Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke uitspraken

Nog maar eens een draadje over leuke uitspraken, blijft leuk.

Hier gister zoon (7) afgesproken met een klasgenootje. Op weg naar huis kwamen we langs de plek waar voor kort de school gestaan heeft, maar nu gesloopt is. Beide heren riepen in koor: "Kijk de school is afgesloopt."

In een melige bui zing ik het liedje "Ik ken een liedje dat de mensen irriteert, Ik ken een liedje dat de mensen irriteert, Ik ken een liedje dat de mensen irriteert en dat liedje dat gaat zo" Dan herhaal je dit liedje meerdere malen. Nadat ik het liedje meermaals gezongen heb kijkt zoon op en vraagt verbaas: "Maar mama, HOE gaat dat liedje dan?"

haha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ramadan...

Vorige week vroeg ik mijn zoon van 7 of zijn Turkse klasgenootje ook aan ramadan deed. "Watte, jammer dan??"

Heerlijk, toch!

Gr.
Renate

joos

joos

12-09-2009 om 13:32

Aangevallen

mama, mama, ik ben aangevallen! roept dochter van 7 uit de badkamer. Ik denk aan wespen, spinnen, torren of andersoortige enge beesten en spoed mij naar de badkamer om dochter te redden uit deze benarde situatie. Maar nee, het gaat om iets anders. Dochter staat op de weegschaal en zegt: eerst was ik 25 kilo, en nu 25,1.

Gelukkig hebben we obama nog

uitspraak van mijn dochter van 6,5 (ingegeven door haar moeder die dat af en toe zucht).

margje van dijk

margje van dijk

12-09-2009 om 14:01

Ouder

Jongste (7) leest Dolfje Weerwolfje.
Zoon: "Mem, weet jij hoe oud Dolfje is?".
Ik: "Nee".
Zoon: "Hij is 7!"
Ik: "Goh, net zou oud als jij".
Zoon: "Nou nee, hoor, ik ben 3 maanden ouder dan Dolfje".
Ik: "Hoe weet je dat zo precies?"
Zoon: "Nou, ik ben allang 7, en dat Dolfje 7 jaar werd heb ik pas vorige week gelezen".

Sinterklaas

Zoon (8) wil wel eens weten wat er waar is van het verhaal van de sint. Na een poos sluit hij zelf af met de volgende zin: "Het is maar goed dat ik het nu weet anders had ik later met mijn kinderen toch maar mooi voor niets op cadeautjes zitten wachten."

Prinsjesdag

Ik heb een gesprek met mijn zoon (10) over prinsjesdag. Dat komt goed uit want "toevallig" hadden ze het daar over gehad met een soort van begrijpend lezen. Ja, hij weet er alles van, er wordt dan gesproken over de rijksbegroeting!

Letterlijk

pappa: "jij bent me ook een mooi figuur!"
zoon van net 6: "hahaha dan ben ik zeker een vierkant en jij een rechthoek!"
Zo moet hij ook heel hard lachen over uitspraken die hij hoort en totaal niet snapt omdat hij gewoon letterlijk denkt:
"Dan ben je een dief van je eigen portemonnee" (hier heeft hij een heel scenario voor bedacht, hoe dat dan gaat)
"Dat kan je op je buik schrijven"
"Iemand terugfluiten"
"Soms kan je ze wel achter het behang plakken"
enz

Uitsterven

Oja en laatst hadden we het over ouder worden en toen zei hij dat oma en opa "zooo oud worden, tot ze uitsterven".
Zo zei ook een jongetje in mijn groep 3 een keer wat Goede Vrijdag betekende: "dan is Jezus uitgestorven".

Geerke

"dat kun je op je buik schrijven" werd hier door oudste zoon (nu 7, toen 4) ook heel letterlijk genomen. "maar mama, ik kan helemaal nog niet schrijven!" was zijn verontwaardigde reactie...

mirreke

mirreke

18-09-2009 om 11:51

Ook letterlijk!

