Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bripa

bripa

10-02-2010 om 21:08

Logopodie

Ik ben nu sinds 3 weken met mijn zoon van 4 jaar naar logopodie aan het gaan. Nu vroeg zei vandaag aan mij. Of hij last heeft van zijn amandelen, omdat hij zo hees is. Ik ben niet anders gewend dat Roy altijd hees is als hij verkouden is of veel praat of schreeuwt.
Hij heeft problemen met bepaalde letters want dan komt hij altijd in een hoestbui, dus spreekt hij ze niet goed uit. Wie heeft hier ervaring mee met heesheid en amandelen. Ik ga zoiezo een afspraak maken bij de dokter want dat gaf zei mij als advies.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hees

Mijn zoon (5) is ook een hele tijd erg hees geweest. Hij was echter helemaal niet verkouden. Na onderzoek door KNO arts bleek dat hij knobbeltjes op zijn stembanden had door verkeerd stemgebruik. Voor dit probleem had logopedie op zo'n jonge leeftijd nog geen zin. Het is nu vanzelf overgegaan.

Dat onderzoek bij de KNO-arts was nog best heftig. Met een endoscoop zijn neusgat in om zijn stembanden te bekijken. Het lukt nl niet om via zijn mond/keel te kijken omdat zijn strottehoofdklepje in de weg zat...

Voor jouw zoon lijkt me verwijzing naar een arts wel zinvol om te kijken wat de oorzaak is van de heesheid!

marie

marie

11-02-2010 om 12:30

Kno-arts

Hallo
Ik als leek zeg - ga naar de KNO-arts.
Want schreeuwen klinkt als slecht horen. En dat heeft weer invloed op het praten.
Meer info vind je hier:
http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/amandel_kind
http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/trommelvliesbuisjes
Succes

Henriette123

Henriette123

11-02-2010 om 14:58

Kan hij alles gewoon eten?

Hoi Bripa

Kan hij wel alles eten?
Onze zoon had ook oa last van heesheid, maar kreeg daarnaast bijv spagetti echt niet weg,evenals rauwe andijvie. De knoarts noemde het een mechanisch probleem, klinkt misschien wat zakelijk, maar klopte wel, het eten kon er echt haast niet langs. Hij ging dan spugen/hoesten.
Hij was overigens ook veel ziek, en had al eerder buijes gehad, en zijn neus amandelen waren al twee keer verwijderd.(waren weer aangegroeid).
Na het verwijderen van de keelamandelen kregen wij echt een ander kind; hij zat veel beter in zijn vel.
Wij zagen overigens zelf als we gewoon in zijn mond keken, zijn enorme amandelen zitten, en volgens mij keek bij hem de kno arts alleen in zijn mond en oren, en werd er niet met andere aparatuur dan bij de huisarts in zijn mond gekeken.

MariaV

MariaV

12-02-2010 om 09:07

Goede ervaringen

Onze dochter is zwaar slechthorend, daarom krijgt ze ook logopedie. Ze was altijd al een orenkind. Haar amandelen waren altijd groot en lagen vaak tegen elkaar. Ze sprak ook vreemd, in haar keel. Sinds haar amandelen eruitgehaald zijn, spreekt ze met een mooi kinderstemmetje. Het kan dus een verschil maken. We deden het voor haar oren, maar haar spraak is dus ook enorm verbeterd.
Maria

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.