Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Julie

Julie

19-04-2009 om 22:33

Meisje wil niet meer naar de bso, ik werk thuis. Wat nu?

Onze dochter (4 jaar) zit sinds november op school. Sinds januari gaat ze op maandagmiddag na school naar de BSO. De eerste paar keren ging dat goed, maar sinds een paar weken is het mis. Eerst stapte ze huilend in de bus (zei juf) omdat ze zo moe was, zei ze zelf, en sinds een tijdje raakte ze de avond ervoor al overstuur als ze ja hoort op de vraag of ze morgen naar de BSO moet. De laatste keer hebben we haar opgehaald en bleek ze al een kwartier aan het huilen te zijn omdat ze ze moe was. Ik geloof zeker dat ze ook echt moe is, ze beleeft alles heel intensief en is natuurlijk nog maar vier jaar en zit nog niet zo lang op school. Ze blijft ook niet over.

Aan de andere kant vermaakt ze zich volgens de leidsters prima, speelt met groot en klein en wilde een paar keer ook niet mee naar huis omdat ze nog aan het spelen was. Volgens de leidsters kletst ze honderduit en zit ze lekker in haar vel.
Da's de andere kant.

Maar: hoe nu? Thuis houden? De kwestie is, dat ik thuis werk, en haar dus inderdaad makkelijk thuis kan houden. Maar het gaat direct van mijn tijd af en de deadlines blijven staan. De voornaamste reden dat we voor de BSO gekozen hebben is dat ze in de vakanties ook een hele dag gaat. Daar is ze nu 1 keer geweest en dat ging best goed. Dat zouden we kunnen houden. Maar die onafgebroken middag en 2 uur extra op maandag vind ik ook wel errug lekker en kan ik goed gebruiken.

Mijn dillemma is eigenlijk, of we nu moeten doorzetten, of even stoppen, maar dan ben ik bang dat we haar bevestigen en dat ze we haar er nooit meer naar toe krijgen. Laat ik me niet tevéél beinvloeden door haar tranen? Als ik buitenshuis zou werken zou ik immers veel meer "gedwongen" worden om door te drukken. Maar ik werk ook niet lekker als ik weet dat ze honderd meter verder aan het huilen is (we wonen vlakbij de BSO). Tegelijkertijd merk ik ook een soort bozigheid: waarom zou IK weer in moeten leveren en mijn echtgenoot niet? En zelfs, heel irrationeel, naar mijn kind toe: waarom gunt ze me die 2 uurtjes niet? Onzin natuurlijk, weet ik ook wel.

Allerlei dingen spelen dus door elkaar.
Ervaringen? Advies? Moeders in dezelfde (thuiswerk)positie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat vervelend voor jullie

Ik heb hier geen ervaring mee, mijn kinderen zitten op het KDV en BSO maar vinden het leuk. Voordeel is dat deze locatie aan de school zit en dat ze ook met elkaar kunnen spelen. En er gaan ook relatief veel kinderen die ze kennen naar toe.

Toch kan ik me wel voorstellen dat het voor haar een lange dag is, school is heel erg intensief. Gaan er meer kinderen die ze kent of uit de klas? Hoe lang doet de bus erover, moeten ze naar meer locaties? Dat is vaak ook niet leuk. Is de chauffeur wel aardig?

Kan de juf op de BSO wat extra aandacht aan haar besteden en een rustmomentje inbouwen, even met wat lekkers op de bank hangen ofzo? En niet meteen mee hoeven doen met allerlei gezamenlijke activiteiten?

Wat je zou kunnen proberen is ook tijdelijk wat eerder halen, na 1 uur bijvoorbeeld al. En dat met haar overleggen dat dat tijdelijk is om te wennen. Of je laat haar toch overblijven, of misschien zelfs twee dagen. Dan heb je ook een langere dag. Voordeel is dat dat wel op school is en er vaak ook meer kinderen uit de klas gaan. Kun je ook alleen vakantieBSO afnemen bij deze instelling? Vaak beleven ze dat anders, ze worden dan door jou gebracht. Zomaar wat gedachten hoor, misschien werkt het bij jouw dochter niet zo.

