Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sjillie

Sjillie

02-12-2008 om 08:00

Leuke uitspraken

Zoon 6 zit naar autorace te kijken. Zusje van 4 vraagt als het afgelopen wie er gewonnen heeft.
Zoon antwoord: "De voorste"

Hahahahahaha, je kon me opvegen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vies

Niet van mijn eigen kinderen maar gisteren op school gehoord:

Meisje (groep 2) vraagt aan haar moeder of een vriendinnetje bij haar binnen mag spelen. Moeder heeft er geen zin in en zegt: "Nee, mama is de hele dag aan het poetsen geweest, alles is net weer helemaal schoon"
Waarop dochterlief even nadenkt en zegt:"als het weer vies is, mag het dan wel?"
Kinderlogica... heerlijk!

Martien

Martien

02-12-2008 om 11:16

Jannet

Hoi,

jongste 9j speelt met vriendje op school. vrienje 'durf jij naar iemand stappen die je niet kent en aanspreken?' jongste 'nee' vriend 'nou ik wel', stapt op een papa af 'hallo'. Jongste denkt na en ziet een kennis zitten ' durf jij op iemand afstappen en jannet zeggen?' (homo) vriendje 'nee', jongste stapt op kennis af 'dag jeanette' reactie 'dag Xanne' Hilarisch hahaha. Vriendjes ogen vielen bijna uit z'n kassen. Jongste heeft dan maar verteld dat die mevrouw echt zo noemt.
Groetjes
Martien

Rembrand

Rembrand

02-12-2008 om 11:30

Martien.

Jij komt vast uit België
M.

kirima

kirima

02-12-2008 om 13:16

Geschreven

Geen uitspraak maar door mijn dochter (9) geschreven. Ze moesten op school allerlei feestdagen opschrijven. Naast de verjaardag, sinterklaas, kerst en pasen stond er ook: autonieuw.
Ik had het echt helemaal niet door en dacht, wat bedoelt ze nou toch, en niemand in de familie heeft een nieuwe auto.... en wat heeft het met feestdag te maken? Ze bedoelde dus Oud en Nieuw.

Hillary

Hillary

02-12-2008 om 13:20

Herrijzenis

Was met dochter (toen 7) op de begraafplaats vorig jaar rond pasen. Ze zat druk in de voorbereidingen voor de eerste communie en de betekenis van pasen was ook uitgebreid aan bod gekomen. Onderweg kwamen we een omgewoeld graf tegen (misschien elders begraven) en ik zei: "goh wat ziet dat er lelijk uit" en dochter zei: "oohh ik weet al wat dat is, die is waarschijnlijk weer opgestaan"

Dagboekperikelen

Sjillie, ik zie het helemaal voor me. Die is echt leuk! En die herrijzenis is helemáál geweldig!!
Ik heb er ook nog eentje, van mijn dochter . Ze heeft vorig jaar een dagboek gekregen, met een slotje. Sleuteltje was (natuurlijk) dag 1 al kwijt, dus nu is het meer een opschrijfboekje.
Als dochter wat groter is, zo beloof ik, krijgt ze een nieuw dagboekje. Dochter helemaal blij en we fantaseren nog wat over hoe je dan het sleuteltje kan bewaren zodat het niet kwijt raakt.
Er is echter nog 1 probleem: wat moet er in het dagboek komen te staan?? Mama, zo vraagt ze, kan jij me dan helpen met het verzinnen van een geheim?? Want ik weet er geen!!
n@nny

Bianca 1971

Bianca 1971

02-12-2008 om 13:47

Rijmen

Mijn 2 dochters van 6 en 8 waren samen rijmpjes aan het verzinnen. "sinterklaas heeft een baard en rijdt op een paard" dat soort werk. Ousdte roept "piet, die zie je niet" Jongste roept "piet is een miet" eeehhhh....

Minnie

Minnie

02-12-2008 om 14:52

Zoogdieren

Ik lag lekker in bed te kroelen met m'n oudste (toen 8).. In een vlaag van moederkloekgevoel vroeg ik hem: "vind je het nou niet raar dat jij uit mijn buik bent gekomen".

Waarop hij antwoordt: "(diepe zucht) ja, dat heb je zo met zoogdieren..."

*plop*

Minnie

MRI

MRI

03-12-2008 om 00:05

Werkruimte

dochter(zeven) en ik fietsen langs een groot huis. Zou jij hier willen wonen? Ja wel een beetje groot. Nou geef niet zeg ik want ik wil ook een ruimte waar ik mijn schilderijen en beelden kan maken.
Euh, zoiets heet een atelier Mama.
I stand corrected.

dochter (vijf) en ik bekijken een knutselboek. Nou dat kunnen we zelf beter, zeg ik.
Mama, die mensen doen ook maar gewoon hun best hoor.
Okay...

