Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

31-05-2009 om 20:20

Met welk weer feestje buiten

aanstaande woensdag viert ayladochter haar eerste kinderfeestje, we zijn met 8 kinderen waarvan 7 meisjes. De meeste meiden zijn een beetje 'tutjes', wel heel lief maar ook erg netjes en ze maken zich niet snel vies. de bedoeling was om naar de speeltuin te gaan als het mooi weer was, en dan denk ik aan 20+ weer met zon. Nu zie ik al 2 dagen dat het weer gaat omslaan dinsdag, nog maar 15 graden en kans op een bui. Nu hebben we al de hele dag de discussie, wel speeltuin of uitwijken naar iets binnen. Als we iets binnen willen doen moet ik toch iets gaan reserveren ook ivm dochter haar dieet. Wat doen jullie met zo'n weer, stoer zijn en toch naar de speeltuin of maar het zekere voor het onzekere nemen en ergens iets binnen reserveren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hangt er vanaf

Buiten spelen in een speeltuin met 15 graden is niets mis mee. Buiten spelen in een speeltuin met 18 of 20 graden en regen vind ik persoonlijk niks. Maar ik heb ook een vreselijke hekel aan regen, misschien geven de kinderen er wel niets om.

ayla

ayla

31-05-2009 om 20:54

Nou

de meisjes kennende vinden die dat vreselijk, dat zijn van die typjes die gillend over een plasje modder springen. Ik weet het niet hoor, ben zelf nogal een warmteaanbidder dus om nou de hele middag met 15 graden in een speeltuin te zitten trekt me niet zo, maar ja misschien ben ik gewoon verwend gerakt vandaag

lukke

lukke

31-05-2009 om 23:48

De jarige laten kiezen

Ik zou de jarige laten kiezen, 't is tenslotte haar feestje...

ayla

ayla

01-06-2009 om 09:31

Dit zegt de lokale omroep

Woensdag, donderdag en vrijdag koelt het behoorlijk af en er zijn dan wolkenvelden en zonnige perioden en er is later een toenemende kans op een bui. Veel regen wordt niet berekend. In het weekeinde wordt het weer iets warmer.

dochter heeft nog geen benul van kouder weer en wel of niet naar een speeltuin gaan. Voor haar staat kouder weer gelijk aan winter denk ik

judiths mama

judiths mama

01-06-2009 om 10:42

Bij je thuis?

Hoi,

ik weet niet hoever die speeltuin van je huis vandaan is? Maar moet je persé van te voren beslissen, laat je de kinderen daar dan brengen/ophalen? Anders kan je spontaan naar de speeltuin als het op dat moment lekker weer is.

Ik lees dat je anders binnen iets moet reserveren, waarom niet een feestje thuis? Koekhappen, snoephappen, iets knutselen, stoelendans, verkleden, koekjes bakken, pannenkoeken eten (misschien noem ik nu allerlei dingen die je dochter niet mag hebben excuus daarvoor). Maar thuis heb je wel precies in de hand wat ze eet.

Mijn ervaring is dat zeker een eerste feestje (als het aan mij ligt de eerste paar feestjes) thuis prima te doen is.

Saskia

Wilma

Wilma

02-06-2009 om 14:11

Zeker met die frutseltutjes

kun je juist prima thuis iets doen en evt alsnog uitwijken naar de speeltuin als 't mooi weer is. Hier hebben we op dochters verjaardag spiegeltjes versierd met glinstersteentjes. Geweldig vonden ze 't. Meer getut en gefreutel kon je ze haast niet geven. En vrij spelen, dat vinden ze nog mooier haast.

Ik zou niks reserveren. Thuis kun je ook prima met 't dieet van je dochter rekening houden. Zou ik doen hoor.