Succes met nadenken over een oplossing.
groetjes
Louise

Mamvantwee

Mamvantwee

20-04-2009 om 08:52

Enigszins herkenning

Toen mijn dochter net naar school ging, moest ze direct overblijven en naar de bso. Dat waren lange dagen en na een eerste wenperiode, wilde ze ook opeens niet meer: niet meer overblijven, niet meer naar de bso. Ze was gewoon te moe. Maar ik hoorde ook van alle leidsters dat het eigenlijk heel goed ging, ze speelde gewoon mee. Het blijkt nu, een jaar later, toch nog de wenperiode te zijn geweest. Toen ik eens een keer een middag vrij had en haar kwam ophalen na de ochtend op school, was ze helemaal verontwaardigd: ze ging toch naar de overblijf! En tegenwoordig wil ze ook heel graag naar de bso, ze heeft er nu vriendinnetjes, ze heeft haar draai gevonden.

Je dochter is pas vier en bij de bso lopen 'grote kinderen' rond en is de jongste. Dat is lastig en ze zal weer haar eigen plekje moeten veroveren. Dat kost tijd. Ik wil niet zeggen dat je ondanks haar tranen moet doorzetten, dat kan ik niet voor jullie beoordelen. Maar bij ons werkte dat wel. Het kwam vanzelf goed.

Julie

Julie

20-04-2009 om 09:16

Geweldig

Wat ben ik blij met jullie reacties. Heerlijk als mensen zo met je meedenken, ik voel me echt gesteund, dank jullie. Louise, het is maar een kort stukje met de bus, het probleem zit hem ook niet in de bus. Tijdelijk wat eerder ophalen had ik ook al bedacht, goed idee. En we kunnen inderdaad alleen vakantiedagen afnemen, maar mijn idee was juist dat ze dan in een voor haar vreemde omgeving komt, dus die maandagen waren er ook voor dat ze op die vakantiedagen op bekend terrein komt.

En overblijven, is ook een goed idee. Kan ik even meters maken.

Mamvantwee, ook bedankt. Ik neig nog niet naar opzeggen, want ik denk dat ze het heel leuk zou kunnen gaan vinden, als ze eenmaal gewend is. Ze vindt niets leuker dan met andere kinderen spelen, knutselen en verkleden, en dat doen ze allemaal daar.

Tango

Tango

20-04-2009 om 09:24

Herkenbaar

Ik heb hetzelfde met mijn dochter, intussen is ze 8, maar gaat nog steeds niet met plezier naar de BSO. Tangozoon daarentegen is 4,5 jaar en gaat vanaf het begin zonder problemen.
Ik werk ook grotendeels thuis en merk inderdaad wel dat dit het soms lastiger maakt. Toch heeft dit nooit de doorslag gegeven om haar niet te laten gaan. Als tangodochter eenmaal op de bso is heeft ze het ook best naar haar zin, ze is alleen liever thuis.
Mijn dochter is wel pas op wat latere leeftijd begonnen op de bso, was al bijna 6. Ik had eerst ouderschapsverlof opgenomen (4 uur per week, dit uitgespreid over 1,5 jaar, eerst het verlof voor dochter en daarna voor zoon erachteraan geplakt). Dit heeft achteraf gezien goed uitgepakt. Ik denk dat zij het ook niet gered had om vanaf 4 jaar al te gaan.
Ik weet niet of voor jou ouderschapsverlof een mogelijkheid is. Anders inderdaad misschien overblijven of een tijdje stoppen, maar dan wel goed afspreken met haar dat ze met bijv. haar 5e jaar wel weer gaat.
Als ze al vriendinnen heeft op school is het ook een idee om haar misschien met een vriendinnetje mee te laten gaan. Jij kan dan misschien op een dag dat je vrij bent het vriendinnetje een keer meenemen. Misschien dat er zo'n afspraak te maken is.

liora

liora

20-04-2009 om 10:52

Juist vaker gaan

Hoi,

Ik zou haar juis vaker naar de BSO laten gaan, dan gaat het meer in haar systeem zitten.

