Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke sport voor dochter (6 jaar)

Dochter wordt in juni 6 jaar. Ik had haar opgegeven voor hockey, maar daar is ze uitgeloot. Nu zit ik te denken aan iets anders. Het gaat mij erom dat ze lekker buiten kan sporten, en in een groepsverband iets doet. Ze is sociaal niet heel handig, en ik denk dat het daarom belangrijk is dat ze zoiets doet. Het hoeft niet per se een balsport te zijn, mag wel.

Iemand tips? Ik ben zelf niet zo'n sporter vandaar weinig inspiratie denk ik.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

17-05-2010 om 22:47

Atletiek

Zelf geen ervaring, maar volgens mij is atletiek nou echt een prettige sport, waarbij je als team werkt, maar ook individueel. Ook leuk is volgens mij honkbal / softbal.
Belangrijker is eigenlijk wat ze zelf leuk vindt. Misschien kan ze met een vriendje / vriendinnetje eens iets uitproberen?
Groeten! Maw.

Pippin

Pippin

18-05-2010 om 09:44

Mijn dochter is pas met capoeira begonnen. Heel leuk en ook heel sociaal. Alle oefeningen beginnen in een kring. Ze zijn echt een groep, met allerlei leeftijden en allemaal een ander niveau.

Vera*

Vera*

18-05-2010 om 10:42

In de buurt

We hebben hier in het dorp gelukkig veel sportaanbod maar zelf heb ik ook niet zo'n grote behoefte om stad en land af te rijden om mijn kind naar een exotisch clubje te brengen. Het leuke van sporten in de buurt is dat je er ook weer veel bekenden tegenkomt.
Welke sport je dochter leuk zou vinden hangt van haar zelf af, soms zijn het meer knutseltypes. Individuele sporten kunnen leuk zijn doordat het toch een groepsgebeuren is. Het zwemmen hier is individueel maar het sociale gebeuren eromheen is geweldig leuk.

dihanne

dihanne

18-05-2010 om 10:57

Floorball?

Onze dochter zit op floorball.
Lijkt op ijshockey, maar dan zonder ijs en schaatsen.
Wel binnen dus.
( zie www.nefub.nl)

Het is een laagdrempelige teamsport, iedereen kan direct meedoen. Het is snel en behoorlijk intensief. De sfeer (ook rondom de wedstijden) vind ik sympathiek en sportief.

groet,
Dihanne

Hillary

Hillary

18-05-2010 om 13:16

Voetbal

Mijn dochter zit op voetbal. Zat net als jij te twijfelen wat nou een leuk teamsport buiten was en toen deed ze mee aan het schoolvoetbaltoernooi en vond ze het zo leuk dat ze op voetbal wilde. Ik vond het prima, zoon zat er al en vereniging is lekker om de hoek. Heb haar aangemeld met het idee zie wel hoe lang ze het leuk blijft vinden, maar na de vakantie gaat ze naar de D en begint ze al aan haar derde jaar. Ze zit op een gemengde club, maar hier in de omgeving heb je ook wel verenigingen met een meisjesafdeling of alleen voor meisjes. Maar met voetbal spelen deze meisjes gewoon in dezelfde competitie, dus dat maakt niet zoveel uit. Wel zit dochter bij een vereniging met zeer veel jeugd, waardoor er zeer veel jeugdteams zijn en dus zeer veel niveau's, zodat je niet het risico loopt de enige onhandige te zijn. Je komt dan gewoon in de F12 ofzo.

Of,

geen sport maar wel erg leuk en sociaal: scouting! Dochter van 7 is geen sporter en houdt niet van wedstrijdjes, maar scouting vindt ze erg leuk.

wiggie

wiggie

18-05-2010 om 21:49 Topicstarter

Leuk!

Bedankt voor de tips. Ik ga zeker met dochter overleggen en kijken. Vorig jaar waren we een proefles bij turnen en dat was een DRAMA. Waarom weet ik nog steeds niet, maar dat ze niet wilde was duidelijk.

Honk/softbal lijkt mij ook leuk. Is niet zo ingewikkeld, je hebt tijd om een situatie te overdenken bedoel ik. Daar zal ik eens gaan kijken met haar.

En atletiek lijkt me ook leuk, zal ik eens informeren wat ze hier hebben. Had ik zelf niet aan gedacht. Voetbal zal ik eens checken bij haar.

De andere tips ga ik ff googlen of hier wat in de buurt is. Floorball ken ik niet, maar gaan we onderzoeken.

Dank! Wiggie

Wat lijkt haar zelf leuk?

Dochter ook 6 jaar en is zich nu an het oriƫnteren wat ze wil, ze traint bij diverse sporten die haar leuk lijken een keertje mee (voetbal, judo, turnen, tennis etc)

Turnen en volley

mijn oudste zit op turnen en volley. Ze is motorisch niet heel erg sterk, en ik kan merken dat ze afgelopen jaar motorisch ontzettend vooruit is gegaan. Ze is soepeler geworden door het turnen en haar balgevoel is enorm verbeterd door het volleyballen. Maar het belangrijkste is dat ze er enorm veel plezier in heeft.

Ik zou ook willen adviseren om haar eens een keer hier en daar te laten mee trainen zodat ze zelf kan bepalen wat ze leuk vindt.

Groetjes
Gruffalo

wie o wie??

wie o wie??

24-05-2010 om 10:17

Korfbal

Is misschien ook wel wat. Mijn dochter zit ook op scouting. inderdaad niet echt een sport maar toch. Aikido is ook erg leuk voor 6 jarigen. Succes met kiezen, er is zoveel te doen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.