Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sjillie

Sjillie

02-12-2008 om 08:00

Leuke uitspraken

Zoon 6 zit naar autorace te kijken. Zusje van 4 vraagt als het afgelopen wie er gewonnen heeft.
Zoon antwoord: "De voorste"

Hahahahahaha, je kon me opvegen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

13-02-2009 om 09:43

Sini, ot

Ik heb van je gedroomd vannacht! Ik was een enorm dik boek aan het lezen, en kwam daar de naam Sinilind tegen. Ik weet nog dat ik dacht dat de wereld bijzonder in elkaar zat, dat ik iemand van OOL tegenkwam in zo'n mooi boek. Wat voor boek het was? Beetje Tolkien-achtig, maar dan met minder geweld en meer feel good.

Bellefleur

Bellefleur

13-02-2009 om 17:05

Nee,

ik durf niet zo goed naar zo'n meeting te gaan. Bang dat ik tegenval of zo Al heb ik mijn nick wel goed gekozen: klein, dik en pinnig.
Ik heb mijn nick nog nooit veranderd. Once Bellefleur, always Bellefleur.

es

es

13-02-2009 om 18:13

Gemeentehuis

Mijn dochter in een ruzietje met vriendin: "ga jij maar naar het gemeentehuis, want daar werken alle gemene mensen!

Basterdsuiker

Dochter van 6 at een pannekoek met basterdsuiker. Ze vroeg hoe je dat schreef, basterd. Ik liet het haar zien. "Oooh," zei ze, "ik dacht dat het bastet-suiker was. Dat vind ik eigenlijk veel mooier." Ik wilde natuurlijk weten waarom bastet mooier was. "Nou, dat is de godin van de moeders en de feestjes en de vruchtbaarheid. En basterd is niks."

Lou

Lou

14-02-2009 om 20:00

Mooie auto

Dochter van 7:
"Mam, weet je wat ik mooie auto's vind? Die met zo'n soort puddinkje voorop."
"Puddinkje...?"
"Ja zo'n rondje met van die streepjes, precies zoals wij de pudding in drieën snijden."

groet,

Lou

Geboek?

Ik zit te lezen en zoon wil een spelletje doen.
"Mam hou nou eens op met dat geboek!"

Stelle

Stelle

19-02-2009 om 16:32

Opgegeten

In een kleffe bui zeg ik tegen Zoon: 'Ik vind je zo lief dat ik je wel kan opeten!' Waarop hij me wat wantrouwend aankijkt en zegt: 'Als ik er dan maar niet via je billen weer uit hoef te komen.'

Carnaval

mijn zoontje van 6 heeft n punaiseloop gedaan op school

gula

Buikpijn

mijn arme zoontje loopt al n paar dagen met de dunne.
Zondag zat hij op toilet en hoor ik ineens "mama ik wil mijn eigen poep terug"

gula

joos

joos

24-02-2009 om 09:43

Dochter van 7

zondag verzuchtte ze aan tafel: als je jong bent wil je alles en mag je niks, en als je oud bent mag je alles en wil je niks. Op mijn vraag om een voorbeeld noemde ze het feit dat ze graag een hond wil, maar niet mag. En inderdaad, ik mag wel een hond maar ik wil het niet...

kirima

kirima

24-02-2009 om 10:30

Gula hier net andersom

Grappig, mijn oudste dochter (toen een jaar of 5 denk ik) kwam me een keer waarschuwen toen ik nog op bed lag: mama je moet gauw komen want zusje heeft zo'n gevaarlijk dingetje, ik weet niet hoe het heet, ik geloof een polonaisetje of zo.

Kan er niet uit

mijn oudste was een jaar of 4-5 toen haar opa overleed
toen de deksel dicht ging bij het verzegelen van de kist(ieder kind deed er een) riep ze ineens nou kan opa er niet meer uit. op dat moment voelde ik me behoorlijk opgelaten, nu jaren later kunen we er als familie wel om lachen.

Jade

Jade

24-02-2009 om 18:39

Joos (ot),

geweldig......maar ze heeft inderdaad wel gelijk

Lietje

Lietje

25-02-2009 om 09:01

Kist

Tijd terug bij een begravenis van een verre oom geweest. Mooie blanke houten kist bij de uitvaart. Komen we de volgende dag bij een andere tante, staat daar een mooie blanke houten dekenkist. Vraagt de jongste: "wie ligt er nu in die kist"?
Lietje

Marmar

Marmar

25-02-2009 om 20:39

Lekker belangrijk....

Vandaag verklaarde ik aan dochter, dat pappa wel 'ns niet nadacht. Want hij was de dag ervoor zo'n beetje vergeten dat hij haar na school zou opvangen en was dus niet thuis toen ze daar aankwam. Hij werkt vlak bij en is eigen baas, maar toch... dochter vond het niet leuk om 'm te bellen waar-ie nou bleef.
Dus hij dacht soms wel eens niet na, en hij heeft het érg druk op z'n werk, maar hij vindt toch zijn dochter belangrijker dan zijn werk. Dat zei ik dan ook tegen dochter, en ook dat als ik moest kiezen tussen mijn werk en haar, ik ook voor haar zou kiezen. Want liever je werk kwijt dan je dochter, toch?
Dochter straalde en gaf me een knuffel. Vond dat ik ook belamgrijker voor haar was dan school En toen mompelde ik zoiets van 'dat als pappa moest kiezen tussen zijn werk en mij hij waarschijnlijk z'n werk zou kiezen...'. ('t Is een workaholic.)
Nee hoor, zei dochter, dat heb ik laatst eens aan hem gevraagd en toen zei hij dat hij voor jou zou kiezen en niet voor z'n werk! Zó! Mijn dag was goed!

Sjillie

Sjillie

25-02-2009 om 20:58

Rondjes

Zoon (6 jaar) en ik zijn wat vroeg bij zwemles. We blijven buiten even wachten.
Tegenover het zwembad is een ligfietshandel. Een meneer is een proefrit aan het maken met zo'n fiets en komt steeds langs gefietst.
Na de 4e keer merkt zoon droog op: "Nu zie ik die meneer alweer, het lijkt wel alsof hij rondjes fietst."

School

dochter vroeg toen ze een jaar of 6 was, als ik iets niet meer leuk vind mag ik er dan onderuit, ik zei ja dat kan wel, dacht aan turnen, nou dan wil ik onder school uit, haha.
gr krulleke

Buienrada/er

Zoonlief: "Buienrader da's echt stom! Wat héb je nou aan een programma dat alleen maar raadt waar er regen is???"
"Ehm schat... het is radar, niet rader."

Prulletje

Prulletje

28-02-2009 om 23:11

Minna!

Nu zit er thee op mijn monitor! Hahaha!

Lou

Lou

03-03-2009 om 19:00

Roken

Dochter (7) leest de waarschuwing op een sigarettenpakje: roken is dodelijk. En zegt dan: "Nou, dat zou ik er niet op zetten. Dan verkoop je ze niet. Ik zou erop zetten: roken is lekker."

groet,

Lou

Nee deze dan?

Mijn zoon (6!) vroeg zich gister af hoe of hij ooit een vrouw moest nemen?????

Zo zei hij het letterlijk. Heb hem maar gelijk duidelijk gemaakt dat je geen vrouw neemt maar dat je verliefd wordt hihi

gula

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.