Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
tomatensoep

tomatensoep

25-06-2009 om 13:04

Moeder bemoeit zich met vriendschap

Dochter (a), groep 6, vormt al jaren een drievrouwschap met haaar vriendinnen (b en c), meestal zijn ze vrij hecht, soms wat minder . Ze spelen toch zeker 2 a 3 keer in de week met elkaar en ze zoeken elkaar in het weekend ook op. Soms spelen ze met z'n 2'en en soms met z'n 3'en.
Nou is er een meisje in de klas dat wat rondfladdert (d). De ene keer speelt ze een week achter elkaar met dochter om dan weer 2 maanden niet naar haar om te kijken, idem met b en c.
Nu schijnt de moeder van d te denken dat het een 4vrouwschap is. Ze heeft al wel vaker opmerkingen in die richting gemaakt. A, b en c beschouwen d als een leuke vriendin, maar meer ook niet.
Nu hebben a, b en c op hyves een hyve gemaakt met z'n 3'en over een non-onderwerp, je kent het wel. Ik ben ook lid geworden en dan zie ik een vinnige opmerking staan van moeder d, dat d ook beheerdster van die hyve zou moeten zijn, want het zijn 4 hartsvriendinnen.
Dochter vindt het maar raar, want ze heeft alweer een week of 6 geleden voor het laatst met d gespeeld.
Ik heb haar aangeraden dit maar te negeren, maar wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom?

Waarom mag vriendin d niet bij het groepje horen? De frequentie van spelen is toch niet altijd een issue? Ik zou zeggen hoe meer zielen hoe meer vreugd, en ruzie ook natuurlijk gezien hun leeftijd. Als jij hierop reageert dan ben jij juist de moeder die zich bemoeit. Ze kunnen het het beste zelf oplossen ook al gaat dat waarschijnlijk niet zonder slag op stoot.

Guinevere

Guinevere

25-06-2009 om 13:43

Bericht verwijderen

Ik zou er geen woorden aan vuil maken maar het onaardige bericht gewoon verwijderen. Vriendschappen kun je niet dwingen. Dat moeder d dat wel probeert, tja. Overigens, als mijn zoon (ook onderdeel van een 3manschap) met het ene vriendje zoiets zou maken, en het 3e vriendje zou er niet aan mee doen, wat zou daar dan mis mee zijn?

tomatensoep

tomatensoep

25-06-2009 om 14:02

Tarole

Vriendin d mag best tot het groepje behoren, a, b en c spelen ook met haar. Ik bemoei me er juist niet mee, want moeder d schrijft op hyves een onaardige opmerking die dochter niet begrijpt, ik raad haar aan er niet op te reageren. Het is alleen dat a, b en c d niet als hartsvriendin beschouwen, maar als gewone vriendin, net als ze dat van e, f en g denken. En een andere keer maken misschien b, c en d een hyve. Ik zou dan zeker niet op die hyve zetten dat mijn dochter er ook bij moet.

tomatensoep

tomatensoep

25-06-2009 om 14:04

Guinevere

Precies, als b en c (en d) een hyve zouden maken, zou ik daar geen probleem inzien. Verwijderen is een goed idee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.