Mijn zoon heeft PDD-NOS, en neemt daardoor uitspraken meestal letterlijk, wat vaak tot erg grappige situaties leidt.
Inmiddels wonen we in Duitsland, waardoor hij nu natuurlijk voornamelijk Duits aan het leren lezen en schrijven is. Onlangs stond er een pak melk op het aanrecht dat we in Nederland hadden gekocht.
Verrast door de Nederlandse tekst leest hij wat erop staat om vervolgens heel verontwaardigd te reageren: "Nee, mama, is dat pak halfvol met melk?! Dat is toch niet eerlijk!"
Ik heb zo verschrikkelijk moeten lachen...
- Hij weet wel dat ik hem niet uitlach hoor, hij vindt het juist leuk dat hij zoveel grapjes maakt -

Maxime.M

Maxime.M

22-09-2009 om 23:31

Zoon van 11

Ik heb het met mijn zoon over de kinderen uit zijn klas en dus ook over de meisjes. Hij pest ze wel eens maar zou best een vriendinnetje willen. Dus ik zeg hem, dan moet je vriendelijk tegen de meisjes zijn en ze niet plagen. Zegt mijn zoon "ja maar als ik aardig ben dan gaan ze met me praten en ze willen altijd meteen hun hele levensverhaal vertellen..." haha ik moest er wel om lachen, want het klopt wel (uitzonderingen daargelaten) dat vrouwen/meisjes toch veel meer van praten houden dan jongens.

Maxime

Guinevere

Guinevere

26-09-2009 om 22:47

Evolutietheorie is geland, en lantaarnpalen

Terwijl we terug naar huis reden van een bezoek aan vrienden, heeft onze 7-jarige zoon een verhandeling gehouden over het goed bevestigen van lantaarnpalen in de grond, zodat ze niet kunnen wiebelen. We complimenteren hem over zijn oplossingen die met beton, cement, zand, aarde en gras te maken hebben. Zegt ie: "Ja, slim ben ik he, nog veel slimmer dan een aap zoals jij!".
Overigens schijnen hoge lantaarnpalen gemakkelijker in de grond te plaatsen zijn dan de lagere. De hogere hoeven namelijk minder diep ingegraven te worden, aldus zoon!

Ilva

Ilva

29-09-2009 om 16:40

Kaas

Toen ik het verhaal van de halfvolle melk las moest ik denken aan iets wat jaaaaren geleden gebeuren bij mijn zus thuis. Mijn nichtje zal een jaar of 6-7 zijn geweest.(ze is nu 18) We lunchte bij mijn zus en ze lag kaas op tafel. Ik vraag: Is dit oude kaas? Waarop m'n nichtje heel boos reageerde: Nee, dit is nieuwe kaas, die hebben we vanochtend gekocht!

Pham

Pham

01-10-2009 om 21:04 Topicstarter

Phamzoon eet

ettertjes en wortels!

Hahahahahaha,

Pham

M'rjan

M'rjan

03-10-2009 om 12:41

Fantasie

Onze kinderen hadden een restaurantje gemaakt in de speelkamer en wilden daar het avondeten voor ons serveren. Terwijl we aan de maaltijd zaten danste de jongste serveerster van 6 wat rond als entertainment en vroeg of we graag iemand aan tafel wilden die een beetje met ons zou praten en kletsten en ons gezelschap zou houden. "Ooh", zei mijn man, "een gezelschapsdame, ja dat lijkt me wel leuk". "Oke", zei mijn dochter, "dan haal ik haar nu meteen uit de kelder".

Ik kijk mijn man zogenaamd beschuldigend aan en hij schiet in z'n lach. Aha! Nu weet ik waar die dame zich schuilhoudt!!!

Groetjes,
Marjan

M'rjan

M'rjan

03-10-2009 om 12:45

fantasie kleine aanpassing

Voor de duidelijkheid:
"Oke", zei mijn dochter, "dan haal ik haar nu meteen uit de kelder".

