Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke musea voor kind in groep 4


Het miniatuurgebeuren in Rotterdam heet Miniworld. Best leuk inderdaad, hoewel niet in de categorie Naturalis of Openluchtmuseum. Museumjaarkaart niet geldig vziw.

Gee013

Gee013

12-09-2022 om 15:24 Topicstarter

Wauw, wat een berg reacties. Super! Leiden klinkt ook tof, ze houdt wel van leuke opdrachten en speurtochten enzo. Had ik zelf nooit aan gedacht dus dank voor de tip! 

We hebben nog 2 weken, dus ik ga alles eens op m'n gemak bekijken. 

Temet schreef op 12-09-2022 om 14:14:

Het miniatuurgebeuren in Rotterdam heet Miniworld. Best leuk inderdaad, hoewel niet in de categorie Naturalis of Openluchtmuseum. Museumjaarkaart niet geldig vziw.

En echt voor een uurtje ofzo echt niet langer. Maar goed te combineren met het maritiem museum 

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 16:04

Decembermamma schreef op 12-09-2022 om 15:59:

[..]

En echt voor een uurtje ofzo echt niet langer. Maar goed te combineren met het maritiem museum

Ik ben in beiden nooit geweest, dus heb geen idee eigenlijk of ze heel leuk zijn. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-09-2022 om 16:22

MamaE schreef op 12-09-2022 om 13:31:

Museum volkenkunde en rijksmuseum van oudheden zijn beide leuk. In Leiden heb je ook nog museum boerhaave, over wetenschapsgeschiedenis, menselijk lichaam, etc.

En klein molenmuseum de Valk. En alles ligt in een straal van een paar honderd meter van elkaar. 

https://molenmuseumdevalk.nl/bezoekersinformatie

miniworld zou ik niet doen als dagactiviteit. Maritime museum is leuk, net als mariniers museum en natuurhistorisch museum.

Mijn dochter vond porseleine flesch in delft leuk. Zijn daar geweest nadat ze op school over delfts blauw hadden gehad.

Geofort in Herwijnen is ook leuk!

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 19:12

citroentje schreef op 12-09-2022 om 18:49:

Geofort in Herwijnen is ook leuk!

Heel leuk idd, alleen niet handig met OV. 

Tenzij je buiten de spits om gaat en de fiets pakt. Dan zijn er hier in de omgeving verschillende mooie routes te fietsen.

Ik doe hier wel leuke inspiratie op. Mijn dochter vindt bijna alles leuk. Ook oude kastelen en zo. 

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 19:21

MamaE schreef op 12-09-2022 om 19:17:

Ik doe hier wel leuke inspiratie op. Mijn dochter vindt bijna alles leuk. Ook oude kastelen en zo.

Slot levenseinde is ook leuk. Als je dan vanaf Gorinchem met de waterbus gaat heb je nog een leuk vaartochtje ook. 

Jammere is wel dat je blijkbaar tegenwoordig ook al moet betalen om op het kasteelterrein te komen. Terwijl daar eigenlijk vrij weinig te zien is. 

Bijtje82

Bijtje82

12-09-2022 om 19:22

zucht levertijd, levenseinde.. ik bedoel gewoon Loevestein! 😁 
Die telefoon van mij wil echt niet.

Het kasteel in Helmond, ook heel leuk met speurtochten en zo. Is het kindermuseum van het jaar geweest onlangs. En op loopafstand van het station.

oh ja, ik vond Kasteel Helmond ook leuk!

Leiden kun je wel echt een hele dag van maken en meerdere musea combineren.
Er ligt ook nog een soort burcht op een heuvel, molens, kanalen... Sowieso wel een leuke stad.

Meer in de buurt van Tilburg: in Den Bosch heb je ook het een en ander, o.a. Designmuseum en Noord Brabants museum. Die hebben soms hele leuke kunsttentoonstellingen die ook leuk zijn om met kinderen heen te gaan.

En je kunt in Den Bosch met een rondvaart over de binnenstand doorvaren, dat is erg leuk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.