Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Scherptand

Scherptand

14-04-2009 om 17:17

Mijn dochter (6) bijt overal op!

Help mijn dochter van 6 bijt op alles. Ze bijt haar potloden op school stuk, ze kauwt op touwtjes en ritsen van haar kleren, ze knaagt op speelgoed. We worden er gek van want alles gaat kapot. Ze heeft een vulpotlood op school omdat de gewone potloden allemaal niet meer schrijven, maar dat vulpotlood knabbelt ze ook kapot. Heeft iemand nog een goed idee om haar daarmee te laten stoppen? Een beloningssysteem helpt niet want ze doet het volkomen gedachteloos. Of mogen we hopen dat het vanzelf overgaat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-04-2009 om 19:27

Speciale ketting

Er schijnen speciale bijtkettingen te zijn voor zulke hardnekkige happers. Dan kan ze dáárop bijten ipv op de verkeerde dingen. Ik weet niet hoe het heet, wel dat er zoiets bestaat.
Zoon hier heeft het ook een tijdje gedaan, hij nam zijn mouwen te pakken (alles kapot, hoera). Belonen hielp idd niet, maar straffen wél. Zeker toen ik voor zijn ogen zijn favoriete jas in de vuilcontainer kiepte...

MaximeM

MaximeM

14-04-2009 om 19:28

Deed ik ook

Hoi,

Oh dat deed ik vroeger ook. Misschien niet zo heel erg als jouw dochter maar ik had eigenlijk ook alleen maar kapotte spullen. Ik kan me herinneren dat ik een jaar of 11 was en zo op mijn pen had zitten kauwen/sabbelen, dat ik ineens penneninkt in mijn mond had (bah van een ballpoint)... dat heeft me wel aan het schrikken gemaakt.
Je zou bij haar eigen pennen en ritsen enzo misschien byte-x kunnen smeren (heel vies tegen nagelbijten) dan is het niet lekker om erop te bijten/sabbelen. Of misschien op de achterkanten een stukje stoffen pleister plakken zodat het anders voeltproeft en ze zich herinnert dat ze er niet op mag kauwen?

Maxime

Scherptand

Scherptand

15-04-2009 om 21:09

Guinevere en maxime

Heel erg bedankt voor het meedenken. Overal een pleister op plakken is niet zo handig denk ik. Dan moeten we echt op alles een pleister gaan plakken. Zo'n bijtketting lijkt ons wel een goed idee. Ze zijn niet zo duur en misschien helpt het wel om door die fase heen te komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.