Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Melktand blijft zitten

De melk(voor)tand van mijn dochter (7) blijft zitten zodat de blijvende tand er een stukje achter doorbreekt. Haar andere blijvende voortand zit wel netjes vooraan. Met andere woorden; de voortanden staan allesbehalve mooi naast elkaar. Komt dit nog goed?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hoor!

Hebben we hier ook gehad en het kom helemaal goed. Vraag het anders even aan de tandarts als je toch op de halfjaarlijkse controle moet. Als het heel lang duurt trekt hij de oude tand er misschien uit. Hier heeft de ortho dat gedaan met zijn vingers; 1,2, huppekee en eruit was ie!!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jaymza

Jaymza

29-07-2011 om 21:23

Trekken

Soms moet hij echt getrokken worden. Ik ken iemand die zo'n melktand pas na haar 60e kwijt is geraakt.

Jaymza

dihanne

dihanne

29-07-2011 om 21:46

Hier ook

dit hebben wij ook gehad, met een paar kiezen. Dochter leek een soort haaiengebit te krijgen.

Na een hele tijd 5 minuten per dag wiebelen, zijn de melkkiezen er toch maar door de tandarts met de hand uitgetrokken, ging heel makkelijk.

ik heb me er toen echt zorgen over gemaakt, maar uiteindelijk kwamen de grote-mensen-kiezen goed op hun plek.

groetjes
Dihanne

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2011 om 23:21

Tot hilariteit van mijn kinderen

heb ik ook nog een melktand. Niet laten trekken, er zit geen grote tand onder.

Brianna F

Brianna F

30-07-2011 om 07:38

Idem

Hier nog een melkkies en op de foto is duidelijk te zien dat er zo goed als geen wortel aan zit. Ik ben er dan ook heel voorzichtig mee, want er zit geen nieuwe kies onder.
En wat het schots en scheven gebit betreft. Dat komt doorgaans goed als de kaak gaat groeien en de tanden meer ruimte krijgen.

vivo

vivo

31-07-2011 om 12:29 Topicstarter

Wat fijn

Een opluchting om dit allemaal te lezen, maakte idd een beetje zorgen dat het allemaal erg scheef zou gaan groeien. En ze is zo'n mooie meid!
Bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.