijm, met allerlei lekkers erop
- spookjesknuffeltjes maken van lapjes stof, wattenbolletje erin, leuk elastiekje eromheen en het wattenbolletje is dan het hoofd, kun je nog een gezichtje op tekenen
- glasverven, heb je pakketten voor
- sieraden maken, ook in pakketvorm te koop
- sjaaltjes voor de knuffels maken met vingerbreien

allemaal leuk en niet moeilijk.

groet,

Lou

maggietel

maggietel

15-05-2009 om 14:12 Topicstarter

Al leuke ideeën

Hier zitten al leuke ideeen tussen.
Mozaieken liep ik zelf over te dubben maar kunnen ze niet gelijk afmaken. Het voegen moet dan later.
Ook dacht ik aan krimpie dinkie dingetjes maken, gaatje erin en veter erdoor voor ketting en eventueel sleutelhangers maken of een broche. Dat is wel gelijk af en kan mee naar huis.
Nog meer ideeen zijn welkom.

judiths mama

judiths mama

15-05-2009 om 15:59

Badzout/gel/zeepjes maken

Hebben we laatst met de kinderen op de bso gedaan en was een groot succes! Als je een beetje googled, kom je wel websites tegen hoe je dat doet en hoe je aan de spullen komt.

Annet

Annet

15-05-2009 om 23:21

Leuk: zeepjes en koekjes

Dan reageer ik wel vanuit mijn dochter. Die houdt helemaal niet van al dat knutselen en al die frutsels.
Dus voor kinderen met een minder meisjesachtige instelling zijn koekjes en zeepjes leuk. Het doel van koekjes is duidelijk: opeten. Dat is al reden genoeg om ze te maken.
Het doel van zeepjes is ook leuk. Maar als het uiterlijk en de geur je niet zo interesseren, dan is nog altijd het proces tot een zeepje leuk om te doen.

Hier

heb ik badschuim gemaakt toen Dochter 6 werd. De jongste van de kinderen die kwam was net 4, de oudste was 7. Ik heb kleur- en geurloos badschuim gekocht, kleurstof, glitters en geurolie. Dat konden ze dus mengen. Ze mochten zelf een flesje versieren met stickers en een label inkleuren. Het was een groot succes en iedereen kon het.

Idee

Spiegeltegeltjes beplakken met een randje glitterstickers, borden beschilderen die dan afgebakken worden, bloemetjes oid maken van strijkkralen en daar armbandjes/kettinkjes van rijgen, haarspelden of broches maken van dun foam en losse spelden die je bij een hobbywinkel kunt kopen.

Nog een paar ideeën

OOit eens witte petjes gekocht en die versierd, stoer maar toch knutselachtig. Verder heb ik ook eens bij Xenos van die doosjes gehaald (kosten 1,50 per stuk) en die laten verven en daarna toen de verf gedroogd was versierd met glittersteentjes, schelpjes etc. Deze waren toen ook bij Xenos te koop. Aan het einde van het feestje een verrassing in de doosjes gedaan.

Gr.
Moon32

mam4

mam4

17-05-2009 om 18:07

Zeep niet moeilijk?

Ik lees even mee, ben ook op zoek naar idee voor feestje van mijn dochter. Heb gelijk even gegoogled op zeep maken, maar dat lijkt me een heel secuur proces (heel precies afwegen) en het lijkt ook niet even veilig (stofje dat heet wordt en kan 'ontploffen'? caustic soda?). Heeft iemand hier ervaringen mee.

Zeep

Je kunt ook zeep maken van gietzeep, dat moet je warm maken, eventueel mengen en in vormen gieten. Of bruisballen voor in bad. Enkele links:
http://www.drogisterijdelang.nl/?page=8
http://www.c3.nl/kids/nl/page762.asp
http://www.hekserij.nl/3heksen/3heksen.htm

jutter

jutter

18-05-2009 om 12:54

Action

Ik zag bij de action dat je een mok of bord beschilderset kon kopen. Misschien ook leuk om te doen? Is in ieder geval af, ik weet alleen niet of het nog in de oven moet of zo.
succes!

maggietel

maggietel

19-05-2009 om 10:54 Topicstarter

Jutter

bord en mok etc. moet dan inderdaad nog in de oven anders gaat de verf er gelijk weer af.
Dat heb ik de kinderen wel eens voor een opa of oma laten maken, is wel leuk om te doen.
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga eens kijken binnenkort in de hobbywinkel wat het gaat worden.
Het plan was eerst om kaarsen te gaan maken in een winkeltje, vond ze helemaal leuk maar nu blijken ze failliet te zijn. Niet leuk als je eerst 2 jaar moest wachten voordat we dat konden gaan doen omdat je nog te jong was. Dus ik moet wel met een goed plan komen natuurlijk.

Kaarsen

Nu je het hebt over kaarsen maken: wij hebben twee keer een partijtje gedaan waarbij we kaarsen gingen versieren. Allemaal een dikke witte kaars en die dan versieren met stukjes was. Plakjes was kun je in heel veel vrolijke kleuren kopen. Als je iedereen van elke kleur een stukje geeft dan kunnen ze zelf figuurtjes knippen en plakken (even vasthouden en dan blijft het zitten). Was een groot succes!
Groeten,
Margoth

M oeke

M oeke

20-05-2009 om 10:22

Klok

mijn dochter heeft laatst een klok gemaakt,
gewoon een plaat hout, beschilderd in de kleuren van haar kamer, plaatjes en versieringen erop
en een goedkope Ikea klok er op

zie hier
http://www.atelierkoters.nl/index.php?option=com_expose&Itemid=19&album=9&photo=3

MaximeM

MaximeM

21-05-2009 om 12:01

Of uit elkaar halen

Hoi,

Je kunt bij o.a. Blokker maar ik denk ook bij Action goedkope klokken kopen, als je die uit elkaar haalt kan je de wijzerplaat mooi versieren en dan de boel weer in elkaar zetten. Ik vind het altijd een leuk effect als alles weer in elkaar zit. Voor mijn dochters vriendinnen maak ik er vaak eentje, als ik niet weet wat ik geven moet. (vroeger deed ik geld en een zak snoep) nu wordt het geld en een klok die heel persoonlijk is (kost net zoveel als een zak snoep, max 2 tot 3 euro)

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.