Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tigerfeet

Tigerfeet

09-05-2012 om 15:43

Leuke jongensfilm 10-11 jaar

Voor een lowbudget verjaarsfeestje heb ik besloten een minibiosje thuis te maken. Nu komen er kinderen die alles al gezien hebben, en ook kinderen die niet zoveel gewend zijn en ben ik op zoek naar een leuke spannende stoere film die niet te eng is.
Ik bedacht me dat het ook best(of juist) een oudere film mocht zijn omdat kinderen hem dan juist niet kennen. En ineens moest ik aan de film 1492 denken door dem ooie muziek van Vangelis, maar heb hem zelf nooit gezien. Of iets in de stijl van de Pirates, maar die dan weer niet want die kent iedereen wel

Tigerfeet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm

Indiana jones and the last crusade, Star Wars, Spiderman 1, 2 en 3, the Gremlins. Jurassic parc 1, 2 en 3. Zoiets misschien?

Mijn kinderen vinden die films erg leuk. Ik heb ze nog nooit aan vriendjes laten zien. De leeftijdsindicatie is meestal 12+. En dat vind ik toch lastig. Mijn kinderen vinden die films trouwens echt niet eng.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Irene

Irene

09-05-2012 om 16:22

Leuke film

'the Goonies" van Spielberg, erg leuke film voor jongens van die leeftijd!

Jeugdsentiment!

Wat dacht je van Ghostbusters of E.T.? Allebei grote successen bij mijn kinderen. En helemaal niet vervelend om nog eens te bekijken .
Engeltje

Geerdien

Geerdien

09-05-2012 om 17:45

Back to the future

op wikipedia vond ik nog bugsy malone, karate kid, free willy

Jessica O

Jessica O

09-05-2012 om 19:14

Toevallig

hadden we het er vanavond onder het eten nog over. Zoonlief (bijna 9) wil nog graag meer starwars en indiana jones zien. Volgende week vakantie, dus dat gaan ze dan lekker doen!

Wat ik zelf vroeger echt niks vond was de gremlins, misschien is dat iets?

Fiorucci

Fiorucci

09-05-2012 om 19:34

Van alles

Gremlins, Ghostbusters, Indiana Jones...Close Encounters vonden mijn jongens ook leuk.

Kung fu hustle

Extreem gewelddadig, maar omdat het complete slapstick is denk ik dat het met de schadelijkheid erg meevalt en hopelijk vindt de kijkwijzer dat ook. Van dezelfde makers is trouwens Shaolin Soccer, ook erg grappig, maar KFH is leuker.
Beide recente films, maar vziw niet erg bekend.

Waarschuwing, omdat ik er ineens aan denken moet: ik zag toevallig dat de film Kick Ass volgende week op tv komt. Ook veel slapstickgeweld, maar ook een paar echt wat naardere scenes en dus af te raden, naar mijn idee.

Overigens bedenk ik me nu ineens dat wij vroeger allemaal wild waren van de films van Bud Spencer en Terence Hill. Bij ons was in de buurt eens in de maand een voorstelling in een schooltje, vaak dan zo'n film. Daarna zat je dan wel met een groep stuiterende kindertjes, dus dat is wel een nadeel.

Ghostbusters vind ik een hele goede suggestie trouwens. Men in Black zou ook nog kunnen, maar de kans dat ze die gezien hebben is groter.

Groeten,

Temet

Geerdien

Geerdien

09-05-2012 om 21:53

Ook nog

Blues Brothers!

liedewij

liedewij

09-05-2012 om 22:35

Jaws

heeft onze 11 jarige zoon net gezien op een feestje. Hij was enthousiast.

Tigerfeet

Tigerfeet

10-05-2012 om 14:21

Ik ga denk ik voor.........

Back to the Future, jaws is voor sommigen te eng. Spiderman kennen een aantal al. Grote kans dat ze bttf niet kennen. Helemaal bedankt voor het meedenken, nu nog zien waar ik die film op dek op kan tikken. Illegaal zal het haast wel lukken, maar misschien ook wel legaal
Nu nog op zoek naar van de popcorn bekers en het liefst ook MC donalds drinkbekers, moet uiteraard low budget

tigerfeet

dihanne

dihanne

10-05-2012 om 14:21

Holes / gaten

de film Holes (nederlandse titel: gaten) vind ik heel goed.

gaat over jongen die door een merkwaardig voorval in een heel merkwaardig strafkamp terecht komt.

is spannend, zit humor in, gaat over vriendschap, en loopt goed af

naar het boek van Louis Sachar (boek is ook erg goed)

groetjes
Dihanne

margje van dijk

margje van dijk

10-05-2012 om 15:03

Ook gedaan

Ik heb hier destijds ook om advies gevraagd, en ik heb ook Back to the Future gekozen. Gewoon voor 5 euro of iets dergelijks bij bol.com besteld geloof ik. (Ik ben niet zo van het downloaden). Volgende dag in huis. Of nee, ik had de hele set gekocht geloof ik (incl vervolgdelen). Maar die vervolgdelen zijn een stuk minder leuk.

Twee jongens hadden hem al gezien maar vonden het prima om 'm nog een keer te kijken. Was echt een succes.

Ook toen werd al 'Goonies' genoemd als een leuk alternatief, die heb ik meebesteld en hebben we later nog eens gekeken. Maar daar vonden we werkelijk helemaal niets aan. Dus smaken verschillen wel.

Indiana Jones komt om de haverklap op TV tegenwoordig dus dat zou ik ook zeker niet doen.

Jaws dan nog eerder, of Blues Brothers inderdaad. Maar goed, je hebt nou al Back to the Future, een hele goede keus

Margje

De goonies vonden ze hier heel leuk maar

die is pas nog op tv geweest.
jumanji
beethoven
herbie( die volkswagen kever )vonden ze ook erg leuk.
Indiana jones

Seej

Seej

13-05-2012 om 01:12

Neverending story

Heel erg leuke film, misschien een idee: the neverending story. Verder hebben we hier pas nog de film Scheepsjongens van Bontekoe gekeken, viel ook in de smaak.

Tihama

Tihama

13-05-2012 om 18:42

Nog een paar

Spy Kids (1 tot en met 4) (2 kinderen moeten de wereld redden als spion)
Stormbreaker (jongenvan 14 wordt spion tegen wil en dank)

Police Academy (kinderen hier kwamen niet meer bij)

Fast & Furious-reeks (veel snelle auto's en races)
Johnny English

Kapitein Rob

Top Gun

Ik vind Indiana Jones nog te heftig. Onlangs weer gekeken met zoon van 14, voor dochter van 11 nog te vroeg.

Ik check trouwens altijd op IMBD de Parent Advisory. Daar worden de enge scenes gewoon in detail beschreven zodat je goed kunt beoordelen of het acceptabel is. Amerikanen hebben namelijk nogal eens de neiging om een film een hoge leeftijdskeuring te geven, vanwege een paar blote borsten en een film waar de doden bij bosjes vallen krijgt dan een 'alle leeftijden'. Die Parent Advisory beschrijft de scenes zelf.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.