Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Koorts & kinderfeestje

Even een snelle poll, want ik twijfel...

Zouden jullie een kind van 9 dat sinds gisteren koortsig is naar een film-feestje laten gaan? Ze kwam gisteren met aardig hoge (39) koorts uit school. Vanochtend wederom 39. Maar met een paracetamol is ze zo fris als een hoentje. Zit nu boven te zingen op haar kamer, en zeurde net om een gebakken ei als ontbijt.

Aan de ene kant voelt het erg onverantwoord een ziek kind naar een feestje te sturen. Maar aan de andere kant...heb gisteracvond gecheckt wat ze gaan doen... eerst even thuis rommelen, en dan naar de bioscoop, dus erg hysterisch is het programma niet. Bovendien is het een redelijk goed vriendinnetje & heeft ze vorig jaar haar feestje ook al gemist.

Alternatief is alleen de eerste 1 1/2 uur naar het thuisdeel van het feestje te laten gaan & de film te laten zitten.

Grumpf. Als ze nou echt doodziek was, of als ze iets vreselijk ruigs gingen doen dan was het niet zo moeilijk, maar nu twijfel ik echt...of ze nu hier op de bank hangt of in de bios onderuit gezakt in haar stoel...maakt natuurlijk ook niet zoveel uit...

Wat zouden jullie doen?

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IngridT

IngridT

09-07-2011 om 10:38 Topicstarter

Oh,

en het program loopt tot 1900 vanavond, dus het wordt ook niet echt een latertje...

Jolanda123

Jolanda123

09-07-2011 om 11:00

Ik zou

Overleggen met de moeder van de jarige, en mijn kind goed volstoppen met paracetamol.

Maar goed, dat ben ik

Annet

Annet

09-07-2011 om 11:00

Als ze energie heeft en zin in eten

dan zou ik even telefonisch overleggen met de moeder van het feestvarken.
Mijn voorkeur zou zijn laat brengen (nog een half uurtje bij hun thuis), mee naar de film en na de film beoordeelt de andere moeder hoe het gaat.
Uiteraard ben jj dan op afroep beschikbaar om haar op te halen.

Als jolanda

Paracetamol goed op peil houden en de moeder inlichten.

Laten gaan

van te voren een paracetamol erin en morgen laten uitzieken.

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 11:24

Paracetamol, moeder inlichten en veel plezier!

IngridT

IngridT

09-07-2011 om 11:47 Topicstarter

Hmm.ja.

Die 39, dat was 39.0, of eigenlijk 38.9.

En wat ze onder de leden heeft dat weet ik, dat is dat irritante virus waar ik ook al de hele week mee rondloop. Hoesten, snotverkouden, noem maar op. In de klas zijn ook al meer slachtoffers, dus qua besmetting zal het kwaad al wel geschied zijn.

Goh, normaal ben ik altijd heel snel klaar met dit soort besluiten, maar nu weet ik het echt niet. Is ook zo knullig dat ze 2 jaar op rij het feestje van deze vriendin mist.

Met dat halverwege ophalen ben ik het wel met je eens Cobi, ik overweeg het alleen maar omdat ik gisteren even met de moeder heb overlegd en zodoende begreep dat ze na 1 1/2 uur thuis kadootjes uitpakken & knutselen naar de film vertrekken.

He gets. 'mijn' versie van het virus is ontaard in een nogal irritante bijholteontsteking, waardoor mijn algehele capaciteit tot helder nadenken ook wat verdwenen is geloof ik....

Ingrid

Tirza G.

Tirza G.

09-07-2011 om 11:52

Ik zou dit draadje

niet ongezien naar 'gezondheid' durven verplaatsen. Daar word je al afgebrand bij een melatonine-tabletje Volstoppen met paracetamol?? Voor een fééstje?? Is het nou voor je eindexamen dan zeg ik: soit - maar voor een feestje? Nou nee. Lekker met een dekentje op de bank, meid. Dat is jóuw feestje.

Tirza

koentje

koentje

09-07-2011 om 12:01

En ik denk

dat je haar moet laten kiezen: of naar het eerste gedeelte van het feestje, of mee naar de film. Maar 3 uur is echt te lang voor een kind wat eigenlijk ziek is al wordt dit onderdrukt door paracetemol.
Het hoeft ook niet echt een inbreuk te zijn als je zelf zorgt dat je dochter zich bij kan vcoegen als je haar zelf naar de bioscoop brengt of zo.

Vic

Vic

09-07-2011 om 13:53

Hmmm

We hebben zelf toch allemaal wel eens een werkdag volgemaakt, overeind gehouden door de paracetamol? Dat moet je geen dagen achter elkaar doen, maar met zo'n feestje van drie uurtjes zou ik geen probleem hebben. Natuurlijk wel even mededelen aan de organiserende ouder, en zorgen dat je bereikbaar bent.
Even voor de goede orde... in mijn eerste zin heb ik het over mezelf. Ik ga natuurlijk geen kind met 39 graden koorts, volgestopt met paracetamol, naar school brengen.