Misschien kun je dat een tijdje proberen, juist twee dagen. En overblijf zou ik ook gewoon elke dag doen.

En let erop dat je het zelf niet als vermoeiend bestempelt!

Liora

Julie

Julie

20-04-2009 om 11:12

Dat kwaad is al geschied

Liora, ik denk dat ik dat al gedaan heb. Ik heb in elk geval gezegd dat ik het heel goed begrijp dat ze zo moe is en door haar thuis te houden (wat ik al 2 keer gedaan heb, ze was echt overstuur en mijn moederhart kon haar poot niet stijf houden) is zij dus nu bevestigt in haar moe-zijn. Maar ik begrijp het ook echt! En ik denk dat ik, doordat ik thuis werk zij ook wel tussen de regels door voelt dat ik niet zo heel erg standvastig ben. En dat ben ik dus ook niet.
Maar ik voel me wel licht gemanipuleerd.
Zou je haar echt vaker laten gaan? Dat was nog niet in me opgekomen.
Tango, ik ben eigen baas, dus ouderschapsverlof of zo is niet van toepassing.
Misschien moet ik toch wat strenger zijn. Het is ook niet goed als ze het idee heeft dat het haar keuze is om wel of niet te gaan. Die situatie hebben we een tijdje gehad op het KDV, toen ik haar bracht en meteen weer ziek mee naar huis nam. Vanaf dat moment had ze door: hé, ik kan óók thuisblijven! Het was geen vanzelfsprekendheid meer om te gaan en vanaf dat moment wilde ze dus ook niet meer
Ik vrees dat we hier eenzelfde situatie hebben.
Overigens gaat ze met zeer groot plezier naar school, gelukkig. Maar daar zit die totale vanzelfsprekendheid wel in natuurlijk: ze gaat gewoon, punt. Ik denk dat ik mijn eigen twijfel toch ook teveel laat doorschemeren.
Learning all the time, learning all the time....

Julie

Julie

20-04-2009 om 11:22

Ps liora ot

Mijn vriendin heeft pas een meisje gekregen met jouw naam. Ik weet natuurlijk niet of het je echte naam is, maar toen ik het hoorde dacht ik meteen aan jou, je bent de enige met deze mooie en bijzondere naam die ik ken (nouja, nu niet meer dus)

Laminaat

Laminaat

20-04-2009 om 11:34

Ik werk op een bso

Hai Julie,

Ik werk op een bso en ik zie dat het voor de meeste kleuters echt wel zwaar is. Zeker voor de jongste kleuters. De eerste maand is overblijven vaak al veel. Zelf laat ik mijn kinderen niet naar de bso gaan, want ik kan me dat veroorloven en ik vind thuis en bij/met vriendjes spelen beter. De bso's die ik ken zijn echt heel leuk en alle medewerkers zijn liefdevol met de kinderen bezig, maar het is gewoon niet hetzelfde als thuis.
Natuurlijk moet jij je niet laten regeren door je dochter, maar goed naar haar luisteren en vervolgens zélf een beslissing nemen is nooit slecht. Ik sluit me gedeeltelijk aan bij de vorige schrijfsters; zie het nog even aan, haal haar eerder op en laat haar overblijven. Gaat het niet snel beter met haar, dan kan je alsnog beslissen of je haar alleen de vakantiedagen laat gaan.
Is er overigens niet een oma of tante die jou op de maandagen kan ontlasten? Of kan je niet met de moeder van een vriendinnetje een deal maken?
Succes,
Laminaat

Hanne.

Hanne.

20-04-2009 om 13:53

Moe

Toen mijn oudste naar school ging kreeg ik te horen dat hij waarschijnlijk na een maand of 3-4 heel erg moe zou worden.

Ik heb iedereen voor gek uitgemaakt, maar o wat hadden ze gelijk. Na 3 maanden was 't kind niet meer vooruit te branden, niets was meer goed, en hij ging om 18.00 z'n bed al in.