Groetjes,
Marjan

Puberteit

Nog een paar dagen en dan wordt lieszoon 7 jaar. Opeens drong iets tot hem door: "Zo hé, dan ben ik al bijna in de puberteit. Nog maar 5 jaar!"

Waar stammen we van af?

Dochter (8 jaar) vraagt voor het slapen gaan "Mam, denk jij dat we van de apen afstammen of heeft God ons gemaakt?" Ik antwoord dat ik denk dat we van de apen afstammen. "Ik ook" antwoord ze, "want wij hebben ook haren net als de apen". "Slaap lekker mam". "Slaap lekker schat".

Lou

Lou

04-10-2009 om 10:49

Ook over apen en mensen

Ik liet mijn dochter (8) een tekening zien in de krant van de nieuw gevonden evolutionaire tussenstap tussen aap en mens: rechtop als een mens, maar behaard als een aap en met duimen aan de voeten en zo. Ze keek er lang naar en vroeg toen: "Leeft hij nog?"

Lou

Opa boft!

Ik schrijf sommige uitspraken op in een speciaal boekje, anders zou ik ze vergeten. Soms denk ik: waar haalt ze dat nou weer vandaan? Ik wil er wel een paar met jullie delen.
Dochter (10) belt met oma. Ze zegt: Je moet opa berijden vandaag, want het is vaderdag.

Weersvoorspelling

In juni hadden we het aan tafel over de weersvoorspelling. Het zou het week-end wel 30 graden worden! Pappa en mamma hebben er zo hun mening over. Dochter ook: Het wordt een strenge zomer!

Levend?

Onderweg in de auto. Sinds kort Ipod. Er staan over de 100 liedjes van Elvis op. Ik 'blader' er doorheen.
Mamma: Nee... live... nee... nee... mm, dat zijn allemaal live nummers. Ik wil geen live.
Dochter: He? Dat kan toch geen live zijn? Elvis is dood!

Echte liefde is...

Toen onze dochter net 9 was:
Zij: Als je gaat samenwonen of trouwen, móet je minstens één keer met je tongen tegen elkaar. Als je voor eeuwig samen blijft.
Ik: Oh? Hoe heet dat dan?
Zij: Ik weet het niet... meer. Hoe heet het dan, mamma?
Ik: Wat denk je zelf?
Zij: Liefdeslebber?

antoinette

antoinette

05-10-2009 om 16:27

Wil je iets drinken?

mijn moeder vroeg aan mijn zoon (6 jaar) en wat wil jij drinken , jongen?

mijn zoon: nee oma, ik ben geen jongen. ik ben een jong volwassenen....

het is maar dat we het weten.....hoe was die indeling ook weer?

Knuffel

Mijn zus troost haar 5 jarig zoontje als het konijn is dood gegaan. Gelukkig heeft hij een knuffel konijn dat 's avonds mee naar bed gaat. Verdrietig drukt hij de knuffel tegen zich aan en zegt:

"Maar wat moet ik nou als me knuffel doodgaat??"

brenda129

brenda129

06-10-2009 om 21:13

Verkering

Gesprekje met tussen zoon (7 jr) en mij.

Zoon: Ik heb geen verkering meer met .....
Ik: Oh wist niet eens dat je verkering had. (Ik weet wel dat hij al jaren gek op hetzelfde meisje is)
Zoon: Maar nu is het uit.
Ik: Wie heeft het uitgemaakt dan?
Zoon: Ik!
Ik: Maar waarom dan?
Zoon: Zij waardeert mij niet.

In het engels

Mijn zoontje, 1st grade (groep 3) VS moet mensen, plaatsen en dingen opschrijven (in het engels dus). Thuisgekomen lees ik zijn werk na, zie ik bij plaatsen staan: Mrs. Sipy
Zo schattig!

Rembrand

Rembrand

11-10-2009 om 15:08

Ook in het engels.

Het zoontje van een forumvriendinnetje krijgt voor de grap alvast wat engelse les ( groep 1).
Als hij thuis komt zegt hij trots : "Moetgorning, goys en birls" !
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.