IngridT

IngridT

09-07-2011 om 14:48 Topicstarter

Ondanks jullie niet-eensgezindheid...

heeft het toch geholpen.

Mevrouw ligt nog steeds op de bank met een dekentje.

Jammer, maar wel zo rustig voor iedereen. En ze vond het (na een hoop gepiep gisteren dat ze NATUURLIJK wel naar het feestje wou) uiteindelijk zelf ook wel OK zo (wat op zich al een teken is natuurlijk).

Ik ga er snel weer naast hangen met de zaterdagkrant. Gelukkig hoost het hier, dus de verleiding tot veel activiteit is behoorlijk klein...

Ingrid

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 14:49

Klopt vic

Ik hol al een week door met dat virus, ik zou dan ook de keus laten aan mijn kind, zeker als een paracetamol,zoals Ingrid schrijft, alle ellende tidjelijk laat verdwijnen kennelijk.

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 14:49

Ingrid

Dan beterschap, ook voor jezelf!!

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 18:07

Cobi

Ik las; Maar met een paracetamol is ze zo fris als een hoentje.
Dat zou voor mij een minimale voorwaarde zijn uiteraard.

Tooske

Tooske

09-07-2011 om 22:51

Wij hebben altijd de pech.....

Op het verjaardagsfeestje van mijn dochter kwam er ook een kind wat niet lekker was. De vader zei nog "kind heeft de hele nacht gekotst en is niet zo lekker maar wou zooooo graag komen. Nou mooi dat het arme kind de gang ondergekotst heeft. Bleek bekkie dat ze had. Ik de vader bellen. Een paar dagen later liggen we zelf allemaal de een na de ander te kotsen. Ik kan je zeggen dat ik niet zo blij was met dit onverwachts verjaardags cadeau. Maar ja dat was dus gewoon pech hebben.... Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak doordat mensen hun zieke kids toch laten komen met de gevolgen dat al mijn kids ook ziek worden. Soms hoor je het ook pas als ze het kind ophalen. Ja, hij was zo ziek vannacht. Toen had ik nog een baby in huis nou dan werd ik echt boos. Of kind zegt zelf dat hij de hele week al griep heeft. Ga lekker uitzieken denk ik dan.....
Schrik niet van mijn berichtje, ik wou alleen maar laten zien dat er ook mensen zijn die niet zitten te wachten op een ziek kind.

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 07:39

Tooske

Snap ik volledig. Maar een kind met buikgriep vind ik net weer anders dan een griepje.

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2011 om 12:07

Mja

Jij wel, ik niet. Alhoewel de kotsfactor verschilt natuurlijk :-: Een 'griepje' of forse verkoudheid ontaardde bij mijn dochter toen ze jong was regelmatig in longontsteking. Nou kun je niet alles voor zijn, dat weet ik ook wel, maar toch.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 13:00

Tirza

Bij mijn dochter ook. Maar ik geloof niet dat je dat echt voor kunt zijn.

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 17:26

Cobi

Ik ben verre van afschuiverig hoor, een echt ziek kind wordt hier ook op de bank gevleid. maar een kind wat kiplekker is onder invloed van een paracetamolletje, mag het proberen. Ik verwacht echter niet dat de organisatoren hier rekening mee gaan houden kwa planning natuurlijk. Temp zegt niet zoveel, ik heb ze doodziek gehad met 37.5 en niks aan de hand met 39,vandaar.

tonny

tonny

10-07-2011 om 18:51

Ik vond het ook altijd vervelend

als ik als invaljuf een kind binnengeschoven kreeg wiens moeder zei: 'Jantje heeft net nog flink overgegeven/ heeft sinds gisteren nogal diarree'. Idem dito voor feestjes.

Voor zieke kinderen zorg je als ouders zelf (of je vraagt een oppas die je dat toevertrouwt). Niemand zit te wachten op overgeefsel op een onnbedoelde plek of een broek onder de diarreesmurrie.

Jaren geleden

was ik stagejuf bij de kleuters. En Sinterklaas zou op bezoek komen. En twee kindertjes hadden de bof, maar ja ze mochten Sinterklaas toch niet missen. Dus of ik een beetje een oogje op ze wilde houden. Ging helemaal goed met die kinderen, ze hebben de ochtend van hun leven gehad. En drie weken later... ja hoor toen kreeg ik dus de bof! Gelukkig had ik er niet al te veel last van, maar achteraf gezien is het wel een beetje raar naturlijk.
Aan de andere kant als een ziekte niet besmettelijk is (een op zichzelf staande sinusitis ofzo) en als het kind in kwestie tierig genoeg is zou ik me er niet zo druk over maken. Al dan niet met paracetamol (ik geloof er namelijk niks van dat het toedienen van paracetamol voor een feestje een uitnodiging is om later XTC te gaan gebruiken).

IngridT

IngridT

10-07-2011 om 21:16 Topicstarter

Even ter afronding.....

de koorts was in de looop van zaterdagmiddag spoorloos verdwenen & mevrouw is weer kiplekker.

