Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sjillie

Sjillie

27-04-2009 om 20:47

Leuke uitspraken

Ik kan de vorige niet meer vinden dus een nieuwe.

Mijn zoon (bijna 7) kwam thuis van de BSo en vertelde dat er een leidster ziek was en dus was er een overvaller......(invaller)

Gr Sjillie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn zoon

wil graag later confetti op muren spuiten (lees, graffiti)

gula

Lou

Lou

30-04-2009 om 20:23

Niet bang

Na een vliegreisje zijn we weer veilig thuis. Vond je het eng in het vliegtuig? informeert iemand bij mijn dochter van 7. "Niet zo", antwoordt ze. "Bij het opstijgen was ik helemáál niet bang, en bij het neerstorten een beetje."

groet,

Lou

Lou

Lou

30-04-2009 om 20:25

Welke tuin

We gingen naar de hortus, ofwel de botanische tuin. Vlak voordat we gaan, vraagt dochter (7): "Gaan we nu naar de mechanische tuin, of naar de Fortis, of is dat hetzelfde?"

groet,

Lou

sidneysheldon

sidneysheldon

03-05-2009 om 21:52

Hier

dochter van 6 vraagt aan mij: mama, wil jij met mij tennisrekken??
(tennissen met een tennisracket, hi hi)

Abby

Abby

12-05-2009 om 16:27

Is de tijd al rijp?

Dochter, bijna 8 (nog 31 dagen)
'mamma?', mag ik je iets vragen, als jij een vriend hebt he..?
'ja ?' (Ik woon keurig samen, al 13 jaar met dezelfde)
'Als jij een vriend hebt..het is eigenlijk wel een hele smerige vraag voor een kind hoor..'
'Wat dan?'
'Hoe weet je dan dat de tijd rijp is..dat je elkaar wilt kussen? Weet jij dat?'
...
'Eh ja..?'

picobello

picobello

13-05-2009 om 20:21

Langzaam aan actie

rijdt een oud mannetje voor ons die niet erg doorrijd;

Dochter " hij heeft zeker sneltevrees".

Polly Shearman

Polly Shearman

15-05-2009 om 12:11

Jaa ik heb er een

middelste zoon is dol op alles wat blinkt, wij noemen hem altijd onze ekster. Hij komt altijd thuis met allerlei mooie steentjes, muntjes en andere glimmende dingen, als je geld verliest op het strand, dan vind hij het voor je terug!

nu had hij zand in zijn oog gekregen en kwam huilend binnen, MAM: er zit zand in mijn eksteroog!

whahah

Bastet

Bastet

15-05-2009 om 19:24

Paddo's

Zoonlief heeft in groep 8 drugsvoorlichting gehad.Dat maakt indruk,merken we al de hele week.Vanavond gaan we fonduen,en hij roept blij: joepie,we hebben ook paddo's!
Bastet

Vanmorgen in de bieb

zelfscan apparaten en n ietwat oudere dame begreep het niet zo goed.
Dus ik het haar uitgelegd en zoonlief vraagt of hij het voor haar zal doen.
Nou dat vond ze wel aardig.

Ja zegt zoonlief, ik help mijn oma ook altijd.

Nou zegt die mevrouw, ik ben ook wel n oma, dat kan je aan mijn haren wel zien.

Jaaa beaamt zoonlief braaf, en aan uw gezicht

Gelukkig kon de mevrouw er om lachen en vond ze dat hij wel gelijk had

gula

De wereld

Dochter inmiddels 12,toen 9.

wij wonen met de wereld op de universiteit.na even doorvragen kwamen we erachter dat ze bedoelde,het universum.

Vliegtuig

Vlak na het vliegtuigongeluk bij Schiphol:
Dochters pakken de bak met auto's om mee te gaan spelen. Er zitten ook een paar vliegtuigen in, een ervan is kapot. Dochter pakt die en zegt enthousiast: Oh, nou kan ik vliegtuigongelukje spelen! En even daarna, peinzend: jammer dat er geen mensen in zitten....

Bastet

Haha, daar moest ik even van lachen!

Boodschappen

Op een dag gaat mijn dochter met mij mee naar de AH en na de booschap komen we thuis met een tas vol boodschappen. Op een gegeven moment komt mijn buurvrouw binnen en ziet dat we boodschappen gehaald hebben. Zegt mijn dochter heel droog die hebben we gekochte bij Albe hen...

En nog altijd gaat ze spelen met haar barbrie in plaats van Barbie. En dat roept ze al vanaf het moment dat ze het woord kon uitspreken.

Maar spachetti is ook zo'n woord waar ze overheen struikeld...spagetie of basgettie

Yabadadooo!

zingt onze zoon vol overgave mee met de radio. We vragen of hij t nog eens zingt en weer; yabadadoo!!
We kijken elkaar aan want nikki de zangeres zingt; What did i do!!!

Figuur

Ik hoor hier nog niet, hij is nog 5, maar zijn opmerking is zo leuk! Onbedoeld hoor, hij kende de figuurlijke betekenis gewoon nog niet:
Pappa: "Reimer, jij bent effe een mooi figuur!"
Reimer: "Ha! Dan ben ik zeker een rechthoek en jij een vierkant!"
hahahahahahahahahaha

Traktatie

Zoon (11)kwam tussen de middag thuis met de verheugende mededeling dat juf dinsdag jarig is. "En weet je waar ze op trakteert?.....cito's!"
(Ja, juf heeft humor)
Zoon: "Maar ik heb al tegen juf gezegd dat ik echt een andere traktatie moet, want ik ben allergisch voor cito's!"

Helaas, juf trapt er niet in

assepoesje

assepoesje

30-05-2009 om 22:56

Brok in de keel

Zoals gebruikelijk zitten we samen op de bank voor het 'verhaal-vóór-naar bed gaan'.
Ik lees: 'hij kreeg een brok in z'n keel'.... 'Weet je eigenlijk wat dat betekent ?' vraag ik.
Ja, dat weet je. De uitleg verbaast me !!
Toen we bij de begrafenis van tante waren had jij dat ook gehad.
Het voelde als een soort rondje in je keel: een soort mini-trampoline, zeg maar. En dat trampolinetje stond dan bol omhoog.
En daardoor had je het gevoel dat je keel dicht zat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.