Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke tips gezocht voor treinreis.

Mijn zoontje van 5 jaar (word in December 6) gaat aanstaande donderdag met opa & oma 4 daagjes naar EuroDisney. Hartstikke leuk voor hem. Nu gaan ze met de trein en dat is een aardige zit en ik wil graag een rugzak met allerlei leuke dingetjes erin voor hem maken zodat hij elk (half) uur er iets uit mag halen.

Jammer genoeg ben ik zelf niet zo creatief en het enige wat ik op dit moment heb is het nieuwe Nickleodeon blad en een flesje drinken met een zakje snoep.

Wie heeft er leuke tips voor mij wat ik allemaal nog meer in de verrassings rugtas kan doen?

Groetjes,

Biancka

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

13-09-2009 om 19:03

Playmobil

althans daar heb ik mijn 3,5 jarige dochter 12 uur mee zoet gehouden in het vliegtuig.
Maar eigenlijk was dat helemaal niet nodig. Het reizen opzich is al spannend, zeker met opa en oma. Mijn dochter vind lange treinreizen gewoon geweldig. Begint praatjes met iedereen. Loopt eens een rondje, vraagt of ik een verhaaltje voor lees en kijkt veel naar buiten.

Raamstickertjes

Hoi, Als wij gaan vliegen, maak ik meestal een paar kleine cadeautjes. Wat in de trein heel goed gaat zijn raamstickertjes (net als in de auto), maar ook een klein kokertje met potloodjes en papier, klein autootje, klein doosje lego of playmobiel, snoepjesdispenser van favorite disneyfiguur. En geloof me, de tijd vliegt echt voorbij hoor!!

Klei

Als wandelen lastig is (drukke trein ofzo) kan klei een goede manier zijn om de energie van de kinderen te kanaliseren. Wel oppassen dat het niet te plakkerige klei is, een keer heb ik een heel compartiment moeten schoonmaken in de Oostenrijkse intercity

Engelandvaarder

Engelandvaarder

14-09-2009 om 12:45

Uren blij...

....met een stukje klei! Bijvoorbeeld om de beurt iets kleien en dan moet de ander raden wat het is (mijn 5-jarige ging met ieder figuurtje minstens een half uur spelen). Als je iets van plasticine meeneemt moet het met viesworden wel meevallen denk ik.
Jose

Wilma

Wilma

14-09-2009 om 16:53

Vantevoren 'bingo'spel maken

(eventueel op de pc) met allemaal vakjes en daarbij een tekeningetje van iets wat ie moet zien. In de trein óf daarbuiten. Varierend van een koe tot een krant en van een mobieltje tot een spoorwegovergang. En zo heel veel vakjes dus. Zijn ze ook wel een tijdje zoet mee en wordt vaak als heel leuk ervaren.

Groetjes,
Wilma

mar

mar

15-09-2009 om 10:07

Vingerhaken/breivork

Al vingerhakend of met een breivork kom je zo'n treinreis prima door. Je kunt een gigantisch lang stuk haken.
Neem een dikke wol of dunne lontwol.

zie www.tientalenten.nl

biancka

biancka

15-09-2009 om 15:50 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt voor de reacties, allemaal. De rugtas zit inmiddels vool met cadeautjes/verrassingen en ik denk dat mijn zoon er heel blij mee zal zijn. Ik hoor donderdagavond of het een succes was

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.