Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sjillie

Sjillie

02-12-2008 om 08:00

Leuke uitspraken

Zoon 6 zit naar autorace te kijken. Zusje van 4 vraagt als het afgelopen wie er gewonnen heeft.
Zoon antwoord: "De voorste"

Hahahahahaha, je kon me opvegen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

23-12-2008 om 20:48

Juf

Dochter van 7 kijkt momenteel graag Lingo op televisie. Vanavond was Lingo geheel in kerstsfeer zo ook de presentatrice (hoe heet ze ook alweer?). Zegt dochter: zo zeg die juf heeft ook mooie kleren aan!
Tja het is natuurlijk ook een soort school dat Lingo met al die woordjes.

2008

Onze dochter van 6 was net in tranen. Mama, ik wou maar dat het geen nieuwjaar werd. Ik zal 2008 zo missen!

Guinevere

Guinevere

01-01-2009 om 10:41

Moeder

Zoon van 6 rende gisteren mee naast mijn fiets, een meter of 50. "Mam, mam, stop, ik wil achterop! Ik word hier véél moeder van dan jij!"

Martien

Martien

05-01-2009 om 14:12

Living doll

Op radio weerklinkt het liedje living doll. Oudste luistert vol aandacht en vraagt naderhand wat ze nu eigenlijk aan het zingen waren over hun living (in België wordt dat woord ook weleens ipv salon gebruikt)
Haha wordt tijd dat ze wat Engelse les krijgt
Groetjes

Wasbordje

Mijn zoon van 8 zit op waterpolo. Nu zei er iemand vorige week dat je buik dan zo'n mooi wasbordje wordt van al dat trainen.
Zegt zoon gisteren: mam, is dat echt waar dat mijn buik dan zo'n dashbordje krijgt?
we zaten net in de auto, lol!

Kiezen of delen.

Als ik soms wat ongeduldig tegen mijn zoon zei ,, het is nu kiezen of delen" (en dan er achter aan wat hij dan moets gaan doen. Bijvoorbeeld snel je jas aan of we komen te laat.) Keek hij heel zenuwachtig en nadenkend en riep dan heel snel...doe dan maar kiezen...

Natalia

Natalia

08-01-2009 om 10:14

Onneman en huile

Als de show (op tv) van Javier Guzman wordt aangekondigt kijkt zoontje met een half oog ernaar en vraagt wat een onnemansjoo eigenlijk is? En hij begrijpt echt niet wat er zo grappig aan is, onneman, oneman, het is toch allemaal een pot nat.
Dochter zei vanochtend na het wassen dat ze weer eens de huile de massage ging gebruiken, maar dat dan 'keurig' op zijn oerhollands uitgesproken - huiluh de massaguh, nou mij kon je 'wegdraguh'!

Stelle

Stelle

08-01-2009 om 10:32

Op de vingers getikt

Zoon werd een tijdje flink gepest op school, o.m. door een jongetje dat wel regelmatig met hem thuis speelde.
Ik was het even zat en merkte nogal rancuneus op dat 'die hier even niet meer hoefde te komen spelen.'
Zoon is vergevingsgezinder: 'Nou mam, ik vind wel dat je mensen wat meer een kans moet geven hoor.'

IJzel

dochter van bijna 6 stapt s'ochtends de tuin in en zegt "wat is dit voor bevroren nattigheid ?".

margje van dijk

margje van dijk

09-01-2009 om 22:23

Irritant

(Kopietje uit een PS onder een bericht van mij hieronder

Mijn jongste zoon zit op blokfluitles, en had vanmiddag les (ik zit er altijd bij). Zat-ie te fluiten, heel keurig, maar het ritme klopte niet helemaal. Dus de leraar wijst behulpzaam de noten aan en zegt daarbij: "kort-kort-laaang, kort-kort-laaang...". Mijn zoon stopt met fluiten, kijkt hem strak aan en zegt: "Het irriteert mij wel dat jij er steeds doorheen zit te praten".