Ook de NSO wilde hij op dat moment niet meer. Nogal logisch, want hij kon helemaal niets meer aan. Wij hebben er voor gekozen om hem in die tijd zo veel mogelijk vroeg op te halen, 's ochtends zo lang mogelijk uit te laten slapen, en af en toe een (mid)dagje thuis te houden.

Inmiddels zijn we 2 maanden verder, en er is geen vuiltje meer aan de lucht.

Waar ik mee wil zeggen: vlak de vermoeidheid niet uit misschien dat die wel een hele grote rol speelt.

liora

liora

20-04-2009 om 14:06

Niet gemerkt

Hoi,

Mijn zoon ging vanaf groep 1 drie dagen per week naar de nso, en vanaf groep 2 zelfs vier. Hij was altijd al vier dagen op de creche dus misschien scheelt dat? En overblijf ook altijd vier dagen per week.

Ik kan me voorstellen dat vaker gaan het wel makkelijker maakt. Mijn zoon vindt het nu heel normaal, het hoort echt bij de dag.

Hij is wel een actief type die het heerlijk vindt om buiten te spelen en zo.

Julie: ik heet niet echt Liora maar vind het zelf ook een mooie naam!

Groeten,

Liora

Bizar, laminaat...

Ik vind het persoonlijk heel raar dat je zelf op een bso werkt en er niet voor kiest om je kinderen na school naar een bso te laten gaan. Een familielid van me werkte zelf in de kinderopvang en koos ook voor opvang binnen de familie.

Voor mij komt dit over alsof je niet achter je vak / werk staat. Zo van 'het is wel goed voor anderen, maar niet voor mijn eigen kind'. Net zoiets als leraar zijn en je kinderen niet naar school laten gaan, maar thuis les geven?

Die kosten kunnen het niet zijn, met de aftrek van de werkgeversbijdrage en dat van de belastingdienst vind ik het in ieder geval niet duur.

Maar voor Julie;

Mijn oudste van 4,5 jaar gaat sinds januari twee middagen naar de BSO (van 15.00 tot 17.30 uur). Hij gaat vanaf medio augustus 2008. De eerste maanden was ik thuis ivm zwangerschapsverlof en ik vond dit ideaal. Hij kon wennen aan school en na vier maanden ging ik weer werken en hij naar de BSO. Hij wil nog wel eens pruttelen (ik wil niet naar de BSO) maar ik weet dat hij het er hartstikke leuk vind en het goed doet. Mijn jongste zit op een kdv en hun buitenspeelterrein grenst aan dat van de BSO. Een bevriende leidster bespiedt oudste wel eens en vertelt dat hij echt heel leuk aan het spelen is, ook met de oudere kinderen.

Als we hem wegbrengen (in de schoolvakanties gaat hij hele dagen) moppert hij ook vreselijk, maar zijn we eenmaal uit beeld, dan is er niets meer aan de hand. Jammer genoeg zien we dat niet, maar gelukkig weten we nu wel dat hij het goed doet en dat hij het leuk vindt. Ondanks het protest.

Linda

Inge M

Inge M

20-04-2009 om 22:47

Iets andere kijk

Ik zou ervoor kiezen te laten zien aan je kind wat jij doet als zij op de bso zit. Dus sla de bso een keer over, vertel je dochter dat jij dan moet werken. En zorg ervoor dat je heeeel saaaaai bent. Ze krijgt een snoepje/drinken ná school en moet zich daarna zelf vermaken. Jij moet immers werken.
Als ze dit prima vindt, kan ze ook best thuis komen na school. Dan kun jij gewoon werken.
Als ze dit niet leuk vindt, zal ze zelf voor de bso kiezen.
Dit is uiteraard geen oplossing als ze meerdere dagen naar de bso zou gaan, maar omdat het hier om 1 dag per week gaat zou dit voor mij de moeite waard zijn om uit te proberen.
Een uur eerder ophalen kan best, maar ook dan moet jij nog een uur werken. Prima als zij een rustig uurtje wilt.

Rembrand

Rembrand

21-04-2009 om 08:38

Linda.

