Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sita

sita

02-07-2009 om 11:28

Laatste schooldag basisschool...snik

vandaag is de laatste dag dat mijn dochter naar de basisschool gaat en ik voel me zo weemoedig....
Vind het best moeilijk dat deze periode zo snel voorbij is gegaan...Ik heb het idee dat zij zich sneller ontwikkelt qua veranderingen dat ik kan bijbenen...
Herkennen jullie dit ook? Of ben ik nu weer zo'n emotioneel wezen )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

02-07-2009 om 12:25

Hier moet zoon nog drie weken en dan zijn wij, jippie, van die basisschool af. Er zijn de laatste twee jaar toch te veel dingen gebeurd die ons dat gevoel geven. Jongste die van school gewisseld is doet het lekker en op dit moment zal ik die school wel gaan missen als ze naar de brugklas gaat.

Brianna F

Brianna F

02-07-2009 om 12:54

Snotter

telkens weer, laatste dag creche, laatste dag bsisschool, laatste dag voortgezet onderwijs, telkens die weemoed dat weer een periode is afgesloten en dat het veel te snel is gegaan. En waarom heb ik er niet meer van genoten, het komt nooit meer terug etc. etc. etc.

Martien

Martien

02-07-2009 om 13:29

Knoop in de maag

Maandagavond was er een afscheidsreceptie voor de 6des. Ik kreeg het toch knap lastig.
Nu moeten we ze afgeven binnen 2 maand aan het vo, vreselijk.
Zijzelf vindt het allemaal niet erg, hooguit wat spannend omdat alles nieuw zal zijn.
Sterkte

Fiegel

Fiegel

02-07-2009 om 13:40

Niks te snikken....

vind ik dan, dochter is toe aan de brugklas! Zoon over een jaar naar de brugklas en dan zijn wij van de basisschool af. Het was een goeie en fijne school, maar ik raak het een beetje beu.... Zal blij zijn als ze allebei op het voortgezet onderwijs zitten! Ik vind het basisonderwijs veel te kneuterig...

Jade

Jade

02-07-2009 om 17:25

Emotioneel wezen...

...we kunnen mekaar de hand schudden

2 jaar geleden ging mijn oudste van de basisschool, ik knipper met de ogen en na de zomer gaat mijn jongste naar groep 7 (oké oké het is dan wel geen groep 8, maar toch....

De jaren zijn voorbij gevlogen, onvoorstelbaar.....

en dan komt er ook nog een afscheidsfeest met bijbehorend lied.... Nou dat gaat vast niet lukken bij deze moeder om mee te zingen...

Weemoedig

ik vind het allemaal maar matig leuk....
zoon gaat naar dezelfde middelbare school waar zijn vader en ik vijfentwintig jaar geleden ook hebben rondgelopen, dus de kennismakingsdagen daar waren om een andere reden ook al zo vreselijk weemoedig.

En dan volgende week afscheid van de basisschool.... o, ik ben er nog helemaal niet aan toe! Kind wel, is klaar voor deze stap, maar ik niet.....
Dit laatste jaar was een fantastisch jaar, wat mij betreft doet 'ie het nog een keer over.... maar ik betwijfel eigenlijk of ik er volgend jaar wel klaar voor zou zijn. Ach, natuurlijk is het ook allemaal goed zoals het gaat, fijne basisschooltijd gehad, klaar voor de volgende fase.

Ik loop al dagen met een knoop in m'n maag. Heb het gevoel dat ik even niet goed heb opgelet, even met m'n ogen geknipperd en het kind is klaar met de basisschool. Ik wil nog een keer!

Nog een weekje.... zakdoek bij de hand houden en bakken ijs inslaan om mijn weemoedige bui weg te eten.... En maar enthousiast doen naar m'n kind....

snik.
erykah

Hier ook emotioneel

18 jaar hebben we op de basisschool rondgelopen,en afgelopen maandag had jongste dochter de eindmusical.
het idee alleen al,NOOIT MEER de basisschool,nooit meer even binnenlopen om te zien waar kind mee bezig is,nooit meer alle leraren kennen,knoop in mijn maag hoor.ons kleintje is nu ook groot..............

Dubbel gevoel

Geen weemoedig of spijtig gevoel omdat het laatste jaar écht niet leuk is geweest voor mijn zoon op de basisschool. Hij is er zelf heel erg aan toe maar ik denk dat ik toch wel iets weg moet slikken volgende week bij de musical. En zeker als wij als ouders het lied gaan zingen voor onze kinderen. Want ze worden dan toch ook wel weer echt groot en moet je ze weer verder los laten, de grote "boze" wereld in. Op de basisschool ken je de leerkrachten en de meeste klasgenoten van je kinderen en dat ligt op het vo toch wel anders denk ik. Maar hier nog een dochter die na de vakantie naar groep 5 gaat dus we hebben nog even.
En dan speelt bij mij het gevoel dat het niet veel gescheeld heeft (door mijn hersenbloeding) of ik had het helemaal niet meegemaakt of op een geheel andere manier ook mee. Erg dubbele gevoelens dus aan de ene kant de blijdschap dat ik mijn zoon kan zien in de musical en aan de andere kant brengt dat ook de nodige emoties naar de oppervlakte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.