Groetjes en succes,

Wilma

ayla

ayla

02-06-2009 om 15:03

Hmm thuis

manlief heeft zijn veto uitgesproken over thuis, ik geloof niet dat hij dat ziet zitten
maarre ik heb in zoverre de oplossing dat we nu gaan naar een lokatie hier in de buurt met buiten en binnen speeltuin en nog beter een klein binnenzwembad. Dochter was helemaal gelukkig toen ze het hoorde Al heb ik haar wel duidelijk moeten maken dat het maar een kinderbad is dat duiken echt niet kan.
het is zo wel iets duurder dan met de picknickmand naar de speeltuin gaan maar ach, ik heb wel geen rotzooi. daarbj mogen de kinderen kiezen uit pannenkoeken en frieten en ayladochter haar meegebrachte frietjes en frikandel worden speciaal voor haar klaargemaakt

Tango

Tango

02-06-2009 om 15:16

Zwembad

Je durft wel Ayla, met zulke jonge kinderen naar een zwembad. Weliswaar een kinderzwembad, maar toch. Jouw dochter heeft dan al wel een diploma, maar hoe zit het met de andere kindjes? Ga je alleen of gaat er nog een ouder mee? Persoonlijk zou ik het op die leeftijd nog niet doen. Het klinkt verder wel heel leuk trouwens die locatie.

ayla

ayla

02-06-2009 om 19:51

Tango

van de 8 hebben er 3 geen diploma, waarvan er 1 wel al afstandsbrevet heeft, 1 al langer op zwemles zit en 1 nog geen zwemles heeft. Maar ik heb overleg gehad met de ouders en iedereen is akkoord onder voorwaarde dat het ene kinderbadje is. Ik heb ook aangegeven niet het zwembad in te gaan mocht het toch een diep bad blijken te zijn. en ja we zijn met 2 ouders en er zijn zwemmeesters aanwezig

ayla

ayla

04-06-2009 om 09:01

Feestje gehad

uiteindelijk viel het weer mee en zijn we met de groep kleuters naarde plaatselijk speeltuin gegaan. Grote picknickmand mee met glutenvrije cake, aardbeien en slagroom. Nog wat chipjes en de kinderen waren helemaal gelukkig. De cake viel trouwens erg in de smaak
Omdat de speeltuin maar op 10 minuten rijafstand van thuis ligt konden we op tijd naar huis, daar GV frietjes bakken en frikandellen voor alle kindjes. Het was erg leuk en met een vest aan was het prima te doen. In het zonnetje was et zelfs best lekker.

Wilma

Wilma

04-06-2009 om 12:06

Klinkt goed!

En ja, die cake is ook lekker ! Leuk dat je toch naar de speeltuin kon, heerlijk buiten!

Enneh, glutenvrije frikandellen? Waar haal je die of maak je die zelf?? Fijn dat 't zo goed gaat met 't dieet!!!

Groetjes,
Wilma

ayla

ayla

04-06-2009 om 12:49

Wilma

Hier bij de grote jumbo hebben ze glutenvrije frikandellen en kroketten. Ik heb ze zelf niet geproefd maar dochter vind ze wel lekker volgens mij. De frikandel wordt alleen niet zo donker als een gewone frikandel.Trouwens bij de lokale reformwinkel kan ikz e ook krijgen

Asa Torell

Asa Torell

04-06-2009 om 20:00

Nog gefeliciteerd!

(of alvast) met de jarige! Ik dacht gister nog aan dit draadje omdat de temperatuur hier (randstad) wel erg ijselijk was... gelukkig was het bij jullie wel te doen buiten, fijn!

ayla

ayla

05-06-2009 om 07:55

Dank je asa

dochter was gisteren jarig en vandaag vieren we het uitgebreid met de familie. Goh 5 jaar geleden lag ik bij te komen van een heftige nacht. Wat gaat de tijd snel

Asa Torell

Asa Torell

05-06-2009 om 20:02

Jubileum

Ja, ik vond de 5e verjaardag (was hier afgelopen maart) ook echt zo'n mijlpaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.