Ik snap niet dat jij Laminaat niet snapt !
Ik heb zelf op een kinderdagverblijf gewerkt en mijn eigen kinderen kwamen daar ook. Als ik een andere oplossing had gehad had ik daar gebruik van gemaakt. Ik vind een kinderdagverblijf of een BSO niet de ideale opvangmethode voor een kind. Als je echter niets te kiezen hebt zal je wel "moeten".
Ik maakte in mijn werk kinderen mee die van acht tot zes bij ons waren ( de hele week ). Ze waren er het hele jaar behalve als ze met hun ouders op vakantie waren. Dat is voor veel kinderen niet de ideale situatie.
Ik snap niet zo goed waarom je dan volgens jou dan ook niet op een BSO moet gaan werken als je je eigen kind er niet naar toe zou brengen.
Als je bij een conservenfabriek werkt mag je toch ook de voorkeur hebben voor verse groenten ? ( om maar even kort door de bocht te gaan.........).
M.

Hanne.

Hanne.

21-04-2009 om 09:26

Snap linda wel (beetje ot)

Ik snap Linda wel, bij mij kwam de reactie van Laminaat ook een beetje gek over.

Als je bij een conservenfabriek werkt mag je best de voorkeur hebben voor verse groenten, maar als je voorkeur zo groot is dat je tegen mensen gaat vertellen dat ze vooral geen conserven moeten eten vraag ik me af of je daar wel op je plek bent.

Het is een beetje alsof je als pro borstvoedingsmoeder in een kunstvoedingsfabriek gaat werken, en vervolgens tegen iedereen zegt dat kunstvoeding niet goed is voor het kind.

Als het de enige baan is die je kan krijgen zal je wel 'moeten' maar ik kan me voorstellen dat het misschien ook mogelijk is om ergens te gaan werken waar je wel achter het product staat.

Rembrand / m

"Ik maakte in mijn werk kinderen mee die van acht tot zes bij ons waren ( de hele week ). Ze waren er het hele jaar behalve als ze met hun ouders op vakantie waren. Dat is voor veel kinderen niet de ideale situatie."

Ja, maar soms hebben (alleenstaande) ouders geen keuze. Dat is niet aan anderen om daarover te oordelen.

"Als je bij een conservenfabriek werkt mag je toch ook de voorkeur hebben voor verse groenten ? ( om maar even kort door de bocht te gaan.........)."

Ik vind dat je dan niet achter je product / vak staat. Ik heb vroeger voor een bedrijf gewerkt dat handelde in warme-dranken-apparatuur. Uit mijn mond zou je nooit horen / hebben gehoord dat "automatenkoffie" niet te drinken is.

Dan ben je toch volstrekt ongeloofwaardig?

Het is wel goed genoeg voor anderen, maar niet voor mezelf of mijn kinderen?

Linda

Hanne

Zo bedoel ik het inderdaad en zo heb ik ook getracht om het naar Mieke uit te leggen.

Linda

Maylise

Maylise

21-04-2009 om 17:41

Ook eens met linda

Ik vind het ook raar dat iemand die op de BSO werkt diezelfde BSO eigenlijk maar beschouwd als een soort nood oplossing, als second best zeg maar.

Ik hoop niet dat de creche leidsters en BSO leidsters hier er zo over dachten. Mijn kinderen gingen vier dagen per week naar de creche en BSO (nu zijn ze ouder en gaat zoontje nog maar twee keer per week omdat hij nu wel even alleen thuis kan zijn) en ik heb gelukkig nooit de indruk gekregen dat mijn kinderen zielig gevonden werden daar.

Mijn kinderen zijn zelfs een poosje vijf dagen naar de creche geweest. Dat was ook niet zielig en erg.

Ik verwacht van iemand die op de BSO werkt dat ze achter haar eigen product staat want anders betwijfel ik of ze wel dusdanig de zorg kan leveren die nodig is. Tenslotte is het een beroep waar je ook heel veel van jezelf instopt.

Maylise

Je kunt toch best in een conservenfabriek werken....

...zonder dat je een voorstander bent van elke dag blikgroente? Niet dat je pertinent TEGEN bent of zo, maar meer van 'handig voor dagen dat je geen tijd hebt om te koken'.