MR

Hillary

Hillary

03-12-2008 om 12:22

Mobieltje

Gister tijdens het avondeten hadden we het over of we wel eens de klas waren uit gestuurd op de middelbare school. Zoon (10) vroeg: "en wat gebeurde er dan als je mobieltje af ging in de klas?"

Ook telefoon

Zoon (8) belt vriendje om iets af te spreken. Helaas, vriendje is niet thuis. "Ik was verbonden met het antwoordpreparaat!"

Bastet

Bastet

03-12-2008 om 18:14

Party en co

Ik speel Party en co junior met mijn dochter(8).Op gegeven moment moet zij een woord zodanig omschrijven,dat ik het woord raadt.Dochter:volgens mij is het een dochter van prinses Maxima.Dus ik probeer:Amalia?Offe...Alexia of zoiets?Ik weet het niet precies eigenlijk.Waarop dochter peinzend zegt:Nou,ja,het lijkt er wel een beetje op.Uiteindelijk blijkt het woord wat ik moet raden te zijn: Anorexia....
Bastet

maan.

maan.

03-12-2008 om 18:49

Roggebrood

Ze willen erwtensoep eten en het liefst met zachte witte broodjes, waarop mijn man zegt dat daar eigenlijk roggebrood bij moet.

Dochter (toekomstig vegetarier?) vindt dat geen succes... 'dat is toch zielig voor die roggen als je ze opeet?'

mammie2

mammie2

03-12-2008 om 19:48

Vraag over de sint

Dochter van 7: "Mamma, was de sint ook aanwezig bij mijn geboorte?"

Ik: "Nee, waarom vraag je dat?"

Dochter: "Maar hoe weet hij dan dat ik besta?"

Ik zie de goedheiligman met zijn staf al naast mijn kraambed staan tijdens de persweeen.

P. Pernoot

P. Pernoot

03-12-2008 om 22:11

Kapoentje

Weten jullie wat een kapoentje is? Mijn dochter wel. Dat is een gerestaureerde kip.

Rembrand

Rembrand

03-12-2008 om 23:47

Mijn eigen uitspraak van lang geleden.

Toen ik net een broertje erbij had gekregen kwam de Sint bij ons op school. Het was een bekende van mijn ouders ( wist ik natuurlijk niet ) en hij feliciteerde mij dan ook met de geboorte van broertjelief.
Toen ik thuis kwam heb ik mijn moeder gevraagd of ze ook een geboortekaartje naar Spanje hadden gestuurd
M.

Marmar

Marmar

04-12-2008 om 02:45

Vreemde vogel

Dochter moet een spreekbeurt houden (over schelpen) en heeft wat slordig daarom wat 'belangrijke punten' op een oefenspiekbrief gekrabbeld. Zo kan ze tijdens het oefenen thuis, als ze het even niet meer weet, kijken waar ze nog over moet vertellen.
Ik ben luisteraar tijdens het koken, dus dochter legt de spiekbrief op het aanrecht. Ik kijk en zie onder andere 'schoolskelet' staan. Dus daar vraag ik haar naar. "Oh, dat is een vogel die een schelp stuk maakt door 'm op een steen te gooien om 'm dan op te eten."
We halen het boek erbij omdat ik denk dat ze het woord verkeerd heeft overgeschreven. Er staat 'scholekster'.
Dochter is verbaasd. 'Gister heb ik op pappa geoefend en hij heeft niet gezegd dat een schoolskelet geen vogel is....'

Zak afval

Zoon komt uit school vandaag: "mam, we moeten morgen de surprise meenemen in een zak afval." Ik kijk hem verbaasd aan. Na wat doorvragen blijkt het te gaan om een vuilniszak.
En een uit de oude doos, ook van hem. Uit volle borst zingt hij ipv Sinterklaas kapoentje: "Sinterklaas Computer." Weten jullie gelijk waar zijn interesse ligt.

Tango

Tango

07-12-2008 om 11:33

Racebaan

Tangoman was gisteravond zijn nieuw verworven racebaan aan het opbouwen met twee LOOPINGS erin (mannen blijven nu eenmaal altijd kinderen, maar goed dat hoort in een ander draadje). Dochter van 7 stond erbij en zei: gaaf zeg, die LOEMPIA'S.

