Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke traktatie gezocht

Britt wordt 10 september 4........ en is al begonnen op de basisschool. Het wordt dus ook tijd om iets te gaan bedenken voor de traktaties........ hebben jullie nog leuke ideetjes?
Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weet niet hoe groot de klas is....

...en hoeveel werk je ervan wil maken. Hier was dit:
http://www.party-kids.nl/traktatie.asp?intCategorie=1&intNummer=1909

een enorm succes. Best veel werk, maar ik had (toevallig) hulp. We hebben het met zijn 4en gedaan, ieder één taak, aan de lopende band en toen waren we in een uurtje klaar (45 tractaties). Normaal ben ik erg van de eenvoudige dingen, maar mijn zoon had deze gezien en wilde het héél graag.....toen heb ik maar met de hand over mijn hart gestreken. Hij heeft veel complimenten gehad.
(NB als je dit zou gaan doen: ik klemde het ooglapje onder de veter, en plakte de veter ook niet vast. Dat bleef prima zitten en dan heb je geen geknoei met glzauur op je servetje)

Vishengeltje

soepstengel, dropveter, visje (zo'n blauw haaitje).

Ik had de soepstengels over een zelfgemaakt aquarium gehangen, hingen ze er zeg maar in.

Dropveter en visje zijn de avond van te voren aan elkaar te knopen. Dan bewaren in de koelkast. 's Ochtends moet je de dropveter aan de soepstengel maken. Om de veter niet te lang te laten zijn, draaide ik hem een paar keer om de stengel.

groetjes van Purk

amk

amk

21-08-2009 om 09:40

Purk

waarom in de koelkast?
Dat lijkt mij nu niet zo handig omdat het dan vochtig wordt.

Mamvantwee

Mamvantwee

21-08-2009 om 11:18

Simpel en verantwoord

Ik heb dit van internet, en gemaakt voor de 5e verjaardag van mijn dochter als traktatie op school.

Popcorn-spookjes
- zelfgemaakte of kant-en-klare popcorn (zelfgemaakt kan ook uit de magnetron, daar zijn speciale pakjes voor in de winkel)
- boterhamzakjes vullen met een flinke hand popcorn
- wit servertje over het boterhamzakje vouwen
- servertje en zakje samen dichtbinden met een elastiekje
- met zwarte stift spookoogjes en een (kartel-)mondje tekenen.
- allemaal samen in een mand, klaar!

Hier was het een groot succes, en ik vond het snel te maken. Ook vind ik het gezonder dan de gemiddelde traktatie die ik langs zag komen op school.

groet, Mamvantwee

Amk

ik bedoelde luchtdichte doos in de koelkast. Als je die inelkaar geknoopte dropveters buiten de koelkast houdt, dan breken ze af als je ze de volgende dag aan de stoepstengel wilt knopen.

groetjes van Purk

loontje76

loontje76

22-08-2009 om 21:44 Topicstarter

Leuk

leuke dingen al..... bedankt alvast..... maar meer ideeen zijn natuurlijk altijd welkom.
Leuke site trouwens, daar ga ik ook nog even verder neuzen straks. Of binnenkort.....

Ilva

Ilva

23-08-2009 om 21:20

Bellenblaas

Als je pas 4 wordt zal ik er niet al te veel werk van maken. Er komen nog zooooo veel keren dat je weer iets leuks moet verzinnen. Een die heel simpel is en het altijd goed doet bij die kleintjes is bellenblaas. Kost weinig en geeft heel veel plezier. Wil je er persé iets eetbaars bij doen dan plak je dat er gewoon aan vast.
Moet je eens zien bij het verlaten van de school, al die kinderen bellen blazen, prachtig!

loontje76

loontje76

24-08-2009 om 21:44 Topicstarter

Hmmm

tja, bellenblaas is altijd leuk, maar op psz heeft ze die al zo vaak gekregen....... vind ik eigenlijk niet zo leuk meer. Net als chips uitdelen op school.... wordt ook zo veel gedaan. Blgh....
Ik zoek nog wat originelers eigenlijk. Maar niet al te veel werk...

Rafelkap

Rafelkap

25-08-2009 om 07:15

Vingerpopje

Hebbedingetjes vinden ze ook altijd leuk. Hier een krentenbolletje met stuk soepstengel en daaroverheen een vingerpopje. Ziet er leuk uit. Nee toch, geen chips (mag dat wel)

Ilva

Ilva

26-08-2009 om 11:26

Loontje

Mijn kinderen zijn nooit naar psz of opvang geweest dus ik heb geen idee wat daar zoal uitgedeelt wordt. Als het warm is geef ik ook vaak ijs (1 van mijn kinderen is in juli jarig). Dat is ook altijd groot feest.

mama75

mama75

27-08-2009 om 19:09

Potloodjes + kleurplaat

ik heb een paar jaar geleden voor de oudste op het kdv voor ieder kind 3 kleurpotloden bij elkaar gedaan, kleurplaat erbij, leuk strikje erom en klaar. Je kunt natuurlijk ook een verpakking met die kleine kleurpotloodjes nemen, ligt aan je budget.

Mijn oudste is 7 geworden, die heeft op knikkerzakken met knikkers getrakteerd.

Als jongste 4 wordt heb ik kleine etuitjes van Nijntje met porloodjes erin voor het kdv. Voor de psz moet ik nog iets bedenken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.