Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke musea voor kind in groep 4


dit is ook een leuk overzicht
https://museumjeugduniversiteit.nl/

leuke musea allemaal meschien bezoek ik er ook enkele als ik terug in nederland ben

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 00:25

Gsleutel schreef op 11-09-2022 om 21:28:

Mijn dochter (met groep 4) gaat over 2 weken naar Naturalis (ze wil naar de Oceaan expeditie). Ook staat Corpus al lange tijd op het verlanglijstje (maar zij heeft nogal een fascinatie voor het menselijk lichaam).

Het Zuiderzeemuseum is ook favoriet. Daar hebben we afgelopen zomer (op vakantie) museumkaarten aangeschaft, dus ik ga dit draadje zeker in de gaten houden voor alle tips!

Hoop dat ze Corpus wat vind. Mijn zoon wilde er ook graag heen, maar kwam er enorm teleurgesteld uit. Wij allemaal trouwens. De entreeprijs is veel te hoog voor wat je krijgt. Het is echt een oude bende en heel amateuristisch in elkaar gezet.

Er is een klein interactief deel, maar helaas werkte de helft van de machines niet.

Bijtje82 schreef op 12-09-2022 om 00:25:

[..]

Hoop dat ze Corpus wat vind. Mijn zoon wilde er ook graag heen, maar kwam er enorm teleurgesteld uit. Wij allemaal trouwens. De entreeprijs is veel te hoog voor wat je krijgt. Het is echt een oude bende en heel amateuristisch in elkaar gezet.

Er is een klein interactief deel, maar helaas werkte de helft van de machines niet.

Gelukkig, ben ik niet de enige, ik vond het ook een diepe teleurstelling. Dat interactieve deel is gewoon waardeloos zeker met kleinere kinderen, gewoon omdat alles ingesteld is op pubers/volwassenen, ze kunnen fysiek gewoon niets doen omdat ze te klein zijn.

Corpus zou ik aan niemand aanraden er zijn veel leukere dingen te doen in de omgeving. 

Space Expo in Noordwijk bijvoorbeeld

Naturalis en het Muiderslot (daar hebben ze een hele leuke speurtocht voor kinderen). 

Museon/ Omniversum (OnePlanet) in Den Haag, Archeon in Alphen a/d Rijn, Naturalis, Nemo, stoomtrein Hoorn Medemblik en dan bijv ook naar het Bakkerij Museum in Medemblik en het museum van de 20ste eeuw in Hoorn. 

Ik dacht dat Corpus pas toegankelijk was vanaf 8 jaar? Kennelijk niet (meer), als ik lees dat jullie jonge kinderen er niet veel aan vonden. Dochter is er wel eens met school heen geweest, van haar geen klachten gehoord, maar een uitje onder schooltijd is natuurlijk altijd leuk. 
Nemo is inderdaad een gekkenhuis in de vakanties dus geen gek idee om met een studiedag te gaan, maar misschien wat ver van Tilburg. Wel vlakbij het station, dat is wel weer handig. Naturalis is ook te belopen vanaf het treinstation. Heel mooi verbouwd en nu denk ik aantrekkelijker voor jonge kinderen dan het eerder was. 

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 08:31

Lees de Corpus reviews maar eens en je weet genoeg. 🤐

archeon!

Museum Volkenkunde in Leiden heeft een leuke tijdelijke expositie voor jonge kinderen: https://www.volkenkunde.nl/nl/zien-en-doen/tentoonstellingen/dierenacademie

Ik was er een paar weken terug met mijn neefje van 7 en mijn dochter van bijna 4. Ze vonden het allebei heel leuk!

Maar op een studiedag zou ik misschien inderdaad een van de grote, drukke musea kiezen, zoals Naturalis of Nemo. Museum Volkenkunde is ook in het weekend niet druk. 

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 09:32

Ik zit ook nog een beetje rond te kijken. Komt het motion tegen in Eindhoven, ken het verder niet maar zit er wel leuk uit. 

Verder is er nog dat museum waarin alles een ander perspectief heeft, weet even zo snel niet hoe het heet. 

Rotterdam heeft trouwens ook een paar hele leuke musea en is heel goed te doen met de trein en metro. Maritiem museum, de euromast. En er is nog een ander soort van miniatuur museum. Ennje kunt in een kubuswoning kijken, ook wel leuk om eens te zien.

Ik als Rotterdamse ben absoluut geen fan van Rotterdam zelf als stad, maar er is wel genoeg leuks te doen.

Renmuis schreef op 12-09-2022 om 09:16:

Museum Volkenkunde in Leiden heeft een leuke tijdelijke expositie voor jonge kinderen: https://www.volkenkunde.nl/nl/zien-en-doen/tentoonstellingen/dierenacademie

Ik was er een paar weken terug met mijn neefje van 7 en mijn dochter van bijna 4. Ze vonden het allebei heel leuk!

Maar op een studiedag zou ik misschien inderdaad een van de grote, drukke musea kiezen, zoals Naturalis of Nemo. Museum Volkenkunde is ook in het weekend niet druk.

Dit was bij ons de absolute nummer 1 toen de kinderen klein waren. Ze hebben ook leuke opdrachten voor kinderen van verschillende leeftijden. Vooral de mummies!

Pief schreef op 12-09-2022 om 11:39:

[..]

Dit was bij ons de absolute nummer 1 toen de kinderen klein waren. Ze hebben ook leuke opdrachten voor kinderen van verschillende leeftijden. Vooral de mummies!

Bedoel je niet het Rijksmuseum voor de Oudheid (Egypte, Grieken, Romeinen)?

Wat ik wel een aanrader vind met kinderen is het Drents Museum in Assen. En verder:

  • Aviodrome 
  • Openluchtmuseum 
  • Geofort (Herwijnen, niet makkelijk bereikbaar met het OV volgens mij)
  • PreHistorisch Dorp 
  • NEMO idd
  • Beeld en Geluid 
  • Muiderslot en met de boot naar Forteiland Pampus (met mooi weer)
  • Archeon
  • Naturalis

 

Biebeltje schreef op 12-09-2022 om 11:52:

[..]

Bedoel je niet het Rijksmuseum voor de Oudheid (Egypte, Grieken, Romeinen)?

Wat ik wel een aanrader vind met kinderen is het Drents Museum in Assen. En verder:

  • Aviodrome
  • Openluchtmuseum
  • Geofort (Herwijnen, niet makkelijk bereikbaar met het OV volgens mij)
  • PreHistorisch Dorp
  • NEMO idd
  • Beeld en Geluid
  • Muiderslot en met de boot naar Forteiland Pampus (met mooi weer)
  • Archeon
  • Naturalis

O ja, inderdaad! 

Museum volkenkunde en rijksmuseum van oudheden zijn beide leuk. In Leiden heb je ook nog museum boerhaave, over wetenschapsgeschiedenis, menselijk lichaam, etc. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.