Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
prinses01

prinses01

29-07-2009 om 20:00

Leuke uitspraken, deel?

Maakt niet uit, ik start het draadje toch weer op omdat ik het zo leuk vind om te lezen.

Mijn kinderen hebben weer wat leuke uitspraken gedaan:

* Een plattegrond???? Maar de grond is toch altijd plat!

* Schoonmoeder??? Is die dan zo schoon?

* Mijn mond is de vuilnisbak en mijn buik de vuilniszak!

* Tijdens het eten, als dochter niet meer wil: mijn
motortje wordt moe, ik denk dat ik maar niet meer eet!

* Gaan we vooruit vraagt mijn zoontje bij het stoplicht?
Ik verbaasd: ja, niet achteruit. Maar wat bedoelt hij?
We gaan rechtdoor.........

Wie heeft er nog meer leuke uitspraken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nieuwe koek kopen?

Mijn zoon (toen 5) vraagt aan mijn moeder waarom zij en opa gescheiden zijn. (al ver voor hij geboren was hoor, ik was pas 3)
Tja, zegt oma, dat is een beetje moeilijk uitleggen. De koek was gewoon op.
Zoonlief kijkt verbaasd en zegt: Dan had je toch gewoon nieuwe koek kunnen kopen???

Operatie

Aan mijn zoontje (5) was verteld over een kennis die aan zijn ogen was geopereerd omdat het netvlies los liet.
Hij reproduceerde: "H is aan zijn ogen geopereerd, want zijn tandvlees liet los"
Hahaha

Logica

Bijna-kleuter weet dat Papa wel auto kan rijden, maar Mama niet. Laatst hoorde hij me tegen een vriendin een opmerking maken over het feit dat ik geen rijbewijs had.
" Maar Mama, als je niet kan autorijden, dan heb je toch ook helemaal geen rijbewijs nodig?"

Tja, zo dacht het CBR er destijds ook over...

Groeten,

Temet

Meerdere

Phamdochter(5jr)“Kijk een haaivogel” = zeemeeuw.

Phamdochter zegt terwijl ze naar de voeten van papa kijkt: “Papa heeft bladeren op zijn voeten, net als ik met de wandelmars.” Bladeren zijn blaren!

Phamsdochter vriendin (7 jr) en Phamsdochter overleggen wat ze gaan doen in de speeltuin. Ze besluiten in de boot te gaan spelen. Phamsdochter roept gelijk dat zij dan kapitein is.Phamsdochter vriendin stemt in en zegt: Okee, is goed. Dan ben ik die dingen met witte mutsjes.” (bedoelde matroos)

Phamsdochter neemt de visvanger mee naar het strand en zee.(schepnet)

Gr Pham

Minet

Minet

05-08-2009 om 11:07

Vier en een half

Neefje van 4 jaar vertelt mij over zijn vriendje op school. Ik vraag hem of hij ook 4 jaar is, waarop hij zegt: Ik denk vier en een half.........

Iets met "tussen"

Zoon van 5,5 jaar tegen vader: hier heb je een lekkere krentebol voor ondertussen.

(tussendoor dus!)

Sassie

Sassie

10-08-2009 om 15:49

Toch een broertje?

Mijn dochtertje moest na het eten een boertje doen. Ik zeg dat tegen mijn zoontje van net 4 die vragend naar zijn zusje wees en zei: "Oh mama, is het toch een broertje?!"

Amasja

Amasja

10-08-2009 om 19:46

Zusje

Hihi. Boertjes zijn hier ook altijd broertjes. Maar soms...
Hier zegt zoon van 3 tegen babybroertje als hij zijn fles opheeft: zo, en nu een zusje doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.