Tja. Als ik de trap iets te enthousiast afbanjer bonkt het door in mijn tanden, en vooroverbukken geeft het gevoel alSof mijn ogen uit hun kassen willen ploppen. Moet een (bij)holteontsteking tegenwoordig vanzelf overgaan? Of zou ik toch naar de dokter moeten voor antibiotica? na bijna 1 1/2 week begin ik het een beetje zat te worden eerlijk gezegd....

Ingrid (oh, en nog even...als er ook maar iets van overgeven of diarree had gespeeld had ik trouwens ab-so-luut niet overwogen om kind waar dan ook heen te laten gaan, laat dat duidelijk zijn.)

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 21:22

Precies ingrid

Als je dit overweegt wil dat niet zeggen dat je overgevende kinderen naar een feest stuurt natuurlijk.
En zelf zou ik even langs de huisarts gaan! Beterschap.

Ingridt (bijholte-ontsteking)

Heb niet het hele draadje gelezen, dus misschien overbodig: ik heb ruime ervaring in allerlei holte-ontstekingen. Tegenwoordig adviseert de ha in principe neusspray (Otrivin of eoa huismerk met dezelfde werkzame stof). Tot mijn grote verrassing blijkt dat regematig echt te werken. Dus als je nog niet zelf hebt gedokterd, zou je dat nog eens kunnen proberen. En dan niet van dat voorzichtige hè, gewoon hup de maximale dosis (ik zou natuurlijk nooit iemand adviseren daar overheen te gaan

IngridT

IngridT

10-07-2011 om 21:56 Topicstarter

Anneque.....

net de vraag in gezondheid gepost, want het komt me (letterlijk!) de neusgaten uit. Ik had idd op internet al gelezen dat er tegenwoordig niet veel meer wordt gedaan dan neussprayen. Dat doe ik al sinds vrijdag, maar het helpt bar weinig. Heb net besloten toch maar even te bellen morgen. Heb ook al 2 weken niet hardgelopen Blegh!

Ingrid

PS...had ik je al verteld dat ik op weg naar de OOL meeting in een niet-nader-te-noemen-plaats-waar-ik-iemand-moest-oppikken een echte blootvoetloper heb gezien?! Zomaar in het wild, op de verharde weg!? Puck zat bij me in de auto, en kan getuigen dat het ECHT waar was!

Ingrid (ot)

Echt waar?? Wat leuk, ik heb er nog nooit één gezien...ga zo zelf ook weer even, maar dan op die tenenschoentjes. Mijn tenen bleven openspringen. Maar jij loopt dus ook nog? Leuk! Al aan de 10 km toegekomen?

Wb die ontsteking: dan zou ik zeker ff naar de ha gaan idd. In die gevallen dat neusspray hielp, was het vaak al binnen een dag merkbaar. Beterschap!

Puck

Puck

11-07-2011 om 08:29

Ja, anneque echt waar

Ja, echt zomaar in het wild, op de tegelstoep.
IngridT: fijn dat kindlief weer helemaal opgeknapt is, balen dat jij nog loopt de snotteren.
Maar zolang het letterlijk je neus uitloopt is het alleen maar goed. Behalve de neusspray regelmatig gebruiken (niet langer dan een week) kun je ook nog de volgende dingen doen: hoofdeind van je bed een heel eind hoger zetten, ik slaap als ik zo vol zit zo ongeveer half rechtop. Verder ook regelmatig stomen, gewoon met heet water zonder toevoegingen, die irriteren je slijmvliezen alleen maar. Verder: NIET snuiten maar gewoon heel ordinair je neus ophalen.
Maar als je er nu al 2 weken mee loopt dan lijkt het me gerechtvaardigd dat je even naar de huisarts gaat voor advies. Neusspray helpt bij mij niet zoals bij Anneque binnen een dag, maar wel binnen een aantal dagen.
O trouwens heel erg o.t.: ik heb vanacht gedroomd dat we een soort OO-meeting-rondleiding ergens hadden en dat we ook binnen aan het hardlopen waren. Ik kon eigenlijk niet maar heb toch ook meegelopen een paar kleine stukjes, en we liepen allemaal op onze sokken, ook een soort bare-foot-running dus. En nee, ik ben verder niet geke geworden ofzo

Huisarts

gewoon anti biotica vragen. Ik heb zelf een paar keer voorhoofdholte ontsteking gehad, keelontstekingen , mijn hele hoofd vol met vastzittend snot. Ik kan dan sprayen en stomen maar dat helpt niet in de ergste gevallen. Dus dan maar een dosis antibiotica.

tonny

tonny

11-07-2011 om 13:43

Achteraf

toch wel jammer voor je dochter Ingrid. Wat vond ze zelf?

Lastig dat soms zo moeilijk is in te schatten welke kant zoiets op zal gaan.

beterschap voor jou, hartstikke vervelend zo'n snotkop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.