Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
yadira1980

yadira1980

05-09-2009 om 14:19

Maandag voor het eerst...

mijn zoon gaat maandag voor t eerst naar de basisschool!!! weer een mijlpaal behaald...
ben benieuwd wie er meer moeite mee gaat hebben, hij of ik???
meer moeders hier die hun 1ste kind voor het eerst naar school zien gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij ons,

gaat de laatste naar de psz. Ook een mijlpaal.
Ik kan me nog levendig herinneren dat onze oudste voor het eerst naar de basisschool ging. Vol goede moed en klaar voor groep 1.
Mijn tip: wees sterk, geniet mee met je kind, en laat thuis je tranen gaan. Want die horen er ook bij.
Als ik van de week nr. 3 naar de psz breng zullen er bij mij ook (veel) tranen vloeien.
Het is niet anders, het hoort erbij.
Gr. Amunda

zon

zon

06-09-2009 om 08:29

Sinds 2 weken

sinds 2 weken gaat mijn oudste dochter naar school.
Het viel mij reuze mee hoe het ging. Ze zwaait me vanaf de eerste dag vrolijk uit en vindt het heel erg leuk. Wel merk ik thuis aan haar dat het veel van haar vraagt. Ze is heel gevoelig, sneller boos en huilt eerder. Ook wordt ze 's nacht opeens wakker omdat ze nachtmerries heeft. Ik hoop dat dit minder wordt als ze een beetje is gewend.
Hoe lang zou het eigenlijk duren totdat kinderen een beetje bevriend raken met andere kinderen? Volgens de juf speelt mijn dochter al best wel eens samen maar ze zegt zelf dat ze ook vaak alleen speelt (omdat andere kinderen niet met haar willen spelen). Ze is een meisje die zich volgens mij best goed kan aanpassen maar ze is wel een echt meisje en nadeel is dat ze in groep 1 het enigste meisje is en waarschijnlijk minder makkelijk tussen de oudere meisjes komt omdat die elkaar al kennen en ze daar misschien ook tegen opkijkt. Ik vind het best zielig voor haar want ze wil wel graag meedoen en vriendinnen.
Yadira succes maandag!

Yta Chalne

Yta Chalne

06-09-2009 om 11:05

Ook

Jongste heeft net twee weken school achter de rug. Na een kleine teleurstelling (hij mag er niet alleen heenfietsen, en de grote kinderen wel...) gaat het prima. 't Is alleen wel heel, heel erg vermoeiend. Bedtijd is verschoven naar half zeven, en zelfs dat haalt hij maar net.

Zelf vind ik er niet veel aan. Ik heb school wel een beetje gezien, (de oudste is er bijna mee klaar), eigenlijk vind ik er weinig aan, een kind thuis is wel zo gezellig. Gelukkig mag je je kind ook nog gerust thuis houden zo'n eerste jaar

Rafelkap

Rafelkap

06-09-2009 om 11:08

Succes morgen!

Onze zoon gaat alweer een half jaar naar school. In het begin zat ik de hele tijd naar de telefoon te kijken, of ik niet werd gebeld.. En de eerste weken kwam hij echt niet vrolijk naar huis, hij was vreselijk moe van alle indrukken. Dat waren nog maar de wendagen, in overleg met de juf ging hij eerst halve dagen. Maar al heel gauw (2 weken) ging hij gewoon voltijds en had hij het heel erg naar zijn zin.
Mijn jongste moet vreselijk wennen aan de peuterspeelzaal nu, drama's. Na 1 uur word ik alweer gebeld om hem op te halen. Ik zou maar niet teveel verwachten en zie maar hoe het gaat.

yadira1980

yadira1980

07-09-2009 om 09:49

Hij redt het wel....

Hij was wat bleek en bibberig, en met een klein stemmetje zei hij "mamma, ik wil je vasthouden"...maar binnen 3 minuten was hij zichzelf alweer, en was lekker aan t rondkijken samen met de andere kinderen hij zwaaide zelfs vrolijk toen ik van 't schoolplein liep..
Ik ben benieuwd wat hij straks allemaal te vertellen heeft!

Mamvantwee

Mamvantwee

07-09-2009 om 09:54

En nu mama nog!

Red jij het ook? natuurlijk wel, maar het is wel even slikken, hè...

groet, Mamvantwee
(mijn jongste gaat over 6 weken naar school...weg peutertijd)

yadira1980

yadira1980

07-09-2009 om 09:58

Kan amper wachten...

om 'm op te kunnen halen, en te horen wat hij er van vond...
hij was altijd al groot, maar nu nog net weer even wat groter!
(en mamma redt het wel...het huis is nog nooit zo opgeruimd geweest hahahahaha!)

-X-

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.