Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Laatste cb bezoek; hoe gaat dat met de prikken?

Even het berichtje hier bij 4+ omdat jullie kindjes allemaal al naar het cb geweest zijn voor de prik.

Hoe ging dat? Waren ze erg bang voor de prik? Krijgen ze ze alletwee tegelijk? En krijgen ze nou nog een keer een ogentest? en zo ja welke? Ik heb namelijk een zoon die je nogal moet voorbereiden op dat soort dingen...

liefs lisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

21-10-2009 om 22:28

Hier net geweest. Ogentest niety nog een keer en de prik is er maar 1 in de bovenarm. Ja dat was bij zoon (nu 6) toen geen probleem en bij dochter nu dus net geweest een drama! Ik bereid altijd kort vantevoren voor en vertel eerlijk dat het even zeer doet en dat kind mag huilen en dat we daarna gezellig ergens koffie gaan drinken
Verder niks bijzonder gewoon weer wegen en meten

Sassie

Sassie

22-10-2009 om 09:36

Hier

een zoontje van 4 jaar. Met 3,9mnd voor de laatste keer naar het CB geweest. Was echt niet veel bijzonders. 1 prik in de bovenarm waar hij niet koud of warm van werd.

Tip: wees eerlijk naar je zoontje toe. Zeg hem dat de prik even pijn doet, maar daarna weer snel over is. Niet te veel drama ervan maken en er niet te lang bij stil staan. Dat windt hem te veel op.

Zeg gewoon: "We gaan zo naar de dokter, die weegt je en meet je op en dan krijg je een prikje zodat je niet ziek wordt. Daarna mag je iets leuks kopen van mama, afgesproken?."

Als hij vraagt of het prikje pijn doet dan zeg je gewoon: "Ja, dat doet heel even pijn, maar daarna is het weer over en dan gaan wij naar de winkel om iets leuks uit te zoeken, ok? ".

Ik had een klein doosje lego (racers) van 5 euro met hem gekocht. Hij vond het helemaal geweldig.

Hier niet de prikken tijdens laatste cb-bezoek

hier houden ze altijd een aparte "prikdag". Erg fijn maar niet heus voor de wat angstige kinderen. De 4 en 9 jarige komen dus allemaal op aangewezen tijdstippen hun entingen halen en staan soms letterlijk in de rij. Onze zoon was van te voren erg stoer maar sloeg op het laatste moment compleet in paniek. En bij onze dochter was het juist andersom, van te voren heel veel gemekker en gezeur en op het moment van prikken een enkele traan die langzaam naar beneden liep over haar gezicht. Maar dochterlief mag nog een keer volgend jaar als ze negen wordt, dat heeft onze zoon al achter de rug en kon er toen niet meer warm of koud van worden. Ik zou het gewoon even navragen bij het cb, dan weet je zeker hoe het zit en vertel je hem niet iets wat anders blijkt te zijn.

Mamvantwee

Mamvantwee

22-10-2009 om 11:28

Geen probleem

Mijn zoontje is twee weken geleden geweest. Hij wist van tevoren dat hij een prik zou krijgen, idd gezegd dat het even niet leuk zou zijn, maar dat het snel over is en nodig is zodat hij niet ziek zou worden.

En dat ging zonder problemen hoor. Hij moest tot 10 tellen, en bij 3 ging de prik erin, maar hij telde gewoon door tot 10...

Overigens ben ik echt niet voor het 'belonen' achteraf met kado's e.d. Koffie drinken ok, maar speelgoed geven omdat er een prikje is gegeven, nee.

groet, Mamvantwee

Hier

dochter van ruim 4 is ook pas geweest. Ik vond het een vrij uitgebreid onderzoek; even kijken wat ik allemaal nog weet: gewicht, lengte, de gebruikelijke vragen over eten, slapen, plassen, praten, algemene ontwikkeling, ogentest (dochter mocht kiezen of ze die met plaatjes deed of met cirkels met 1 open kant), kijken in oren met lampje, luisteren naar longen / hart, stukje rennen, hinkelen, blokjes nabouwen, rondje tekenen op papier, en als laatste: de prik. de 2 vaccins in 1 spuit, in de bovenarm. Dochter vond het erg pijnlijk; bleef ook lang huilen (wat ze normaal niet zo doet)

caroro

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

22-10-2009 om 15:57

Terug laten prikken

Mijn oudste maakte er geen probleem van dat hij een prik zou krijgen. Mijn middelste vond het echter helemaal niet leuk. Ik heb haar daarom voorgesteld een prik uit haar (speelgoed)dokterskoffertje mee te nemen. Ging geweldig! De dokter speelde helemaal mee, stelde zich vreselijk aan enz. Dolle boel. Bij de jongste heb ik dat weer gedaan.
Het was trouwens wel elke keer eerst geprikt worden, en daarna terugprikken.

Linda99

Linda99

23-10-2009 om 11:13

Ging wel

Bij oudste vertelden we dat ze "grote meiden-prikken" ging krijgen. Dat maakte het natuurlijk wel bijzonder. Op het moment zelf was het wel even stevig vasthouden maar een groot drama werd het gelukkig niet.

Ogentest werd bij haar geloof ik wel rond die leeftijd gedaan maar bij jongste is ie de afgelopen keer al gedaan. Prikken moet ze nog krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.