Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sandra A

Sandra A

19-03-2012 om 07:08

Met hoesten wel of niet naar school?

Goeiemorgen,
Zoonlief (7) hoest zich suf vanmorgen en ik vraag me af of ik hem wel naar school moet sturen. Normaal zou ik hier niet zo over twijfelen en zou ik hem gewoon een dagje thuishouden, daar doe ik niet moeilijk over. Bovendien gaat het hartstikke goed op school dus zou hij niet gauw achterlopen.
Maar hij wil graag gaan om een beker die hij gisteren heeft gewonnen te kunnen laten zien.
Hij voelt zich verder goed, het is alleen die heftige hoest.
Wat vinden jullie in zo'n geval?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

19-03-2012 om 07:44

Gaan

hij wilt zelf, en een hoestje....
Misschien vanmiddag wel thuishouden en daarover vast bellen met school. Hoesten kan erg vermoeiend zijn!

Gaan

Gewoon proberen. Misschien neemt het hoesten af, is het nu na het opstaan het ergst. Als het niet gaat belt school wel of je hem komt halen toch? Gefeliciteerd met de beker!

skik

In ieder geval

die beker laten zien (gefeliciteerd!). En als het toch te zwaar was, laat je hem 's middags thuis.

Jeetje

Werkelijk geen seconde zou het bij mij zijn opgekomen om een kind thuis te houden alleen vanwege hoest. Misschien wel als de hoest uitputtend is of als het kind zich duidelijk beroerd voelt, maar alleen maar hoest - waarom? Je houdt je kind toch niet thuis vanwege een verkoudheid zonder bijkomende ernstige narigheid?

Een vraagje: werk jij buitenshuis? Hier betekent "kind een dagje thuishouden" een hoop gedoe (tenzij kind zo vriendelijk is om alleen op mijn thuisdag ziekjes te zijn ), dus alleen al daarom ben ik er hoogst terughoudend mee (om andere redenen ook trouwens)

Groeten,

Temet

Sandra A

Sandra A

19-03-2012 om 12:12

Niet gegaan

Bedankt voor de reacties, het is soms fijn om even andermans mening te horen.
Ik heb hem uiteindelijk thuis gehouden. Het was niet zomaar een kuchje maar een nare zware hoest. Daarbij begon hij ook over buikpijn.
En ik ben toch thuis, dus geen gedoe met oppas en dergelijke.

Hoest

Het zou ook niet in mij opkomen om een kind met hoest thuis te houden. Als hij echt klaagt en in geval van koorts of overgeven zou ik hem thuis houden. Maar alleen hoest of hoofdpijn vind ik geen reden. Of je nou thuis hoest of op school maakt toch niks uit. En voor een beetje hoofdpijn heb in een fijn doosje paracetamol.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Cindy Smeets

Cindy Smeets

26-03-2012 om 20:18

Ik...

... hou mijn kinderen in geval van heftige hoest (in combinatie met verhoging/koorts) zeker thuis, zelfs als er geen bijkomende verschijnselen zijn. Ik werk niet, dus misschien is het voor mij makkelijker. Maar zeker nu er kinkhoest schijnt te heersen... en met een (mid)dagje thuis is niks mis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.