Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Meningsverschil... (graag frisse meningen!)

We hebben regelmatig een meningsverschil over de weekends dat de kinderen van mijn vriend komen. Ze worden zaterdag pas om 12.00 uur gebracht. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ze vroeger eerder gebracht werden, maar omdat ik het leuk vond als mijn vriend mee ging naar de training van mijn dochter, heeft hij i.o. met zijn ex het tijdstip aangepast. (Het seizoen is inmiddels afgelopen, maar de ex van mijn vriend wil ze nu niet weer eerder brengen).

Mijn vriend gaat naar zijn huis om nog even snel wat op te ruimen en zijn kinderen op te vangen. Ik moet me daar maar aan aanpassen, want soms is z'n ex wat later en blijft ze nog koffiedrinken ook. Rond enen breng ik mijn dochter bij hem en ga vervolgens voor ons allen boodschappen doen en ik laat de hond uit. Daarna is de zaterdag eigenlijk alweer voorbij. Of in elk geval is het te laat om nog wat met z'n allen te ondernemen.

Mijn vriend vindt dat heel vervelend. Hij zegt dat hij op mij zit te wachten in de spaarzame tijd met zijn kinderen en dat hij veel liever wil dat we iets met z'n allen gaan doen i.p.v. de boodschappen. Hij wil graag dat ik die boodschappen ga halen als hij naar huis gaat om op te ruimen/zijn kinderen te ontvangen. (Hij heeft ook aangeboden die boodschappen te doen voor 12.00 maar ik kook dus wil dat persé zelf doen). Ik vind niet dat hij van mij kan verwachten dat ik de boodschappen ga halen en mijn kind ondertussen alleen thuis zit.
Afgelopen weekend hoorde hij dat ik tegen mijn dochter zei dat we wel even samen naar de bibliotheek konden gaan (voordat ik haar bij hem zou afzetten voor de boodschappen). Hij werd daar boos over, vond dat ik dat ook kon overleggen en dat we ook met z'n allen konden gaan 's middags. Ik vind dat niet terecht, ik mag toch zelf weten hoe ik de tijd invul die hij gebruikt om de komst van zijn kinderen voor te bereiden?

Er komt nog bij dat zijn kinderen nergens zin in hebben, en ik geen zin heb in hun gezeur (waar mijn dochter dan ook last van heeft). Dus als ik alleen iets doe met mijn dochter, is dat een stuk prettiger.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eerste reactie

(dus heel fris)...

Er speelt een hoop, maar boodschappen doen als je toch al weinig tijd hebt samen vind ik zonde van je tijd. Dat moet anders te regelen zijn.

En je zou ook samen met je dochter boodschappen kunnen doen. Gaat het nog sneller en het is gezellig...

Vic

Vic

22-03-2010 om 10:48

Andere dag

Ik vind zaterdag de slechtste dag om boodschappen te doen en probeer dat dan ook te vermijden. Waarom doe je geen boodschappen op donderdag- of vrijdagavond? Je zou ook nog gebruik kunnen maken van het aanbod van je vriend, en hem dan een heel gedetailleerd lijstje meegeven.
Is jouw belangrijkste beweegreden voor je inflexibiliteit niet dat je liever niet bij de kinderen van je vriend bent?

Puck

Puck

22-03-2010 om 10:50

Fris

Geheel niet gehinderd door relatieproblemen en kinderen van partners zal ik vast een frisse mening hebben. Ik vind het allemaal wel erg star overkomen. Ex van vriend heeft op jouw verzoek eigenlijk de tijden aangepast en nu moet het ook weer op jouw verzoek terug gedraaid worden. Verder wil JIJ persé zelf de boodschappen doen. Waarom is mij een raadsel, ook als jij kookt kan je vriend vast de boodschappen doen. En ja, ik kan me voorstellen dat je vriend liever wil dat je de boodschappen doet op een ander moment. Wat is daarmee het probleem. Dat zou je bijv. ook samen met je dochter kunnen doen als je vriend de komst van zijn kinderen voorbereidt. Waarom zou je dochter dan niet mee kunnen?
Sorry voor mijn ongezouten mening maar ik vind dat je wel heel erg uit je eigen positie redeneert (ik kook, ik wil persé de boodschappen doen, ik wil de tijd invullen zoals ik wil, ik heb geen zin in gezeur) en weinig flexibel bent in het zoeken van alternatieven. Die moeten er in overleg vast wel te vinden zijn. Een relatie heb je samen en dan is het een kwestie van allebei water bij de wijn doen en dat zie ik van jouw kant in deze posting heel weinig.