Zo kun je volgens mij best op een BSO werken, en je werk daar prima doen, omdat je weet dat dat voor sommige mensen een prima (of noodzakelijke) vorm van kinderopvang is, terwijl je voor je eigen kroost toch een gastouder of oma regelt.

Ingrid

En bovendien....

...praat laminaat niet eens over BSO in zijn algemeenheid, maar vooral over de jongste kleuters, en haar ideeen daarover. Dus om nou te roepen dat ze 'niet achter haar werk staat' vind ik ook wel wat overdreven.

Naar mijn idee is het net zoiets als bij de Hooghoudt jeneverstokerij werken, en roepen dat je het voor een 16 jarige wel een beetje erg sterk spul vindt om mee te beginnen.

Ingrid

Maylise

Maylise

21-04-2009 om 23:50

Ingrid

Ik kan wel een eindje met je meegaan maar op twee punten ben ik het oneens:

1) er is verschil tussen werken met producten (dus conserven) en mensen. Het werk als bso leidster is fundamenteel anders dan dat van een fabriekarbeider. De BSO leider legt als het goed is een deel van zichzelf in zijn of haar werk. Een groot deel van dat werk komt voort uit persoonlijkheid. Daarom zitten persoonlijke overtuigingen eerder in de weg en is het belangrijk dat die persoon zelf achter de BSO staat

2) de vergelijking met Hooghoudt vind ik erg vreemd. Drank is een schadelijk product. op sommige leeftijden minder schadelijk maar alsnog een schadelijk product. De BSO is niet schadelijk maar als het goed is een leuke, leerzame, veilige omgeving voor kinderen waar ze een fijne tijd kunnen hebben. De schadelijkheid van drank voor 16jarigen vergelijken met de BSO voor kleine kleuters gaat dan ook niet op. De BSO is namelijk (ook in grote hoeveelheden) niet schadelijk voor kleuters.

Maylise

Rembrand

Rembrand

22-04-2009 om 08:43

Beroepshouding.

Denk je niet dat iemand zo professioneel kan zijn dat ze haar persoonlijke mening over bepaalde onderwerpen buiten haar manier van werken kan plaatsen. Dit heet beroepshouding.
Ik denk dat er maar weinig banen overblijven als je altijd voor de volle mep achter je werk moet staan.
M.

Rafelkap

Rafelkap

22-04-2009 om 10:13

Behanger

Ben het eens met IngridT. Kende ook een behanger die in zijn hele huis had laten stucen

lukke

lukke

23-04-2009 om 23:40

Lekker lummelen

mag ze niet een beetje lummelen daar?
bij ons zijn van die hangkussens en tv zelfs, en als je dan moe bent kan je daar hangen
dat lijkt me wel heel belangrijk na een dag school, misschien kan je zoiets regelen daar?

Julie

Julie

24-04-2009 om 08:55

We gaan het zo doen

Dag mensen, bedankt voor alle reacties. Ik heb er echt veel aan gehad en met mijn echtgenoot hebben we het volgende bedacht: we stoppen tijdelijk met de KDV, maar laten haar wel 1 keer per week overblijven. Dat is voor haar het rustigst, en voor mij het fijnst, het kost me geen uren. Op een vaste dag, en zonder het gevoel van 'keuze' voor haar.
In de vakanties gaan we de BSO wel proberen. Het zou inderdaad kunnen zijn, wat iemand hier al zei, dat het anders is als we haar zelf brengen. En 's morgens is ze natuurlijk nog niet moe. Maar dat is even uitproberen, 4 mei is de tweede keer.

Lukke, dat lummelen gebeurt zeker, lekker hangen, lezen of tv kijken. Maar zij wil gewoon thuis zijn.

Groenten uit blik (o.t.)

Stel, je werkt in een fabriek voor groenten in blik. "Die zijn prima voor anderen om te eten, maar niet voor mezelf of mijn kinderen, want wij eten al-leen maar vers."

Ik denk je wel voor 100% achter je beroep of werk moet staan. Ook (zeker) in de kinderopvang.

