Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
moe van de vraag

moe van de vraag

02-03-2009 om 16:28

Mag ik komen spelen?

Even een vraagje over speelafspraakjes. Er zijn 2 meisjes die inmiddels niet meer bij mijn dochter van 6 in de klas zitten. Deze twee vragen heel vaak of ze bij dochter mogen komen spelen (niet tegelijk). Dit wil mijn dochter niet, speelafspraakjes met deze twee ging niet zo soepel. Dochter heeft ook niet zo veel behoefte aan speelafspraakjes behalve met buurmeisje. Nu is mijn vraag hoe moet ik hierop reageren. Ik zeg gewoon altijd nee, dat kan niet. Maar voel me zo ongemakkelijk alsof ik ze afwijs. Want ze vragen het steeds aan mij en niet aan dochter. Hoe kan ik hier het beste op reageren. De beide dames zijn nogal volhouders en ik blijf maar nee zeggen en me schuldig voelen hierover (ook tegenover die ouders).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dochter

Zeg hen dat ze het aan je dochter vragen en laat je dochter dan ook zelf zeggen dat ze het niet wil. Ze is 6, dan moet het toch geen probleem zijn om zoiets aan een leeftijdsgenootje duidelijk te maken?

Hier regelen de kinderen het eigenlijk altijd eerst samen, pas daarna wordt het aan de ouders gevraagd.

Jesse_1

Jesse_1

02-03-2009 om 21:13

? dat beslist je kind toch ook?

Als kinderen dat vragen vraag ik altijd eerst (als het in principe kan): "Zoon, heb je zin om vandaag met X te spelen?"
Jesse

Christientje

Christientje

02-03-2009 om 23:23

Afwijzen?

Oh, wat erg he, dat schuldgevoel. Jij hebt het gevoel dat je de meisjes afwijst en vindt het vervelend dat je nee moet zeggen. Maar waarom zeg je niet 'vraag het maar aan x ?!' (je dochter dus) Jij hoeft dan niet te liegen/verzinnen dat het nu niet uitkomt, en je dochter kan duidelijk zeggen 'nee, ik heb geen zin.'
Overigens hoef jij je niet schuldig te voelen, niet naar die meisjes en niet naar de ouders van deze meisjes. Wanneer het niet klikt, dan klikt het niet. Dat is toch niet erg ? daar hoef jij je toch niet rot over te voelen ?
Christientje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.