margje van dijk

margje van dijk

22-03-2010 om 11:16

Mee eens

Ik vind jou bijzonder onflexibel. Ik ben het met alle voorgangers eens dat wel het allerslechtste idee is dat je op zaterdagmiddag nog eens boodschappen gaat doen.

Als jij kookt kan een ander prima boodschappen doen, als jij maar van tevoren een lijstje maakt. Is dat nou zo veel gevraagd? En anders doe je het zelf, een dag eerder.

Ik proef (net als anderen) uit je bericht vooral dat je die kinderen maar vervelend vindt. Als je die houding blijft hebben wordt het ook nooit wat natuurlijk. Probeer een positieve houding aan te nemen, "maak zin", zet je in, wees aardig. Dan wordt het ook echt leuker.

Margje

Maxime.M

Maxime.M

22-03-2010 om 11:36

Samen

Hoi,

Als je zaterdag nou eens met vriend en dochter samen de boodschappen doet, om een uur of 10 al, is het ook nog niet zo druk. Als jullie dan thuis komen kan vriend naar huis om de kinderen op te vangen en kan jij met dochter nog even iets doen, ik zou het ook geen punt vinden om dan even met haar naar de bibliotheek te gaan. (maar je kan dit natuurlijk wel even overleggen met vriend, als hij namelijk ook wilde gaan met zijn kinderen is het gezelliger dit te combineren natuurlijk) dan blijft de rest van de zaterdag over om iets te doen, alhoewel dit natuurlijk niet iedere zaterdag hoeft, misschien vinden zijn kinderen het ook wel leuk om eens lekker thuis te lummelen of misschien wel iets alleen met papa te doen? Ik zou dit dus wel ook regelmatig afwisselen en niet alles samen gaan doen, ze zien hun papa alleen in het weekend, dus willen ze hem misschien ook wel eens exclusief voor henzelf?

Maxime

Tango

Tango

22-03-2010 om 11:38

Dochter

Hoe oud is je dochter eigenlijk, Lejanne. Geeft ze zelf aan dat ze niet mee wilt boodschappen halen? Ik vind het een beetje apart dat je haar achter laat bij je vriend en zijn kinderen omdat jij zo nodig perse zelf boodschappen wilt halen. Je wilt wel samen met haar naar de bibliotheek dat kan dan weer wel. Vind je het zo vervelend om samen met je kind boodschappen te halen?
Ik zou er inderdaad toch voor kiezen om of op zaterdagochtend de boodschappen te halen of op vrijdag onder schooltijd (als je dochter tenminste al naar school gaat). En waarom ook nog de hond uitlaten alleen? Het lijkt er inderdaad op dat je het contact met zijn kinderen op deze manier een beetje probeert te vermijden. Als je je dochter om 13.00 u. brengt en je moet dan toch nog boodschappen halen ben je met een uurtje toch klaar. Dan kunnen jullie toch daarna met zijn allen met de hond wandelen.
Een ander idee is dat je vriend alvast je dochter meeneemt als hij naar zijn huis gaat om alles voor te bereiden. Zoveel hoeft hij toch niet voor te bereiden? Kun jij alvast de boodschappen halen als je dat perse alleen moet doen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-03-2010 om 12:03

Dit is geen meningsverschil

maar volgens mij zit het probleem wat dieper. Ik krijg uit wat je schrijft, de indruk dat je vriend heel graag dingen samen wilt doen. En jij eigenlijk liever niet.
Nu focus je op zaken als boodschappen, hond uitlaten, bieb etc., maar daar gaat het helemaal niet om. Volgens mij moet je vraag zijn: hoe zorg ik ervoor dat we het samen leuk hebben? Als jij namelijk ook graag tijd wilt doorbrengen met je vriend en zijn kinderen, dan komen die praktische dingen vanzelf goed.