Linda

Yta Chalne

Yta Chalne

26-04-2009 om 18:59

Ik snap echt je voorbeeld niet, Linda. Vind je serieus dat mensen die in een conservenfabriek wérken die blikgroenten ook lékker moeten vinden? En mensen die in een sigarenfabriek werken? In de autoindustrie? Ik zie de link niet zo. Ik ken meerdere mensen die in de kinderopvang werken, met hart en ziel, alle tijd en aandacht geven aan 'hun' kdv-kindjes maar hun eigen kind er geen vijf dagen willen hebben, so what?

Verschil

Het moet geen verschil uitmaken, of je je kind nu 1 of 5 dagen in de kinderopvang onderbrengt. Dat is een andere discussie, dit heeft Liora hierboven ook al beschreven.

Het gaat erom, dat je achter je product moet staan en niet 100% de voorkeur moet geven aan het totaal tegenovergestelde. Hoe kan je nu met de volle overtuiging kinderen (van een ander) geborgenheid bieden in de opvang als je denkt "gelukkig zitten die van mij niet hier, maar thuis"? Dat begrijp ik echt niet, hoor.

Het werken in de sigarenindustrie of een autofabriek vind ik wel weer even een andere tak van sport. Wat wel weer een goed voorbeeld oplevert; bij Fiat werken en bij iedereen Opel aanraden. Zou je baas leuk vinden.

Linda

Niet mee eens (linda)

Er zit wel degelijk een verschil tussen werk en wat je voor jezelf/eigen kind wil.
Zelf heb ik jaren in de zorg (verschillende) gewerkt; ik heb hier heel veel plezier en voldoening in gehad. Ik stond voor de instellingen waar ik gewerkt heb en ik vind dat ik wel mag zeggen dat ik goed was in mijn werk. Maar toch... ik moet er niet aan denken om mijn vader in een verpleeghuis te laten opnemen. En als mijn kind net geopereerd is heb ik hem veel liever thuis dan in een ziekenhuis, hoe goed en lief het personeel er ook is.

Zo vind ik het ook met dagopvang, mijn kinderen gaan (gelukkig met veel plezier) een dag in de week naar de BSO. Maar ik kan mij zo voorstellen dat een ander ervoor kiest om zijn kind te laten opvangen door een gastouder of grootouder. Dat zegt dus echt niets over hoe je in je werk staat, meer wat je kiest voor je zelf/kind/gezin.

Zo zijn er natuurlijk nog wel meer dingen te bedenken; ik geef als professional (werk nu als pedicure) mijn clienten het advies goede schoenen te dragen maar draag zelf ook graag schoenen die wel mooi zijn maar minder goed (en ik heb ook 'probleem'voeten). En ik zeg ook vooral goed insmeren en dat doe ik zelf oom maar zelden.

Doorzetten, wordt steeds moeilijker anders

ik heb , dit precies zo meegemaakt en ging er in mee om hem steeds sneller thuis te laten, en maakte het steeds moeilijker door hier in mee te gaan,. terwijl die structuur en regelmaat er voor zorgt dat dit over gaat, anders wordt dit erger moeilijker. school is leuk, en gelukkig vermaakt ze zich prima, dat zegt genoeg afscheid zo kort mogelijk houden en tussende middag en na school maak je het extra gezellig en probeer dingen die ze op scbool doet thuis te bespreken en herhalen, school en structuur is leuk en goed voor een kind effe door zetten, groetjes

lukke

lukke

28-04-2009 om 23:06

Gastouder / bso

Wat ik niet snap is waarom gastouders regelmatig boven de bso worden verkozen (en dan bedoel ik echt niet snappen als niet begrijpen, dus echt een open vraag). Mij lijkt bso veel leuker. Mijn dochter zit nu op de creche (over twee weken vier) en dat vond ik altijd veel leuker dan een gastouder.
Maar denken jullie dat ik haar beter bij een gastouder kan brengen dan op de bso? Bso is op school, met klasgenootjes, is dat niet veel overzichtelijker voor haar?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.