Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 13:02

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 12:48:

[..]

Tja, kinderen praten ook vaak na wat ze thuis horen, het zegt mij dus wel iets over de opvoeding als een 4 jarige met zulke uitspraken komt.

Nou niet van hier thuis iig.. Je kunt van mij veel zeggen, maar ik leer mijn kinderen respect te hebben voor iedere laag van de samenleving. Dat een kind van 2 of 3 de vergelijking maakt tussen een niqab en een spook vind ik nog niet eens zo raar. Het heeft dezelfde vorm. En op dat moment vond ik het grappig, maar ik leg dan wel uit hoe het zit.

Ik praat heel veel met mijn jonge kinderen over moeilijke onderwerpen en leg dan uit wat wel of niet kan. Maar ook volwassenen kunnen nog veel leren. Toen ik vorig jaar als ras Rotterdamse een relatie kreeg met een gereformeerde, toen had hij ook zo af en toe wel eens iets van hey kan wel ff wat minder he. De gvd's en het gebruik van Jezus als afkeuring was eigenlijk heel normaal. Maar heb me aangepast en kan wel zeggen dat ik in mijn taalgebruik een stuk milder ben geworden.

Net als mijn oudste zoon onze overbuurman buurman kerstman noemde. Maar dat is dan blijkbaar minder erg. 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 13:03

Moxxie schreef op 03-08-2022 om 12:51:

Zullen we dit topic gewoon luchtig en grappig houden?

Ok 

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 12:48:

[..]

Tja, kinderen praten ook vaak na wat ze thuis horen, het zegt mij dus wel iets over de opvoeding als een 4 jarige met zulke uitspraken komt.

Nou, als je op basis van dit topic een conclusie zou kunnen trekken, is dit toch wel dat kinderen iets aannemen, dit zeggen en men vindt het grappig of genant omdat het in de realiteit totaal anders in elkaar steekt.

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 12:48:

[..]

Tja, kinderen praten ook vaak na wat ze thuis horen, het zegt mij dus wel iets over de opvoeding als een 4 jarige met zulke uitspraken komt.

de link tussen zwarte Piet en donkere mensen leggen kinderen echt wel zelf hoor, dat hoeft geen racistische ouder ze voor te doen. 

nlies schreef op 03-08-2022 om 12:15:

[..]

Kinderen van 2 leren dat dat niet mag?

Kinderen van 2 en wat ouder reageren niet zoals volwassenen. Je kunt Kleine Marietje vertellen dat als ze ooit donkere/gehandicapte of anders geklede mensen ziet dat ze daar niets over mag zeggen. En dan ziet Marietje zo iemand en dan zegt ze heel trots, omdat ze het zo goed onthouden heeft: Over die meneer/ mevrouw mag ik niets zeggen he mama?

Met 2 begin je zodat je kind van 4 jou niet meer kan verrassen. 

Neefje van 3 jaar was bij ons op bezoek. En het gesprek ging even over god. Zegt hij ineens; 'oja god ken ik, zijn achternaam is verdomme'. Dat had hij wel eens opgevangen van papa   

Pubers kunnen er ook wat van…….
Als twintiger gingen vriend en ik nog even naar het strand op een warme dag. Zegt een puber hardop: “die heeft lang in het gips gezeten”. Ik vind hem nog steeds leuk want ga pigmentloos door het leven.

mijn oudste is bijna 3,5 en mijn jongste is 1,5. Laatst zaten ze samen in de bakfiets en mijn jongste zat telkens met haar handje bij het gezicht van de oudste. Zegt de oudste: mama, ze zit de hele tijd in mijn gezicht, maar ik wil gewoon even tijd voor mezelf 😂

KnorrendKitten schreef op 03-08-2022 om 13:52:

Pubers kunnen er ook wat van…….
Als twintiger gingen vriend en ik nog even naar het strand op een warme dag. Zegt een puber hardop: “die heeft lang in het gips gezeten”. Ik vind hem nog steeds leuk want ga pigmentloos door het leven.

Deze heb ik wel eens van een kerel van zestig gehoord. Dat ik goed liep, voor iemand die net uit het gips is.

Overigens snap ik sommige dingen wel maar tegen iemand zeggen dat die eruit ziet als poep weer niet. Mensen zien eruit als mens. Als je kind een mens en een drol niet kan onderscheiden is het hoog tijd voor een bezoekje aan de oogarts.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 14:08

MamaE schreef op 03-08-2022 om 14:04:

[..]

Deze heb ik wel eens van een kerel van zestig gehoord. Dat ik goed liep, voor iemand die net uit het gips is.

Overigens snap ik sommige dingen wel maar tegen iemand zeggen dat die eruit ziet als poep weer niet. Mensen zien eruit als mens. Als je kind een mens en een drol niet kan onderscheiden is het hoog tijd voor een bezoekje aan de oogarts.

Dat vind ik persoonlijk erger dan de vergelijking tussen een spook en een niqab. 

Maar goed, we gingen het hier gezellig houden. En ik ben door de gênante of leuke quites heen. Ze zijn er wel, maar ben ze vergeten.

Kind had een vriendinnetje (toen vier) te spelen. Man kwam thuis uit werk. Vraagt dat meisje waar haar andere twee papa's blijven. Blijkbaar dacht ze dat ik drie kerels had getrouwd omdat ik drie ringen om had.

Vanmorgen nog, bij de tandarts...zoon (15 jaar) mopperde dat hij zo vroeg uit bed moest voor de afspraak, tandarts zegt daarop: heb je een lekker lange vakantiedag! Ik zeg daarop: kun je lekker helpen in het huishouden met stofzuigen, dweilen,........Waarop de assistente zoon aantikt en zegt:  je moeder is zeker de leukste thuis?! Waarop zoon adrem antwoord: ze is niet alleen de clown maar het hele circus.  

We lagen allemaal helemaal dubbel.

Roze_Hommel schreef op 03-08-2022 om 13:45:

Neefje van 3 jaar was bij ons op bezoek. En het gesprek ging even over god. Zegt hij ineens; 'oja god ken ik, zijn achternaam is verdomme'. Dat had hij wel eens opgevangen van papa

🤣

Een leerling van de school waar ik werkte was ervan overtuigd dat God een vrouw was. "Want mensen zeggen altijd Oma God". (O my God).

‐------------

Mijn zoon was een jaar of 6 toen hij zei: "Ik heb pijn aan het plafond van mijn mond!" 
(Zijn gehemelte).

"Het regent omhoog" (fontein)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.