Tirza G.

Tirza G.

22-03-2010 om 12:17

Ijsvogeltje

Ik nam een grote hap lucht om eens even heel uitgebreid te gaan opschrijven wat jij keurig in een paar regels neerzet Lejanne, het gaat niet om jou. Het gaat om de kinderen en om het samen-doen-zijn-willen.

Tirza

krin

krin

22-03-2010 om 12:18

Tja

Vriend moet zijn hele zaterdagochtend vrijhouden voor jou en jouw kind en haar sport. Vervolgens wil jij ook dat hij zijn hele zaterdagmiddag op jouw bezigheden en behoeftes afstemt. Beetje eenzijdig gedacht, wel. Jij ziet 'samen' blijkbaar als jezelf, je dochter en vriend, terwijl hij graag zou willen dat je ook hem én zijn kinderen bij dat samen betrekt. Ik vind dat hij een punt heeft.

Zaterdagochtend

De zaterdagochtend is nu toch "vrij"gekomen door het stoppen van de training van dochter? Dan kan je toch op die tijd boodschappen doen? Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar even alleen thuis is toch niet een probleem? Of je doet de boodschappen terwijl je vriend er nog is.
Zoals anderen al zeiden: volgens mij speelt er meer. Je vindt zijn kinderen zo te lezen niet erg leuk en probeert het contact wat te vermijden. Niet echt leuk voor je vriend en zijn kinderen. Als jij je positief opstelt worden zij ook vast leuker.

tonny

tonny

22-03-2010 om 12:38

Boodschappenlijstje maken?

Op je gemak de dag tevoren verzinnen wat er gegeten zal worden en een boodschappenlijstje meegeven?
Of op donderdag- of vrijdagavond boodschappen doen?

Maylise

Maylise

22-03-2010 om 13:23

Andere keer boodschappen don

Ik vind het al heel vreemd dat de kinderen van je vriend nu later komen omdat jouw vriend van jou persé bij de training van de sport van je dochter moet zijn. Een weekend is al zo kort dus ik vind het erg zonde van de tijd die je vriend met zijn kinderen door kan brengen.

De zaterdagmiddag zou ik dan ook zeker vrij houden zodat je vriend leuke dingen kan doen met zijn kinderen of met het hele gezin.De boodschappen kunnen toch ook wel een andere keer gedaan worden? Ik doe zelf de boodschappen vaak op vrijdagavond.

Ik vind dat je best je wat flexibeler kunt opstellen naar je vriend en zijn kinderen toe. Dat jij het leuker hebt met alleen je dochter snap ik best maar voor je vriend ligt dat nou eenmaal anders. Het zou vast makkelijker gaan als je wat flexibeler bent met je tijdsschema.

Laat je vriend aangeven wat hij graag met de kinderen wil doen 's middags en bouw vervolgens daar het tijdsschema omheen bijvoorbeeld.

Verder ben ik het met IJsvogeltje eens dat praktische oplossingen alleen helpen als dit echt alleen een praktisch probleem is. En inderdaad lijkt dit meer een relationeel probleem te zijn.

Maylise

Terpi

Terpi

22-03-2010 om 13:48

Haha

Je zegt: Er komt nog bij dat zijn kinderen nergens zin in hebben, en ik geen zin heb in hun gezeur (waar mijn dochter dan ook last van heeft). Dus als ik alleen iets doe met mijn dochter, is dat een stuk prettiger.

En ik denk dat het precies zo voor jou op gaat, jij hebt ook nergens zin in Wat is precies voor jou de meerwaarde van de relatie? En hoe zijn de verhoudingen als jij wel van hem mag vragen zijn kinderen korter te zien vanwege jouw kind, terwijl hij niet mag vragen de boodschappen op een ander moment te doen vanwege hem en zijn kinderen? Op dit moment heb jij the best of both worlds denk ik maar als jij je zo zelfzuchtig blijft opstellen gaat daar vanzelf een eind aan komen. Groot bijkomend voordeel daarvan is dat je met niemand meer rekening hoeft te houden, alleen met jezelf en jouw kind

amk

amk

22-03-2010 om 14:34

Knuppel in hoenderhok

kunnen zijn kinderen niet al op vrijdagavond komen. Heb je zaterdagochtend alle tijd. En dan op maandag dat papa ze naar school brengt. Is ook goed voor de band van papa met school.

liora

liora

22-03-2010 om 15:21

Leuke vriend zeg

Leuk van je vriend dat hij zijn eigen kinderen later laat komen om met jouw kind mee naar de training te gaan!

