Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
altijd

altijd

24-08-2011 om 15:38

Maandverband [onder schooltijd]

Dochterlief is doodsbang dat klasgenoten er achter komen dat ze ongesteld is. Vooral dat jongens maandverband uit haar tas halen ofzo. Maar ja, ze moet wel verschonen tussendoor. Nu is er op de docententoilet wel maandverband, maar die zit in ander gebouw. Nou ja, dat valt natuurlijk veel teveel op(dat kan echt niet mam).
Hoe doen jullie dochters dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

24-08-2011 om 15:51

Leeftijd?

Hoe oud is je dochter? Dat kan ik niet precies uit het verhaal opmaken. Als er al meerdere kinderen in de klas ongesteld zijn is het natuurlijk anders dan als ze de enige is. Zit ze nog op de basisschool?
Misschien kan ze het maandverband, dat tegenwoordig erg dun is en vaak per stuk verpakt, in haar broekzak doen. Of evt. in het voorvakje van haar tas in een etuitje o.i.d. en als ze dan naar het toilet gaat eruit halen.

altijd

altijd

24-08-2011 om 16:11

Basisschool

Ze is 12, maar heel erg gevoelig (overgevoelig). En ze ziet vooral problemen. Natuurlijk is het niet erg, maar zij vindt het wel erg. Stel dat iemand het zou zien dat ze iets uit haar tas pakt, nou dan weet gelijk de heeeele school het!
Voor nu zoek ik dus praktische tips. Praten helpt (nog) niet voldoende.

Merel

Merel

24-08-2011 om 16:14

Binnenzak van jas?

En in de binnenzak van haar jas? Kan dat niet? Dan kan ze gewoon naar de gang lopen en het uit haar jas pakken. De rest van de kinderen zit dan in de klas en kunnen toch niet (goed) zien wat ze pakt. Als ze vooral problemen ziet kan ze naderhand (stel dat iemand dat gezien heeft, zeggen dat ze een snoepje pakte ofzo)

Vakje met rits?

in de tas ? Verder tampons proberen, zijn ook wat makkelijker op te bergen.

Marie-Louise

Marie-Louise

24-08-2011 om 18:09

Overleggen

Toen mijn dochter ongesteld werd (net 11 eind groep 7) wilde ze het ook niet weten voor de andere kinderen. Ze ging er heel erg krampachtig mee om. Helemaal niemand mocht het eigenlijk weten. Uiteindelijk heb ik 'uit onderhandeld' dat we het in ieder geval aan de leerkracht (een juf dat wel) mochten vertellen. Er zijn namelijk vast wel meer meisjes die al ongesteld zijn in zo'n klas. De juf heeft bemiddeld in contact tussen de meisjes (in het trant van: er is nog een meisje dat ongesteld is, vind je het goed dat zij het ook van jou weet?) en uiteindelijk hadden de dames wat steun aan elkaar. Konden elkaar ook tips geven hoe ze met de dingen konden omgaan. Dochter vond het nog steeds heel moeilijk om er met het andere meisje over te praten, maar het steunde haar al dat ze wist dat er meer meisjes waren die in hetzelfde schuitje zaten. Dat andere meisje ging er veel gemakkelijker mee om (had al een oudere zus, dus was al meer gewend), ook tegenover de jongens. Dochter werd daar gelukkig vanzelf ook wat gemakkelijker over.
Mijn dochter was trouwens vanaf het begin wel heel makkelijk met tampons en dat is wel prettig in zo'n situatie: die kun je gewoon in je broekzak stoppen zonder dat iemand het ziet.
Sterkte,
Marie-Louise

Hier ook

Toen jongste vorig jaar (1 v.o.) ongesteld werd en voor het eerst maandverband moest meenemen precies hetzelfde gedoe.
Ik herken het ook helemaal niet van oudste, die maalde daar niet om, die zou zonder problemen een pak vol meenemen en zou iedereen het zien dan zou het haar echt niets uitmaken.
Uiteindelijk heeft ze het maandverband in haar broekzak gedaan en ter reserve 1 in haar jaszak...Haar beste vriendinnen weten het wel, maar die waren nog niet ervaren (toen ondertussen wel), maar steunden haar wel (gingen mee naar w.c. enzo).
Ook nam ze de eerste 2 keer ofzo het gebruikte maandverband weer mee naar huis (ook in zelfde plasticje in broekzak) dat vond ik geen goed/fris idee en ik heb moeten praten als brugman om het haar daar op school te laten weggooien.
Maar het scheelt, oudste heeft op dezelfde school gezeten en als ze mij niet (helemaal) geloofde (wat weten moeders tenslotte van school???) had ik in ieder geval oudste nog die recente ervaring had....
Nu is ze eraan 'gewend' vriendinnen hebben het ook, het begint dus al normaler te worden.
groeten albana

Dochter

was 10 toen ze ongesteld werd, heeft thuis tussen de middag steeds verschoond. Ze heeft wel meteen tampons gebruikt. Als ze nbeit naar huis kan zou ik inderdaad het in een broekzak doen. Is er geen toilet waarop dat standaard neegezet kan worden in haar gebouw? Ik zou dat op school wel aankaarten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.