Margje

len

len

18-01-2009 om 14:03

Wii en engels

Mam! je mag niet op bak drukken dan kan ik niet meer verder. Je moet op A drukken, snap je dat niet?
Bak? Wat is dat nu weer? Oh, ja, natuurlijk back, weet hij veel dat dit Engels is. Zelfs zonder enige kennis van het Engels, spelen ze toch met de Wii en weten het vaak sneller dan ikzelf...

m@

m@

19-01-2009 om 11:15

Honden kunnen niet lezen

Lopen we net naar school. Zegt mijn oudste van 9: "ik loop over het grasveld naar school". Zegt die van 6: daar ligt hondenpoep. Zegt die van 9: nee hoor, er staat een bordje dat honden hier niet mogen poepen. Zegt die van 6 heel droog en onverstoorbaar: "honden kunnen niet lezen"!

judiths mama

judiths mama

22-01-2009 om 21:41

Opa en skeelers

Judith heeft skeelers voor haar verjaardag gekregen en doet nu niets liever. Op dinsdag komt opa oppassen dus ik zeg: misschien wil opa vanmiddag wel met je skeeleren.
Antwoord: opa heeft toch helemaal geen skeelers?

Waarschuwing: politiek niet correct

Op televisie wordt voor een familie, waarvan de zoon in een rolstoel zit, het huis verbouwd en een lift geinstalleerd. Waarop dochter mijmert: "Hadden wij ook maar een gehandicapte, dan kregen wij ook zo'n mooi huis met een lift". Deze kwam na: "Die jongen is toch niet gehandicapt, hij kan toch praten?". Ja, ik heb het één en ander uit moeten leggen die avond.

Yaron

Yaron

23-01-2009 om 13:24

Arm

Oudste smeert zijn boterham met een mes dat we ooit eens van Blue Band hebben gekregen, op zijn vraag waar dat mes vandaan komt en waarom we dat hebben gekregen antwoord ik dat dat van de boterfabriek komt en dat ze dat leuk vonden om ons te geven. Waarop hij antwoord "We kunnen toch wel zelf een mes kopen, we zijn toch niet arm."

Jade

Jade

23-01-2009 om 20:05

Kleur en smaak.

Mijn dochter moest afgelopen woensdag happen i.v.m. een beugel. Ze had gedacht dat het spul wel naar gips of klei zou smaken, maar dat was niet het geval.

Op mijn vraag "Wat voor smaak had dat spul nou?" kreeg ik als antwoord: "Zoals water geen kleur heeft zo heeft dit spul geen smaak".

Zo zeg......dat vond ik mooi gezegd

Guinevere

Guinevere

24-01-2009 om 10:18

Schoonmoederdrama begint al vroeg

Gisteravond zat zoon van 6 in een geïllustreerd sprookjesboek te bladeren. "Welk sprookje is dit? Sneeuwwitje? Aha, dan is die daar natuurlijk de boze schoonmoeder!".

Hillary

Hillary

24-01-2009 om 16:04

Doet me denken

Het verhaal van Clo doet me denken aan dochters eerste (of eerste bewuste, daarvoor was ze 1,5) vliegreis. Dochter was bijna 8 en bekijkt zeer geinteresseerd het blaadje met veiligheidsvoorschriften en als daarna de instructievideo wordt vertoond let ze zeer goed op. Zo krijg je te zien waar de nooduitgangen zijn en hoe je eruit komt, met opblaasbare glijbanen, behalve bij de vleugels (weet even niet meer hoe dan wel, met een trapje ofzo?). Daarna kijkt dochter naar buiten en merkt dat we bij een vleugel zitten en ze merkt op: "jammer hoor, dat we bij de vleugel zitten, nu mogen wij niet op de glijbaan"

Hemelvaart

Dochter (7 jaar) zegt in de auto "mam, ik ben met Hemelvaart jarig hè". Wat ik bevestigend beantwoord. Daarop vraagt haar broertje (5 jaar) "Wat is Hemelvaart". Oh, zegt dochter "dat is dat Jezus de lucht in gaat"