En ik snap niet waarom je jouw kind eerst bij hem moet brengen om boodschappen te doen.

Maar goed. Verder lekker fris: ik vind het niet zo fris en dit bevestigt weer mijn idee dat een scheiding bijna altijd slecht uitpakt voor kinderen.

vlinder72

vlinder72

22-03-2010 om 15:54

Bezorgen

Kan je je boodschappen niet laten bezorgen? Dat doen wij omdat wij anders inderdaad de halve zaterdag kwijt zijn met sport en boodschappen. En dat is niet leuk voor degene die dan steeds thuis is. Dus de boodschappen worden bezorgd op een tijdstip dat het ons het beste uitkomt. Kleine boodschapjes kunnen wij dan nog extra doen. Wat wil je eigenlijk zelf Lejanne? Moet je vriend dan zijn kinderen helemaal niet laten komen? Of moet hij ze zelf maar "vermaken". Ik vind het trouwens net als andere mensen wel schandalig dat de kinderen nu later komen omdat je vriend dan mee kan naar trainen. Dat kan toch niet. Dat is echt stijlloos. Arme kinderen. Zo maak je wel heel duidelijk dat ze op de tweede rang komen.

Tineke

Tineke

22-03-2010 om 16:04

Boodschappen

Waar hebben we het over? Meestal doe ik op zaterdag ergens tussen 8 en 9 's ochtends de boodschappen, kost me een half uurtje. Het is toch geen dagvullende bezigheid waarvoor alles moet wijken of op aangepast moet worden?

Terpi

Terpi

22-03-2010 om 16:22

Idem izar

Ook wat mij betreft een kansloze opmerking Liora, laag om, mede vanwege de bokkesprongen van Lejanne, er maar vanuit te gaan dat scheidingen bijna altijd slecht uitpakken voor de kinderen. Echt opbouwend en prettig voor alle mensen die, net als ik, hemel en aarde bewegen om de scheiding zo min mogelijk negatief te laten zijn voor de kinderen.

Maylise

Maylise

22-03-2010 om 16:39

Scheiding (ot)

Liora heeft wel een punt vind ik. Scheidingen pakken bijna altijd slecht uit voor de kinderen. Alleen als er sprake is van geweld is een scheiding de beste oplossing. Ik heb meerdere onderzoeken gelezen waaruit voren kwam dat scheiding voor kinderen vaak nadelig uitpakt.

Overigens is dat ook wat ik mijn omgeving zie. Ook voor welwillende ouders is het vaak heel lastig om met de conflicterende interesses om te gaan van nieuwe partners, exen, kinderen en stiefkinderen.

Ik zeg hier mee helemaal niet dat je dus niet moet scheiden maar wel dat het een beslissing is die meestal nadelig is voor de kinderen hoezeer je ook je best doet om het voor hun zo goed mogelijk te maken. En dat is een realiteit die ik wel voor ogen zou houden.

Maylise

(zelf ook gescheiden en hertrouwd)

Lejanne

Lejanne

22-03-2010 om 19:23 Topicstarter

Frisse blik...

