Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

03-08-2011 om 09:40

Leuke muziek

voor dochter 7 ben ik op zoek naar leuke muziek voor op haar radio, geen kindermuziek, iets waar de andere meiden uit groep 5 ook naar zouden luisteren. Ze heeft al muziek van Glee op de usb staan en dat vindt ze heel leuk, wie heeft nog wat opties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dihanne

dihanne

03-08-2011 om 09:55

Animatiefilmmuziek

Hoi Ayla,

op die leeftijd vond mijn dochter de muziek die zo briljant gebruikt wordt in animatiefilms erg leuk.

Staat ook veel van op Youtube.

Bv. uit de film Madagascar of de Shrek films

de combinatie kijken&luisteren is op die leeftijd heel leuk, en hier werd dan wild door de kamer gedanst.

Je zou eens samen op Youtube kunnen kijken wat ze leuk vindt, en dan die nummer downloaden van een muzieksite.

groetjes
Dihanne

Hitzone

Kom ik weer aan met mijn hitzone. Dat is een serie met hits van dat moment die vooral door kinderen leuk gevonden worden. Inmiddels zijn we aan hitzone 58, zie http://www.bol.com/nl/p/muziek/538-hitzone-58/1000004011408918/index.html
Een moderne versie van Alle 13 goed, zeg maar.
En wat vindt je dochter zelf leuk om te horen?

Kids top 20

En nog een verzamelaar: kids top 20, die heeft ook geregeld nieuwe cd's met hitjes die kinderen leuk vinden: zie bijvoorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/muziek/kids-top-20-summer-2011/1000004011370983/index.html
En onze kinderen hoorden bijvoorbeeld ook onze muziek en muziek bij vriendjes/vriendinnetjes en 3fm, 538 etc. Inmiddels ontdekken ze zelf hun muziek maar dat gaat ook nog vaak via vrienden/vriendinnen (na de vakantie zitten ze allemaal op de middelbare school).

Hier

Dochter is al 9 maar luistert graag naar o.a. Amy McDonald, Ilse de Lange, Adam Lambert, Jessie J. en uiteraarrd alles wat in de top 40 staat. Oh ja, Kinderen voor kinderen vind ze ook nog steeds leuk.

ayla

ayla

03-08-2011 om 11:18

Dank

ik zal vooral de verzamelcd's een opzoeken. Via nichtjes had ze al de muziek van Glee gehoord en dat vond ze leuk, daar heb ik dus al een paar cd's van gedownload. Verder luistert ze vooral met ons mee maar dat is niet echt meidenmuziek. Ze is uit de kindermuziek, ze wil nu iets wat ze kan opzetten als vriendinnen komen spelen, disco etc.

toja

toja

03-08-2011 om 11:44

Dochter van 7

Heeft kinderliedjes nooit zo leuk gevonden. Zij was geen fan van K3, maar van Mika. Verder luistert ze graag naar Caro Emerald en op dit moment naar Justin Bieber.....(brrrrr). Michael Jackson was afgelopen jaar in groep 6 (bij zoon) favoriet. Hier luisteren ze trouwens ook graag naar het foute uur van q-music.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Eigen smaak of wat vriendinnen willen horen?

Bij dat laatste kan ik niet helpen Onze kinderen houden van oa Roltrap naar de maan van Klein Orkest en ze hebben veel van Pater Moeskroen. Is dat iets?

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2011 om 13:32

Van alles

Dochter luistert graag naar Anouk, Adele, het wat pittiger werk dus.

NaShA

NaShA

03-08-2011 om 14:25

Katy perry

is hier ook altijd populair, de laatste hit, last friday night, galmen we saampjes gezellig mee

Evanlyn

Evanlyn

03-08-2011 om 16:38

Rare combi:

Justin Bieber, Bruno Mars, Haendel, Telemann, Vivaldi.

Zelfde als evanlyn

...grappig hoor. Die combinatie van Bruno Mars en klassiek. Tschaikovsky vioolconcert is momenteel favoriet, verder (al heel lang) Beethoven pianoconcerten en symphonieën. Verder Jaap Visser/Joop Fischer, Toon Hermans, Bram Vermeulen.

Zoon (bijna 7)

houdt van Mozart, Vivaldi, Dave Brubeck, Boudewijn de Groot, Skik, de Beatles, ABBA, Boney M., Caro Emerald en Katzenjammer. Kortom hij heeft een eigen keuze gemaakt uit wat ie zoal van ons hoort en trekt zich weinig aan van wat 'hip' is.

Dochter (10) hangt er een beetje tussenin. Luistert zeker wel naar de top-40 of hoe dat tegenwoordig ook heten moge, maar op haar MP3 staan nog steeds old time favorites als Rammstein, Nightwish en Dana Winner (de combinaaatie haha, maar als zij dat nou leuk vindt...)

K3, Justin Bieber en andere ellende vinden ze allebei gelukkig alleen maar om te lachen.

verkeerde topic, solly. Kan een lieve beheerder deze verplaatsen naar Ayla's muziektopic? Bij voorbaat dank!

ayla

ayla

04-08-2011 om 07:30

Haha

dochter luistert ook naar klassiek of naar Abba, the beatles, Queen. Maar daar kun je als 7 jarige niet bij je vriendinnetjes mee aankomen. Dus het verzoek van dochter voor wat meer eigentijdse muziek voor als de dames een disco willen bouwen boven

Vic

Vic

04-08-2011 om 09:36

Iets ouder

Mijn dochter (12) heeft alle jaren '80 muziek 'herontdekt', heel grappig is dat, Duran Duran en Wham!. Meer eigentijds luistert ze o.a. naar Katy Perry, Avril Lavigne, Lady Gaga en Miley Cyrus.

Cindy

Cindy

04-08-2011 om 13:13

Hier ook oudere muziek

zoon van 8 is weg van Whitesnake

NaShA

NaShA

04-08-2011 om 18:53

Hahaha, ja oudere muziek

zo funny, al die huidige figuren die jaren 80 muziek pakken om zelf een nieuwe hit mee te maken....en dan de verbaasde blikken van je kinderen als je ze van voor naar achteren meegalmt! (kén jíj die????)

Jesse_1

Jesse_1

05-08-2011 om 09:57

Hier op school

Zoon houdt van Adele en Bruno Mars. Nick & Simon vindt hij ook erg leuk.
Nick & Simon heeft hij mede van mij, De andere twee van school.
Overigens vinden ze het met name ook leuk om nummers op Youtube op te zoeken (dan heb je dus geen CD nodig - CD's en DVD's zijn ouderwets hoor ik van mijn collega's, tegenwoordig download je alles ).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.