Karlijn

Karlijn

25-01-2009 om 20:03

Bidden voor het eten

Mijn dochters (4 en 6) gaan naar een pc basisschool. Sinds kort blijven ze over. Er wordt voor het brood eten gebeden. Zegt dochter van 6 thuis ineens: "Nou, ik vind het toch zo raar he, dat bidden. Dan moet je god danken voor het brood. Bedankt toch liever de bakker, die heeft het brood gebakken!!"
Tja, om zoveel nuchterheid kan ik niet heen...

Stelle

Stelle

26-01-2009 om 09:55

Ook incorrect

Alweer een oude, maar moest ik aan denekn ivm de bovenstaande politiek incorrecte:
Rond sint deed de school van zoon mee aan actie schoenendoos (het vullen van een doos met nuttige en leuke dingen voor arme kindjes). Ter illustratie van de armoede op andere delen van de wereld werd er een mooi filmpje getoond van (tevreden ogende) kinderen die spelen met water, zand, modder, karton, zelfgemaakte autootjes, een pop met alleen een romp... Waarop zoon opmerkt: 'Waarom moeten we nou allemaal mooi speelgoed sturen als ze dáár ook al tevreden mee zijn?'
Ook dat leverde 's avonds een Goed Gesprek op

Krijger

Mijn zoon ziet altijd een krijger bij de sloot staan...hij is inmiddels 8 en weet dat het een reiger is...maar een krijger vindt hij toch leuker zegt hij..nou ja als hij maar weet hoe het echt is

Sjillie

Sjillie

29-01-2009 om 23:31

Buikboer

Zoon van ruim 6 zit lekker tegen mij aan op de bank. Mijn buik rommelt even flink.
Zoon kijkt op en zegt: "Ooh, mama jouw buik liet een boertje."

Gr Sjillie

Guinevere

Guinevere

01-02-2009 om 15:39

De juiste route

Vanmorgen zaten we in de auto in de buurt van Rotterdam. Zoon van 6 had al gezegd: "je hoeft niet op de kaart te kijken om de weg te weten, je kunt ook de borden lezen!". En dat deed hij dus.
"d-o-r-d-r-e-c-h-t". "Mama, daar staat: Rechtdoor!"

meiske

meiske

01-02-2009 om 19:50

Breinvries

wanneer je iets kouds te snel eet zoals yoghurt of ijs bij ons is het woord al toegetreden tot de normale vocabulaire

Meiske, hier ook

Maar mijn kinderen noemen het Ijshoofd!

Vic

Vic

06-02-2009 om 16:19

Bloemen verkopen

Zonet twee jongetjes aan de deur met bosjes tulpen. Die kwamen ze verkopen. Ik vroeg of het voor een goed doel was. 'Ja, we sparen voor een DS'. Hahaha ik heb ze veel succes gewenst.

Stelle

Stelle

07-02-2009 om 13:36

Meiske en esmee

En hier heet het Koukop! Mooie alliteratie, maar ik vind Breinvries toch wat poetischer, haha!

Boblijn?

Ik zei tegen mijn dochter (7 jaar) dat ik het kapsel van een vriendinnetje zo leuk vond zitten. Ja mam zei ze, en ze heeft ook een bobsleebaantje. Haha, een boblijn dus. Ze moest er zelf ook erg om lachen na mijn uitleg.

Tattoo's

Zoontje van 4 was naar een feestje geweest en had daar een plaktattoo gekregen waar hij erg trots op was. We moesten heel voorzichtig met hem zijn, vooral in de douche. Zus van 7 waarschuwde al: "Die gaat er toch wel van af hoor". Zoontje was het daar luidruchtig niet mee eens. "Nou" was het antwoord van dochter, "Dat weet ik echt wel want ik heb al zoveel tattoo's in mijn leven gehad".
Haha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.