Kennelijk zie ik het helemaal verkeerd en moet ik mijn conclusies trekken, geen enkele reactie is er één op mijn hand... Die boodschappen moeten we duidelijk anders aanpakken... bedankt allemaal voor de eerlijke reacties.
Overigens voel ik me wat de laatste reacties betreft wel aangevallen. Alsof ik/we er een potje van maken omdat we beiden gescheiden zijn. Dat is iets wat iedereen kan overkomen en vervolgens moet je er maar 't beste van zien te maken.
Mijn vriend ziet zijn kinderen gelukkig wel méér dan alleen het weekend waar ik mijn vraag over heb gesteld. Dus zo'n opoffering is het nou ook weer niet dat hij met mij mee (ik ga dus ook, hij gaat vooral mee omdat ik dat fijn vind) gaat naar mijn dochters' sport (en nee, hij is niet haar vader, haar vader is uit beeld dus vind ik het fijn dat hij betrokken is). Bovendien zijn zijn kinderen in die tijd bij hun moeder, dus die worden echt niet aan hun lot overgelaten.
Wel is het allemaal een stuk gecompliceerder. In een samengesteld gezin wordt duidelijk meer opgelet of er 1 wordt voorgetrokken, de aandacht moet eerlijk worden verdeeld. En de ouders zitten wat dat betreft toch vooral op hun eigen kinderen. Ik blijkbaar teveel, ik denk inderdaad aan mijn eigen dochter, maar zijn kinderen hebben het op het moment dat hij voorbereidingen treft immers ook leuk met hun moeder, dus waarom zou ik niet met mijn dochter naar de bibliotheek kunnen? Maar okee. Iemand met een 'normaal' gezin zou bovenstaande vraag inderdaad nooit gesteld hebben.

Fraz

Fraz

22-03-2010 om 19:37

Bieb

ik denk best dat je gezellig met je dochter naar de bieb kan gaan als je partner voor bereidingen aan het treffen is maar dan moet je wel zorgen dat de boodschappen niet alsnog 's middags gedaan moeten worden. Verplaats je dus de boodschappen naar ;s ochtends vroeg en ga je daarna met je dochter naar de bieb dan zal hij daar echt niet over vallen. Het gaat er mijns inziens meer om dat je er niet voor zorgt voor 12.00 klaar te zijn met alles.

En die kinderen dan?

Ik ben kind van gescheiden ouders....en heb bewust eerst maar niet gereageerd...want een frisse blik heb je dan niet meer denk ik. Maar het eerste en enige dat ik kon bedenken na het lezen van je stukje was....Hoe zouden die kinderen (van je man) zich wel niet voelen....Ik weet wel dat ik me behoorlijk 'aan de kant geschoven' zou voelen als de tijd waarop we werden opgehaald verschoven zou worden voor de sport van een 'ander' kind dat niet eens zíjn kind is. Als we daarna ook nog 's niks leuks zouden kunnen doen omdat zijn vriendin zo nodig boodschappen moet halen, zouden wij het allang gehad hebben. We zouden niet eens meer naar onze vader heen gewild hebben! Ik vindt het eerlijk gezegd al bewonderingswaardig dat die kinderen dat al die tijd 'gepikt' hebben....Broer en ik waren wat dit betreft toch wat assertiever en lieten écht niet zomaar met ons 'sollen', niet door vader en niet door moeder. En zeker niet door stiefouders. Maar goed ik weet ondertussen wel dat de scheiding van mijn ouders vrij rimpeloos verliep, voor ons kinderen dan. En misschien dat we juist daarom onze mond verder open trokken en zulke dingen gewoon hardop zeiden.
Dus het enige dat ik al die reacties lang kon denken...was: "die arme kinderen, wat zullen die zich ellendig voelen als ze zo aan de kant geschoven worden.." Wat ik me nu dus afvraag...Denk jij dat wel eens Lejanne?
groeten albana

Tihama

Tihama

23-03-2010 om 12:14

Arme kinderen

Weet je, het sneed mij door mijn ziel toen ik las dat zijn kinderen moesten wijken voor het jouwe. Ik heb geen gescheiden ouders en ik ben er geen, maar het deed mij pijn. Van zowel jou als je vriend vraag ik me af: realiseer je je wel wat je die kinderen voor een gevoel bezorgt? Ik snap zijn ex ook heel goed dat ze het niet meer wil aanpassen , kinderen zijn geen artikelen die je naar believen naar voren of achteren schuift. Tihama

Waarom laat je die man niet alleen met zijn kinderen op zaterdag

Mijn zus heeft ook een relatie met een gescheiden man en zaterdag is zijn papadag. Die dag ziet mijn zus hem meestal de hele dag niet omdat hij dan op stap is met zijn kinderen.

Is dat niet een idee voor jullie? Ik vind het ook heel zielig voor die kinderen, maar kan me ook wel weer voorstellen dat het soms moeilijk is met andermans kinderen op stap te gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.