Karinka
16-08-2026 om 00:02
Meningokokken sepsis
zijn er ouders die ervaring hebben met kinderen die sepsis kregen bij meningokokken? Onze dochter van 10 is zwaar ziek en ze zal zoals t nu er uit ziet delen van haar ledematen misschien moeten misssen. Het is een onwerkelijke tijd. We leven in een donkere tunnel. Karinka
letterkoekje
16-08-2026 om 19:15
Karinka, even een vraagje: is bij je dochtertje al sepsis vastgesteld? Want het kàn dat ze het krijgt, maar is niet noodzakelijk bij meningokokken. En als ze het niet krijgt, is er voor zover ik lees, niet onmiddellijk gevaar voor amputaties. (Ik schrijf dit niet omdat ik jouw situatie onderschat, maar om je te zeggen, dat alle hoop nog niet is verloren!
)
Tijgeroog
16-08-2026 om 19:26
Letterkoekje, in de OP schrijft ze over sepsis en daar haar dochter waarschijnlijk deken van ledematen moet missen. Ik denk dat dat niet zonder reden is.
letterkoekje
16-08-2026 om 19:34
Tijgeroog schreef op 16-08-2026 om 19:26:
Letterkoekje, in de OP schrijft ze over sepsis en daar haar dochter waarschijnlijk deken van ledematen moet missen. Ik denk dat dat niet zonder reden is.
Neen, ze schrijft niet dat ze waarschijnlijk delen zal moeten missen, ze schrijft dat ze misschien delen zal moeten missen. Dat is wel een verschil. Terwijl ik natuurlijk de ongerustheid van de ouders niet onderschat.
Poison
16-08-2026 om 22:47
Voel de ruimte hier van je af te schrijven, warrig of niet. Hier is vaak iemand om een luisterend oor te bieden.
Schemerlampje
17-08-2026 om 13:00
Ik hoop dat jullie de nacht goed doorgekomen zijn. En dat je dochter snel op mag knappen!
Heel veel sterkte, het is zo moeilijk om je kind zo ziek te zien.
Karinka
17-08-2026 om 22:00
Ze willen zo lang mogelijk kijken welk weefsel hersteld. Houden haar nieren het. T is nog steeds spannend. Ik weet niet of ik t verder wil weten. We moeten zoceel dingen beslissen. De zwarte en paarse vlekken zijn zo heftig en dr handen en voeten. Ik wil dit zo niet. Dank voor jullie lieve woorden. T voelt goed in een rare manier om t hier weg te svhrijven.
Tjilp
17-08-2026 om 22:28
Je zit middenin een vreselijke nachtmerrie. Het is afschuwelijk. Schrijf van je af, we leven allemaal met jou, je dochter en je familie mee.
Deskundigen doen wat ze kunnen, en het is ontzettend lastig de onzekerheid van deze dagen en nachten uit te houden.
Kaarsje voor jullie brandt!

veel sterkte gewenst.