Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

04-09-2009 om 14:59

Mama ik ben dom

Dochter van 5 is een slimme meid, normaal verbaal sterk en loopt met een aantal dingen voor, kan al wat lezen en ook rekenen gaat haar goed af. Ze is wel vaak nog erg kinderlijk enthousiast meer als andere kindjes. Maar ja ze is net 5. Ze is absoluut niet verlegen in gezelschap en had tot voor kort ook een mega zelfvertrouwen. De laatste maanden is daar verandering in gekomen. Een meisje waar ze regelmatig mee speelt heeft blijkbaar een paar keer gezegd dat ze dom is en haar er ook mee geplaagd. Eerst schonk ik er niet veel aandacht aan maar ze komt steeds vaker met: dat kan ik niet of ik ben dom. Als ik dan aangeef dat ze absoluut niet dom is krijg ik meteen de reactie dat miepje heeft gezegd dat ze dom is. Ze wil ook minder dingen proberen: kan ik toch niet zegt ze dan. Eerst was ze enthousiast bij nieuwe boekjes nu zegt ze meteen dat ze het niet kan. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet, ik wil het andere kindje niet afkraken maar ik wil ook dat mijn dochter weer vol van zelfvertrouwen is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

04-09-2009 om 15:13

Juf inschakelen

Ik denk dat de juf maar één keer hoeft te zeggen dat ze slim is, dan is ze van het idee af.

ayla

ayla

04-09-2009 om 15:29

Nog vakantie

we wonen in het zuiden dus hebben nog vakantie en de juf waar dochter volgende week bij terecht komt is nieuw voor haar. de klas inclusief miepje is wel hetzelfde

Wilma

Wilma

07-09-2009 om 15:44

Juf of mama weet 't 't beste

Zoiets zou ik tegen haar zeggen. En vooral, zonder dat je miepje dan echt afvalt, dat miepje dan echt niet kan weten, want die is nog geen juf of mama of groot mens. Dus als je kind 't echt weten wil, dat ze het dan samen met jou aan juf kan gaan vragen. En als juf, uiteraard, zegt dat je dochter wel slim is, kun jij dat fijn beamen ( (met stralend gezicht) "zie je, dat zei ik toch al").

Succes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.