Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

14-06-2009 om 13:35

Man "ruimt op", troep naar zoon

Mijn man is fanatiek verhuisdozen aan het leeghalen. Een deel gaat naar de kringloop, een deel de kast in en een deel gaat naar het vuilnis. En helaas: een deel gaat naar zoon van bijna 7. Oude diskettedoosjes, vlaggetjes van Riquewehr en de Esso, boeken van 40 jaar oud, lege mappen etc. Allemaal "leuk" voor zoon. Eigenlijk vind ik dit niet leuk. Alsof zoonlief niet al genoeg rommeltjes van zichzelf heeft, het wordt een mooie puinhoop op zijn kamer. Maar als ik er iets van zeg reageert man nogal beledigd (vooral dat ik zijn oude souvenirvlaggetjes niet mooi vond kon hij niet waarderen). Al met al, geen major problem maar ik vroeg me af hoe dit bij jullie gaat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

14-06-2009 om 18:27

Oei

Hier ook zo'n oma. De kinderen koesteren die stoffige kermisknuffels van een meter hoog! Grrr we hebben echt al genoeg troep van onszelf. Maar ik zeg vriendelijk dank je wel. En laat het twee weken op de kamer liggen. En dan pas ik de drie maanden methode toe. Ik stop het in een vuilniszak, laat het drie maanden op zolder liggen. Als ze er dan nog niet om gevraagd hebben, gaat het (zonder dat ze het zien) in de kliko of naar de gemeente. Werkt perfect, is ook erg geschikt voor groot uitgevallen sinterklaassurprises.
Als het de oude spullen van manlief zouden zijn, zou ik het in een doos doen. En die doos langzamerhand steeds meer naar de zolder verplaatsen, totdat er geen haan meer naar kraait.

Stelle

Stelle

15-06-2009 om 08:27

Hele familie is erg

Hier zijn we allemaal tamelijk rampzalige weggooiers, maar Zoon spant absoluut de kroon. Tandenstokers, kurken, flessendoppen, hotelzeepjes, kadoverpakkingsslierten, alles hoopt zich op tot een amorfe brij op zijn bureau. 'Daat kan ik nog goed gebruiken', is het standaard als ik dreig een of ander aangekoekt rozijnendoosje weg te gooien. Met enige regelmaat gooi ik (als hij naar school is) weer spullen weg, maar dat merkt hij dus wel (bijna) altijd. Hoor je maanden later ineens: 'mam, waar is dat vlaggetje van de tractatie van bram gebleven?' Gelukkig verhuizen we regelmatig.
Met Man heb ik nu de regel dat we allebei 1 Zieligedingetjesdoos mogen hebben. Idd, zo'n ikeadoos vol met oude meuk van emotionele waarde. Te lelijk om neer te zetten, te zielig om weg te gooien. Passen vast een heleboel Riquewihr-vlaggetjes (met ooievaar??) in.

Haha!

Een ZieligeDingetjesDoos, super!
Hier schoonmoeder die oud speelgoed van Meneer Clo met regelmaat doneert. Dan is ze aan het opruimen, waarom denkt ze toch altijd dat ik die troep dan WEL wil hebben? Mijn grens is wel bereikt toen ik een zak oude, dode autootjes aannam die naar kattenzeik rook. GATver!

Man ook zo

MIjn man is net als jij Guinevere. Oude schoolschriften waar nog te gebruiken blaadjes inzitten... Elk vergeeld papiertje is nog prima om op te tekenen... Bah, weg met die troep denk ik... Helaas heb ik geen zolder, maar ik verplaats veel naar de fietsbox alwaar het ook in de weg staat. Maar...dit jaar zag mijn man toch ook het licht (jippie) en hebben we met koninginnedag toch heel wat verkocht!! Suus

Guinevere

Guinevere

15-06-2009 om 17:36

Ha, het is leuk te lezen dat mijn man niet de enige troep-doorschuiver is! Ik denk dat ik de door mij ongewenste troep inderdaad maar een maand in een ouwe zak op zolder parkeer, en dan huppakee! Weg ermee!
Ik vraag me alleen nog af wat ik met de huisvlijt van zijn moeder zaliger zal doen. Op elke kamer staat wel een hondje of een clowntje van een vrolijk gebloemd stofje... de huisvlijt van mijn eigen kinderen kan ik wel waarderen, maar die van oma, hmmm.

Stelle

Stelle

16-06-2009 om 12:02

Huisvlijt

Schomo's huisvlijt is juist bij uitstek geschikt voor de Zieligedingetjesdoos (of moet het dan een container worden?). Kun je er in een emo bui toch nog eens naar kijken, maar het hoeft iig niet heel de dag, altijd ende overal.
En ja, hier ook een schoonmoeder die vanaf klas 1 alles van manlief heeft bewaard. Nee, herstel, juist niet de leuke dingen zoals tekeningen en opstelschriften, wel de saaie invuloefeningschriften en sportcompetitielijsten. Ongelofelijk. En al het mooie speelgoed ligt al verspreid bij diverse neefjes, maar wij krijgen wel bakken vol doorgeroeste treinrailtjes en meurende metershoge teddyberen vol huisstofmijt. Ennn bedankt! Hoog tijd weer voor een verhuizing of ondergestroomde kelder.

Een paar bewaren

en de rest weg. (zo zachtjes aan, in zak op zolder enz.)
Succes, want je zult zien dat na 1 mnd en 1 dag manlief opeens vraagt van: 'waar is nou die ene .....?'

Guinevere

Guinevere

17-06-2009 om 19:17

De vlaggetjes

De prachtige vlaggetjes uit diverse vakantieplaatsen sieren inmiddels ze rommelkamer op zolder. Mijn gemopper heeft dus toch wel een beetje geholpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.