Manus

Manus

07-12-2008 om 21:24

Chinees

Mijn 11-jarige zoon gaf gisteren aan dat hij toch wel weer eens Chinees wilde eten. "... mjammie, babi pang pang!"

Manus

Hyves-taal....

zoon zit op de computer een spelletje te doen en roept: mam, ken jij ......?
Ik ; ja die werkt bij mama.
Zoon; o,nou die zegt dat je getikt bent!

Sint

Dochter (7) heeft een meisje in de klas zitten dat uit geloofsovertuiging niet aan Sinterklaas doet. Ze komt bij ons spelen en meldt fijn dat het hier gewoon om een verklede oude man gaat. Oei... denk ik want zoon van 4 staat er ook bij. Dochter gaat met handen in zij staan en spreekt vriendinnetje vermanend toe: "Sinterklaas bestaat wel, want op het werk van mama wist hij mijn naam zonder in het boek te kijken!". Ze was vergeten dat ze een grote naambutton opgespeld had gekregen. Phew.

Martien

Martien

11-12-2008 om 11:51

Erge tieners

Jongste (9j) ziet 2 tieners (15-16j)druk pratend midden op de weg fietsen 'mam, da's toch gevaarlijk'
'ach schat, op die leeftijd zal jij ook wel eens zo dom zijn'
'ja mam, ik zal erg zijn' hahaha, bij deze ben ik verwittigd
Groetjes

irene

irene

17-12-2008 om 12:04

Kip...

Zoon van 8 vraagt bloedserieus: "Mam, hoeveel zijden heeft een kip eigenlijk?" Mam": "Huh, een kip???? Hoezo?". Zoon: "Nou ze zeggen toch, Kip, het meest veelzijdige stukje vlees!?"

Geweldig!

Natalia

Natalia

17-12-2008 om 16:25

Hardlopers

Dochterlief (inmiddels 10) wilde vanaf toen ze nog klein was altijd graag weten waar hardlopers (joggers) toch altijd naar toe gingen......

Zoon heeft in de dierentuin wel eens gevraagd, of struisvogels nou weten dat ze struisvogel zijn of dat wij ze alleen zo noemen.

Een keer - ik in de gang, ongeduldig wachtend - roep ik naar zoon 'ja zeg, ben je nou zover!!!'. Komt zijn koppie om de hoek van de deur gestoken 'ik ben niet ver hoor, ik ben hier!'
Kon je mij opvegen ja. Tot zover maar even,
groetjes!

brigges

brigges

18-12-2008 om 10:58

Crisis is geboren

In het kader van het kerstfeest..

"midden in de winternacht...lalalala...crisis is geboooooren" (dochter 6)

het blijft moeilijk al de benamingen. Bij twijfel of ze nu jezus of kindje moest zingen werd het "jeetje"

en zoon 9 reageerde op mijn kerstgezang in november....stil nou het is nog lang geen jezus...

Jesse_1

Jesse_1

19-12-2008 om 19:12

Net 6

We kijken naar Eurosport:
"Is dit gansspringen?"
Jesse

"Moeder van Barbie"

"Moeder van Barbie"

19-12-2008 om 21:07

Barbiebenen

Dochterlief draagt voor het eerst een huidkleurige panty. Haar eerste reactie na het aantrekken: "Kijk mam, ik heb Barbie benen!

Mamasan

Mamasan

20-12-2008 om 11:55

Modern

Mijn dochter (9) vertelde over de nieuwe auto van haar vader (oud wrak van 27 jaar, noemt het een oldtimer). Hij loopt nog niet altijd helemaal goed. Soms valt hij uit en dan moet papa hem opnieuw 'opstarten'.

Natalia

Natalia

20-12-2008 om 12:36

Navaar

Zoon en papa losten een keer samen een kruiswoordpuzzel op, zo eentje waarbij omcirkelde letters dan onderaan 1 woord vormen. Dat ging, ondanks alles, met de nodige moeite want zoontje kende toen ook nog niet zoveel en papa komt niet uit Nederland. Afijn, na veel vijven en zessen is het klaar. Komt zoontje de keuken ingelopen en zegt peinzend, starend naar de "oplossing": 'nouja, papa en ik zijn wel klaar hoor......... maar wat is nou een 'navaar'???' Hadden ze ergens vogel ipv jager (vraag me niet hoe) ingevuld *grijns* (naJaar). Zoontje nam het me niet in dank af dat ik gierend in elkaar zakte in de keuken.

groetjes, D.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.